• 25 Eylül 2018, Salı 9:09
ŞahideORAL

Şahide ORAL

GEŞİŞ DÖNEMİNDE BESLENME

Kimi insan geçiş dönemlerini severken, kimi insansa hastalık getirdiğini düşündüğünden geçiş dönemlerinden pek hoşlanmamaktadır. Sonbahar da bizim için bir geçiş dönemi  olduğundan vücudu kışa hazırlar. Vücudun kışa hazırlık aşamasında hastalık, bağışıklığın zayıflaması gibi problemler yaşanabilmektedir. Ha bir de yaz tatilinde sınırsız besin tüketip fast food besinlere yüklenip kilonuzda artışa yol açtıysanız sıkıntılarınız daha da artabilir.

Bu dönemde bu sıkıntılı durumdan kurtulup kendinize yeni bir sayfa açmak ve hastalıklardan korunmak için verebileceğim öneriler şunlardır.

  • Geçiş döneminde sigara içen bireylerin sigara içmeyen bireylere göre iki kat daha fazla C vitamini tüketmelidirler.
  • Sağlıklı beslenme yöntemlerinden olan fırında pişirme, haşlama ve buğulama gibi yöntemleri tercih ediniz.
  • Egzersiz yapmayı ihmal etmeyiniz.
  • Su tüketimine önem veriniz. Günlük en az 8-12 bardak su tüketiniz.
  • 4 besin gurubu dediğimiz et ve et ürünleri, süt ve süt ürünleri, sebze ve meyveler, ekmek ve ekmek yerine geçen besinleri gerektiği miktarda tüketmeyi ihmal etmeyiniz.
  • Karbonhidrat, yağ, protein vitamin ve mineraller vücut için önem taşıdığından gerektiği kadar alınması vücut için oldukça önemlidir.
  • Mevsimsel geçişler metabolizmanın çalışma hızını etkilemesiyle beraber bağışıklık sisteminin zayıflamasına yol açmaktadır. Vücudunuzun direncini ve metabolizmanızın çalışma hızını düzene sokmak için vücudunuzun antioksidan olarak görev yapan A, C,E vitaminleri ile selenyum, çinko, magnezyum gibi minerallerle beraber Omega-3 ve Omega-9 yağ asitlerine ihtiyaç duyduğundan bu besinleri tüketmeye özen gösteriniz.

 

Peki, hangi besinlerde hangi vitaminler ve mineraller bulunmaktadır;

Yumurta, süt balık, kayısı, havuç, domates, ıspanak, brokoli, kabak gibi besinler içerisinde A vitamini içermektedir. Yeşilbiber, maydanoz, tere, ıspanak, roka, limon, portakal, mandalina, kuşburnu, kivi gibi besinler C vitamini içermektedirler. Yağlı tohumlar, yeşil yapraklı sebzeler, fındık, ceviz badem gibi sert kabuklu besinler, tahıl taneleri gibi besinler E vitamini içermektedirler.  Bunun yanısıra et, balık, yumurta da bir miktar E vitamini içermektedirler.  Deniz ürünleri, mantar, susam, tam tahıllar, sarımsak ve yumurta içerisinde selenyum içermektedir.  Buğday, susam, istiridye, ayçiçeği çekirdeği, badem, et, tavukta çinko bulunmaktadır. Kurubaklagiller, yeşil yapraklı sebzeler, muz, avokado, kakao, fındık, ceviz gibi yiyecekler magnezyum içermektedirler. Balık, ceviz, badem, nohut, keten tohumu, kuş üzümü gibi besinlerin içerisin de Omega-3 bulunmaktadır. Omega-9’nun en iyi kaynağı zeytinyağıdır.

Bu sonbaharınızın diğer sonbaharlarınızdan güzel geçmesi dileğiyle sağlıklı kalın…


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık