);*} Hiç ekmek yemiyorum yinede kilo alıyorum!
  • 24 Ekim 2017, Salı 7:27
ŞahideORAL

Şahide ORAL

Hiç ekmek yemiyorum yinede kilo alıyorum!

Sık sık karşıma gelen sorunlardan biri ekmek yemiyorum ama kilo alıyorum. Su içsem yarıyor. Öncelikle şunu belirtmek isterim diyetten tamamen ekmeği çıkarmak doğru değildir. Vücudumuzunnasıl yağ ve proteine ihtiyacı varsa karbonhidrata da ihtiyacı var.Karbonhidratı kısıp, yağ ve proteinini de gereksinimden fazla almak oldukça yanlıştır. Karbonhidrat mı oda ne diyenlere açıklıyım. Karbonhidrat vücudumuzun en çok ihtiyaç duyduğu besin ögelerin başın da gelir. Günlük enerjimizin yüzde 55-60 karbonhidrattan sağlanır. Karbonhidrat alınmadan yapılan bir diyet kesinlikle doğru değildir. Ekmek bizim için oldukça önemli bir karbonhidrat kaynağıdır.

PEKİ, KARBONHİDRAT VÜCUDUMUZDA NE İŞE YARAR NEDEN TÜKETMELİYİM?

Karbonhidratlar vücudumuzun en önemli enerji kaynağıdır. Beynimizin çalışması için glikoza ihtiyaç vardır. Glikoz ihtiyacımızı karbonhidrattan karşılarız. Karbonhidratı günlük almamız gereken miktarın altında alırsak vücudumuz karbonhidrat deposu olan kasları enerji kaynağı olarak kullanmaya başlar. Fazla kilolarım ve yağlarım gitti diye sevinirken asıl yaktığınız kas ve su olabilir. Yüksek protein ve düşük karbonhidrat içeren içeren diyetler metabolizmayı hızlandırdığı için kilo kaybını kolaylaştırdığı düşünülse de tartıya çıktığınızda görülen yağ kaybı değil sadece kas ve su kaybıdır.1 gram kas kaybetmemiz demek yaklaşık vücudunuzdan 2,7 gram su kaybetmesi demektir. Bunu anlamınızın en kolay yolu kendinizi gözlemlemenizdir.

NASIL MI?

Kilo vermenize rağmen yüzünüz ve kollarınızın inceliyor ve yağ deposu olan karın ve kalça bölgeniz incelmiyorsa siz yağ yerine sıvı ve kas kaybediyor olabilirsiniz.Kilo vermek için sağlığınızı riske atmayınız.

DİYETİM DE TÜKETMEM GEREKEN EKMEK TÜRÜ NEDİR?

Ekmek seçerken tam tane tercih etmeye özen göstermenizde yarar var. Tam buğday, tam çavdar, tam tahıl gibiekmek türlerini tercih edebilirsiniz. Tam tane tahıllılar kepek, endosperm ve tohum kısımlarını birlikte içerdiklerinden dolayı, protein, lif, vitamin ve mineral bakımından oldukça zengindirler. Aynı zamanda basit karbonhidrat yerine kompleks karbonhidrat içerir. Buda kan şekerinin dengeler ve tokluk hissi verir. Lif açısından zengin olduğu için bağırsak hareketliğine yardımcıdır. Yapılan birçok araştırmada da tam tane tahıllı besinlerin kanser, diyabet ve kalp sağlığı hastalıklarının riskini azalttığı belirtilmiştir.


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık