Konya
29 Nisan, 2024, Pazartesi
  • DOLAR
    32.57
  • EURO
    34.95
  • ALTIN
    2442.5
  • BIST
    9915.62
  • BTC
    63266.45$

Trafikte Hızlanmışız ​​​​​​​

01 Mart 2023, Çarşamba 00:14

Önce güzel ülkeme geçmiş olsun, Allah başka afet vermesin; yerel ve genel yöneticilerimiz afette yara sarmakta yarışmakla birlikte keşke  artık kaçınılmaz afetlerin hasarlarını azaltabilecek ön  tedbirleri almakta da işbirliği içinde yarışsa.  Yaraları sarma seferberliğinde ülkem yarışırken Konya resmi ve özel kuruluşlarıyla; sportif başarısızlıkta maalesef son zamanlarda zirve yapan Konyaspor yönetimiyle yardımseverlikte önder oldu; her kesime teşekkür ediyorum. Belediyelerimiz çok güzel çalışmalar yaptı ancak Sn. Uğur İbrahim Altay çok ayrı yer almalı yazıda . Günlerini ve gecelerini deprem bölgesinde geçirdi Sn. Başkan; herkesin tarafgir takıldığı ve karşı taraf diye gördüğü kısımları linç kampanyasına tutmaya maalesef bu kötü günlerde bile devam ettiği ortamda Halk TV’de Sırrı Süreyya Önder’in “Konya Belediyesi, canını dişine takıp insan üstü çabayla bir sürü şey yaptı, ben bunları görmezden mi geleyim?” demesi bir hak teslimidir. Konya tüm bunları halk takdiri için değil, görev bilmesi ve Hak takdiri için yaptı bu da işin güzelliği. Yüreklerinize sağlık.

Övgü tamam şimdi deprem gündemi dışına çıkalım ve Konya trafiğini konuşalım hoş görünüzle. Büyükşehiriz ya, çoğu yetkili “Büyükşehir olmanın bir bedelini de trafik sıkışıklığı” olarak tanımlar ya; biz de Konya trafiğindeki sıkışıklığı TomTom Navigasyon Şirketinin araştırmasından yararlanarak değerlendirelim. Coğrafi yapımızın ova olmasına rağmen bence doğru planlanmayan kentleşme, trafiğe çözüm olabilecek metro, tramvay, çevre yolu gibi önemli projelerdeki ilerleyememe hızı ve elbette vatandaşımızın trafikte de gösterdiği anlayışsız ve birbirinin hakkına tecavüz eden araç kullanma  tarzı durumu daha da kötüleştiriyor.

Londra yılda 325 yoğun saat trafik sıkışıklığı, 10 kilometreyi 36 dakika 20 saniyede ve ortalama 14 km/saat hızla kat etme verisiyle araştırmaya alınan 389 kentin en kötüsü. Üstelik 2022’de bir önceki yıla göre 1 dakika 50 saniye daha da kötüleşme olmuş. Türkiye’de en sıkışık trafik 2022 verilerine göre Gaziantep’te. 10 km’yi saatte 25 km hızla 21 dakika 10 saniyede kat etmişler ve yılda 182 saat sıkışık trafikte seyrediyorlar araçla. İstanbul için veriler 24 km saat hızla 10 km’yi 20 dakika 40 saniyede kat etmek. Sıralama Ankara, İzmir, Antalya, Mersin, Konya, Adana, Bursa ve Kayseri şeklinde kötüden iyiye doğru devam ediyor. Kayseri saatte 35 km sıkışık trafik hızı, yılda 133 saat trafik yoğunluğu ve 10 km’yi 15 dakika 50 saniyede seyirle ülkemde istatistiğe alınan kentlerin en iyisi ve dünyada 389 kent arasında 149. Sırada yer alıyor.

Konya 2022 yılında 25 Ocak gününü en sıkışık gün olarak yaşamış trafikte ve 10 kilometreyi 22 dakika 40 saniyede kat etmişiz.             Yıllık ortalamamız olarak bu süre 16 dakika 50 saniye. Yıllık 145 saat araç kullanmamız, 32 km saat ortalama hızımız, 733 kilo CO2 salınımımız, 6162 lira ortalama benzin tüketimimiz var ki sıkışık trafik ortalama 48 saatimizi fazladan almış, 101 kilo co2 salınımı ve ortalama 846 lira fazladan benzin tüketimimizin nedeni yoğun trafik. 73 büyümüş ağaç ancak emebiliyor gaz salınımımızı.  En yoğun gün ve saatimiz Cuma 18-19 arası. 10 kilometreyi bu saatlerde 20 dakika 50 saniyede kat ediyoruz.  Sabah yoğunluğunda ortalama 34 km hızla 10 kilometreyi 17 dakikada ; akşam yoğunluğunda 29 km hızla aynı mesafeyi 20 dakikada geçebiliyoruz. Bisikletler ortalama 17-24; elektrikli scooter 19-25; elektrikli moped ortalama 23-40 kilometre saat hız yapabilmiş 2022 yılında.  Müjde sayılır mı kararı siz verin ama 2021 yılına göre yoğun trafikte 10 km kat etme hızımız 2022 yılında  20 saniye kısalmış efendim.

Veriler böyle. Umarım büyük projeler tamamlanır da rahatlarız. Endişem çevre yolunun bittiği gün daha da kalabalıklaşan kentimin derdine derman olabilecek proje olmaktan çıkması. Sağlıklı ve afetsiz günler dilerim.

Yorumlar

  • yorum avatar
    Ahmet oztemel
    01-03-2023 09:52

    Sn. H.olmez, çok tesekkur ederim katkınız için.

  • yorum avatar
    Hüseyin Ölmez
    01-03-2023 03:06

    Çok güzel bir yazı, çok güzel bilgiler. Trafik, enerji tasarrufu, hava kirliliği ve spor açısından bisiklet konusu çok önemli70 li yıllarda kurumların, okulların bisiklet park alanları dolar taşardı. Konya bir Hollanda kenti gibi bisiklet şehri haline getirilmeli. Genel ve yerel yönetimlerce özendirilmeli, teşvik edilmeli

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.