• 28 Ağustos 2018, Salı 7:30
ŞahideORAL

Şahide ORAL

KURBAN BAYRAMI VE BESLENME

Bayramlar da genellikle tüm aile bireylerinin toplanıp, sofraların kurulduğu, küslerin barıştığı cıvıl cıvıl günlerdir. Kurban bayramın da et tüketimi oldukça artmakta, etle beraber tatlı tüketiminde de ipin ucu kaçabilmektedir. Kronik rahatsızlığına sahip bireyler, çocuklar ve yaşlılar bu konuda oldukça dikkatli olmalıdırlar. Kurban bayramın da bilindiği üzere kırmızı et tüketimi artmaktadır. Kalp damar hastaları, hipertansiyon hastaları, diyabet hastaları ve böbrek hastaları dikkat etmelidir. Sadece yılda bir kez bayram ne olacak sanki yesem gibi düşünceler yerine sağlıklı beslenme, yiyecek seçimi ve yediğiniz besinlerin miktarına dikkat etmeyi ihmal etmeyiniz.

Kurban bayramın da size faydalı olması dileğiyle verebileceğim öneriler şunlardır;

  • Pişirme yöntemlerin den haşlama, fırında ve ızgara gibi sağlıklı beslenme yöntemleri tercih edilmelidir.
  • Buzluktan pişirmek için çıkartılan etler çözündürüldükten hemen sonra pişirilmeli kesinlikle tekrar dondurulmamalıdır.
  • Kavurma ve kırmızı et tüketmek isteyen bireyler öğle öğününde tüketmeli, akşam ve öğleni dengelemek için sebze ve kurubaklagil gibi posa içeriği yüksek besinler tercih edilmelidir.
  • Kırmızı etin miktarına dikkat edildiği sürece iyi kalite de proteinle beraber demir, çinko, fosfor, magnezyum mineralleri ile B12,B6,B1 ve A vitaminlerini içermektedirler. Miktarına dikkat edilmediği sürece doymuş yağ ve kolesterol içerikleri yüksektir.
  • Kurban bayramın da kesilen etler bekletilmeden birkaç saat içerisinde tüketilir. Fakat yeni kesilmiş hayvanların etleri pişirme esnasında hem serttir hem de sindirimde zorluk oluşturduğu için hazımsızlık ve şişkinlik meydana gelir. Eğer mide rahatsızlığınız var ise 24 saat bekletip tüketmeniz de yarar var.
  • Et ürünleri C ve E vitamini içermediklerinden emilimi kolaylaştırılması için C vitaminden zengin sebzelerle birlikte tüketilmesinde yarar var.
  • Mangalda pişirilen etin ateşle olan mesafesi ve etin kömürleştirilmemesi hem kanser riskini ortadan kaldırma hem de B1, B12,Folik asit gibi vitaminlerin kaybını önlemek için oldukça önemlidir.
  • Bayram ziyaretlerinde kola, meyve suyu gibi hazır içecekler yerine çay ve bitki çayları tüketilmelidir.
  • Hamur işi tatlılar yerine sütlü tatlılar tercih edilmelidir.
  • Bol sıvı tüketilmelidir.

Kurban Bayramınızın ağız tadında geçmesi dileğiyle, sevdiklerinizde sevgi dolu, sağlıklı bayramlar dilerim…


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü

BİYOGRAFİLER

tümü
yukarı çık