Konya
27 Nisan, 2024, Cumartesi
  • DOLAR
    32.45
  • EURO
    34.82
  • ALTIN
    2438.6
  • BIST
    9915.62
  • BTC
    62928.997$

TEMİZ SEÇİM KAMPANYASI

29 Mart 2024, Cuma 00:01

Seçim kampanyaları, seçimler öncesinde bir siyasi görüşü yayma ve halkı etkileme amacı taşıyan siyasi  organizasyonlardır.

Kitlelerle temasta en etkili araçların başında gelen seçim kampanyaları, her seviyedeki seçimin  mutlaka olması gereken faaliyetleri arasında bulunuyor. Öyle ki, “Olmazsa, olmaz.” Seçim kampanyaları  demokrasiyle yönetilen toplumda olduğu gibi, bizim ülkemizde de kitlelere ulaşmada önemli bir araç. Seçim Kampanyası iyi olan partiler-adaylar seçimlerde daha çok başarı elde ediyor. Bu sebepten seçim kampanyaları hala popüler.

KONYA’DA SEÇİM KAMPANYALARI

Geçmiş dönem seçim kampanyaları bugünle kıyaslandığında, ilkeldi. En başta araç çok azdı mesela. Seçimlere katılan partiler ve adaylar köylere hatta şehrin çeperlerinde yer alan mahallelere propaganda için giderken araç bulmakta zorlanırlardı. Böyle durumlarda partili varlıklı insanların araçları günler öncesinden rica minnet temin edilirdi.

1969 yılında bağımsız Konya Milletvekili adayı Erbakan Hoca’nın seçim çalışmalarında bulunmak üzere şehre geldiğinde, Altınapa Barajının üst kısımlarındaki köylere gidebilmek için kendisiyle aynı siyasi görüşe mensup olmayan insanlardan araç temin edildiğini olaya tanıklık eden insanlardan defalarca dinlemiştim.

Milletvekili adayları ve parti yöneticileri bir şekilde temin edilen araçlarla günlerce nüfus sahibi oldukları köy ve ilçelerde seçim kampanyalarına katılırlardı. Bir hafta- on gün sonra şehre döndüklerinde de çoğunun yakası-paçası kirli olurdu.

Yegane iletişim aracı olan sabit telefonların otomatik kullanıma açık olanları da çok azdı.  Bu yüzden sahaya çıkan milletvekili adaylarına ve partililere gereken zamanlarda çevirmeli telefonlarla ulaşabilmek tam olarak eziyet ve zaman kaybı olurdu.

Seçim kampanyalarının en renkli kısımları mahallelerdeki ev-kahve toplantılarıydı. Partililer cadde ve sokaklardaki direkler arasına daha çok bayrak ve flama  asabilmek için yarış  içerisinde olurdu.  Önceleri partili gönüllüler bu işi direklere tırmanarak yaparken, 90’li yılların başında belediye araçlarıyla yapılmaya başladı.

Seçim kampanyalarında rakip partililer arasında, silah ,bıçak-keser-balta-kürek  sapı  gibi araçların kullanıldığı dehşetli kavgalarda olurdu.  Kan akardı. Hastanelik, karakolluk olunurdu. Uzun yıllar süren şiddet içerikli hasımlıklar-düşmanlıklar olurdu.

Her şey kampanya içindi.

Kampanyasız seçim olmazdı.

Seçim, o şartlar altında bizatihi kampanyaydı.

Bu tarz seçim kampanyaları yıllarca sürdü.

TEMİZ SEÇİM KAMPANYASI

Seçim kampanyaları  son çeyrekte ülkede gelişen ve değişen araçlar sayesinde içerik ve biçim değiştirdi. Haliyle modernleşti de. Meydanlarda  eskiden olduğu gibi kavgalar olmuyor. Farklı siyasi görüşü temsil eden partili insanlar birbirine saldırmıyor. Baskınlar olmuyor. Silahlar, bıçaklar, sopalar konuşmuyor.

İçerik ve biçim değiştiren, zenginlik kazanan seçim kampanyaları büyük ilgi görüyor. Daha çok revaçta ve el üstünde.

31 Mart 2024 yerel seçimlerine katılan partiler, olabildiğinde temiz bir seçim kampanyası gerçekleştirdi.

Bahse konu açılardan temizdi, çok temizdi, medeniydi

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.