);*} BMC POWER Motor AŞ Genel Müdürü Dur: Türkiyede dizel motor problemi bitmiştir

BMC POWER Motor AŞ Genel Müdürü Dur: Türkiyede dizel motor problemi bitmiştir

BMC POWER Motor AŞ Genel Müdürü Dur, Yerli, her şeyi bize ait motor tasarlayıp üretebilecek durumdayız. diyerek, Türkiyede dizel motor probleminin bittiğini söyledi.

BMC POWER Motor AŞ Genel Müdürü Dur: Türkiyede dizel motor problemi bitmiştir
  • 17 Aralık 2018, Pazartesi 0:01

SAKARYA (AA) BMC POWER Motor ve Kontrol Teknolojileri AŞ Genel Müdürü Osman Dur, Mimar Sinan Mühendisler Birliğince Adapazarı ilçesinde bir restoranda düzenlenen Sakaryada Yerli Sanayi ve Teknoloji programında konuştu.

Dur, milli teknolojinin artık olmazsa olmaz olduğunu, Türkiyenin bu konuda fırsatları, iklimi ve şartları olgunlaştırdığını söyledi.

Ekonomik durum ne olursa olsun ülkede gerçekten bilime, teknolojiye, araştırmaya ciddi fonların ayrıldığını vurgulayan Dur, Fakat 20 yıldır gerçekten sistemli, bilinçli bir bilim teknoloji modeli uygulanamadı. Bunun için Acaba yerli ve milli teknoloji nasıl üretilebilir? diyoruz. Bunların sihirli bir değneği yok. Milli teknoloji deyince işin içerisinde kamu kurumu, üniversiteler ve sanayiciler var. Buraya bir şey daha koymak lazım, o da kültürümüz, alışkanlığımız, iş yapış tarzımız. İşimizi hakkıyla yapmadığımız takdirde, asla karşılığını alamayız. Batılılar, işlerini usulüne uygun yapıyor. Hakikaten işlerimizi usulüne göre yapamazsak, ne teknoloji geliştirebiliriz ne bilim ne de sanayi üretebiliriz. diye konuştu.

Motor yapmak, sanayici işi değildir

Dur, kamunun milli ve yerli teknoloji konusunda teşvik verdiğini fakat doğru yapılanmanın olmadığını savunarak, şöyle devam etti:

Sanayiciler gerçekten paralarını koyup ciddi yatırım yapıyor ama Bu para bizim. deyip akademisyenlerin kahrını çekmiyorlar. Yeterince tahammül etmiyorlar, haklarını vermiyorlar. Üniversiteler de kamunun derdine, ülkenin projelerine uygun proje üretmiyor. Onlar akademik kariyerlerine dönük proje üretiyorlar. Hocalar, doçent, profesör olacağım. derdinde. Bir de ayrıca kültürümüz var. Beyin gücünü yönetebilecek gerekli ücret politikası, gerekli itibar politikası ve gerekli sistemi kuramıyoruz. Dolayısıyla sanayicimiz, üniversite ve kamuda da sorun var. Onun için kamuya çok açık şekilde dillendiriyoruz, YÖKle konuşuyoruz. Çünkü biz motor yapıyoruz. Motor için istiyoruz ki Bize bilim adamı lazım. Motor yapmak bu zamana kadar sanayici işi olarak görüldü. Motor yapmak sanayici işi değildir, motor yapmak bir akademik projedir. Bu işin beyni akademik camiadır. Bu değeri, bu önemi devlet olarak akademik camiaya vermiyoruz. Türkiyeyi battığı bu bataklıktan çıkarabilecek; üniversiteler.

Uluslararası rekabette farkın aşılabilmesi için devletin üniversiteleri daha fazla ön plana çıkarması gerektiğini vurgulayan Dur, üniversitelerin öne geçmediği bir sektörün ayakta kalıp rekabet edemeyeceğini söyledi.

Dur, üniversitesanayi iş birliğinin önemine işaret ederek, Dolayısıyla bu alanda hem üniversite hem kamu kurumları hem de sanayiciler omuz omuza vermeli. İş başa düştüğü zaman ülke olarak bir olmamız gerek. Başka türlü mümkün değil. Bir şekilde bu model kurgulanmalı. Silkelenmemiz lazım. Akademik camia, endüstri, kamu kurumları omuz omuza verdiği takdirde, bizi kimse tutamaz, buna inanıyorum. diye konuştu.

Osman Dur, ellerindeki bütün imkanları kullandıklarını, şu anda 150ye yakın mühendislerinin olduğunu belirterek, şunları kaydetti:

Bu emek ve çabalarla yaklaşık 2 sene önce başladığımız projede, 600 beygirlik bir motoru 3 ay önce çalıştırdık. İstanbul Teknik Üniversitesinin laboratuvarlarında ilk ateşlemesini yaptık ve motor çalıştı. İnanın o kadar rahatladık ki. Şu anda motor TÜBİTAKta, geçen hafta da yönetim kuruluna Artık bu motor çıktı. dedik. Bu, bizim ihtiyacımız olan motor değil. Bize 10001500 beygir lazım. Yerli, her şeyi bize ait motor tasarlayıp üretebilecek durumdayız. Bir, iki kritik parça var, onları biz üretmedik, yakıt enjeksiyonu, elektronik kontrol gibi... Onları da başlattık, kendi motorumuz çıkıncaya kadar onları da yetiştireceğiz inşallah.

Şu anda bu modelle motoru çalıştırdık. Şimdi Avrupa Birliğinin (AB) bazı dayatmaları var. Çevre, Euro 5, Euro 6 gibi. Bunun için de inşallah hızlı şekilde motoru Euro 3e getirip jeneratör motorları olarak Afrikaya sattığımız kamyonlarda ve askeri alanda kullanılmak üzere hizmete geçebilmesi için çalışmalar başladı. Seri imalata doğru gidiş devam ederken, askeriyeden bir ihale daha aldık. 600 beygir motorlar tank taşıyıcı ve 380 beygirlik kirpilerin motorları, onun ihalesini de aldık. Onun için de çalışmaları başlattık. Şimdi 2 küçük motorun inşallah kısa sürede işini bitiriyoruz. Bundan sonra hedefimizde inşallah 10001500 beygir var. İnanıyorum ki artık Türkiyede dizel motor problemi bitmiştir, inşallah bunu çözeceğiz. Motorla ilgili teknolojimizi kazandık ve inşallah üretime başlayacağız. Seri imalat, o da Sakaryada olacak. Hep birlikte, refah içerisinde üreten bir Türkiyeye gidebilmek adına bu yolculuğu tamamlayacağız diye düşünüyorum.

Muhabir: Onur Orhan


Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

yukarı çık