• 09 Temmuz 2019, Salı 10:18
ŞahideORAL

Şahide ORAL

YAĞSIZ BİR DİYET Mİ YAPMALIYIM?

Tamamen yağsız bir diyet uygulamakdoğru değil. Yağsız beslenmek yerine dahasağlıklı yağlar tercih edip günlük enerjinizin %-30 ‘ nu yağdan almanız daha doğrudur.Hayvansal kaynaklı alınan yağ miktarları, tahıl ve tahıl ürünlerine göre dada yüksektir. Doğru beslenmeyi öğrenirken o yiyeceğin yağının önemi göz önünde bulundurulmalı ve yağ miktarına dikkat edilmelidir. Hayvansal kaynaklı yağlar vücut tarafından alındığı zaman yakımı daha zor olduğundan tüketirken de daha dikkatli olunması gerekmektedir.

Yağların önemi nelerdir?

  • Yağlar vücudumuz için en çok enerji veren besin dir.  Vücudumuzun çalışması için ve ısının ayarlanması için gereksinim olan enerjiyi yağlardan almanız gerekmektedir.
  • Deri altı yağ tabakası vücut ısınının tamamen kaybolmasını önler ve dengelemede önemli bir faktördür.
  • Doğru ve yeterli miktarda alınan yağlar böbrek gibi bazı organları çevreleyerek dış etkenlerden korur.
  • Yağlar sindirim organlarının hareketlerini kolaylaştırdığından vücudun enerjiyi yağdan da alması gerekir.

 

Peki, hiç mi hayvansal kaynaklı yağ tüketmemeliyim?

Tabi ki vücudumuzun hem bitkisel hem de hayvansal kaynaklı yağa ihtiyacı var.  Et de bulunan yağ, süt ve süt ürünlerinde bulunan yağlarda hayvansal kaynaklı yağlardır.  Vücudumuzun buna da ihtiyacı var ama bu kadar besini hayvansal kaynaklı yağdan kullanırken bir de yemeklerinizi tereyağı veya kuyruk yağı gibi hayvansal kaynaklı bir yağdan kullanmanız son derece yanlıştır.  Her iki yağda da miktar oldukça önemlidir. Miktarları kişinin kilosuna, boyuna, yaşına, cinsiyetine ve günlük alması gereken gereksinimine göre değişmektedir.

Her şey tadında ve olması gerektiği gibi tüketilmelidir. Hiçbir şey tek başına suçlu değildir diyerek bir köşe yazımın daha sonuna geldim. Sağlıcakla kalın…


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık