Konya
27 Nisan, 2024, Cumartesi
  • DOLAR
    32.45
  • EURO
    34.82
  • ALTIN
    2438.9
  • BIST
    9915.62
  • BTC
    62965.262$

ŞİRK VE KÜFÜRDEN KORUNMAK (1)

05 Şubat 2021, Cuma 08:51

Yüce Allah’a karşı en büyük isyan sayılan şirk ve küfürden korunmak için şu hususlara çok dikkat edilmesi gerekir:

1. Allah’tan başka bir ilâh bulunmadığına, Hz. Muhammed’in O’nun elçisi olduğuna ve O’ndan vahiy getirdiğine kesinlik derecesinde inanmak, ömür boyu bu inancı terketmemek veya ona aykırı inançları benimsememek gerekir. İster inanca ister davranışa ilişkin olsun zarûrât-ı dîniyye içinde yer alan bir esası inkâr etmemek,

2.Ehl-i kıble olmak, beş vakit namaza devam etmek,

3. Âlimler arasındaki ihtilâflı meselelerde kesin hüküm vermemek,

4. Küfre götürecek düşünce akımı, söz ve davranışlardan uzak durmak,

5. Dini konularda bilgisizlikten korunmak.  Müslümanın öncelikle insanı küfre düşüren inanç ve davranışları öğrenmesi dinî bir görev sayılmıştır.

6. Tabiatın, kainatın, evrenin Allah tarafından yaratıldığına inanmak,

7. Ulûhiyyet konusunda Allah’ın varlığını, birliğini veya sıfatlarını inkâr etmemek, Allah’a ortak koşmamak, O’ndan başkasına tapmamak, arzu ve isteklerinin gerçekleşmesini başkasından beklememek veya dua etmemek, Allah’tan başka bir varlık üzerine onu yaratılmışların üstünde bir konumda görerek yemin etmemek, Allah’tan başkası adına kurban kesmemek, Allah’tan başkasına secde etmemek, Allah’tan başka birinin rızası için haccetmemek, Allah’a acziyet, eksiklik, ihtiyaç, zulüm, hikmetsizlik, ihanet ve yalan nisbet etmemek, O’nun gaybı bilmediğini söylememek, Allah’ın yaratıklarına hulûl edip onlarla birleştiği (panteizm) görüşünü  benimsememek, O’nu yaratıklarına benzetmemek, Allah’ın evrendeki varlık ve olayları ilmi ve iradesiyle takdir ettiğine inanmak.

Tevhid inancını koruyup şirk tehlikesini ortadan kaldırma bağlamında Allah’tan başkasının üzerine yemin edilmesi yasaklanmış (Müsned, II, 69; Tirmizî, “Nüẕûr”, 8), Allah’tan başkası adına örneğin putlara ve yıldızlara kurban kesilen hayvanın etinin yenmesi haram kılınmıştır.

 

8. Nübüvvet konusunda Allah’ın, emirlerini tebliğ etmek üzere ilk olarak Hz. Âdem’i, son olarak Hz. Muhammed’i ve bu ikisi arasında sayıları bilinmeyen pek çok kişiyi peygamber seçip gönderdiğine inanmak, nübüvveti kesinlikle sabit olan peygamberlerin hepsini hiçbir ayırım yapmadan benimsemek,onların ilâhî emirleri tebliğ ederken yalan söylediklerini veya peygamberlikleri sırasında kasten günah işlediklerini ileri sürmemek, peygamberlerin yolundan gitmeye rıza göstermek, Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed (sav)’in getirdiği kesinlikle bilinen vahiyleri inkâr etmemek, Hz. Peygamber’i Allah’tan getirdiği kesinlikle bilinen vahiy konusunda açıkça yalanlamamak,nübüvvetin onunla nihayete ermediğini, kendisinden sonra peygamber geldiğini veya geleceğini ileri sürmemek,ona ulûhiyyet (ilahlık/tanrılık) atfetmemek, isrâya ve aynı mânada kullanılan mi‘raca inanmak, insanların en faziletlisi olduğunu kabul etmek,

9. Âhiret konusunda kıyametin vuku bulacağını, insanların diriltilerek dünyadaki inançlarıyla yaptıkları amellerden hesaba çekileceğini, bunun ardından cennete veya cehenneme konulacağını inkâr etmemek ve bu inanca tamamen ters düşen tenâsühe inanmamak,

10. Kur’ân-ı Kerîm konusunda Kur’an’ın tamamını veya bir kısmını inkâr etmemek, onu Allah’ın kelâmı ve peygamberine verdiği mûcizesi diye kabul etmek,benzerinin oluşturulabileceğini ileri sürmemek,içerdiği gayb haberlerinin yanı sıra va‘d ve vaîdlerine inanmak,muhtevasını kusurlu bulmamak, âyetlerini kasten değiştirmemek.

11. Hadis ve sünnet konusunda mütevâtir hadisi ve fiilî tevâtürle sabit olan sünnetleri reddetmemek. Çünkü Hz. Peygamber’in sünneti onun İslâm anlayışını ve müslüman hayat tarzını temsil eder. Abdullah b. Mes‘ûd sünneti terketmenin küfre yol açtığını söylemiş, ancak bunun tamamıyla sünnetten yüz çevirmek anlamına geldiği kabul edilmiştir (Dârimî, “Ṣalât”, 46; Ressî, I, 127; Behnesâvî, s. 198). Bundan hareketle âlimlerin çoğunluğu bir problem taşımayan meşhur hadisleri reddedenleri de tekfir etmiştir.

12. İcmâ konusunda zarûrât-ı dîniyye (Dinden olduğu kesinlikle bilinen inanç ve amelleri) inkâr etmemek. Beş vakit namazla onun kılınış şekli ve haccın edası bunun örneklerindendir.

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.