Konya
27 Nisan, 2024, Cumartesi
  • DOLAR
    32.45
  • EURO
    34.82
  • ALTIN
    2438.6
  • BIST
    9915.62
  • BTC
    63119.150$

KONYARAY BENCE TRAFİĞİN GAZINI ALACAK

13 Eylül 2023, Çarşamba 00:00

Allah var bazı konularda kimseye inanmak istemiyorum.

Gerçi sürekli olarak bizim ağzımıza bir kaşık bal verenlerin de yapacağı bir şey yok.

Başkanlık sistemi ile TBMM’de vekillerin de bir etkisi ve yetkisi kalmadığı için Konya meselelerinde artık tek umudumuz REİS.

Onun için KOP’muş çevre yoluymuş falan filan büyükler söylüyor biz yazıyoruz sizde inanıyorsunuz.

Haaa bunlar olur mu?

Olur elbette.
Ama ne zaman

Belki 10 yıl sonra belki 20 yıl sonra.

Gören görür görmeyene de Allah rahmet eylesin.

………..

Neyse bugün şehir içi trafikten söz etmek istiyorum.

Niye?

Çünkü pazartesi günü okulların açılması ile şehir içi trafik meselesi birden kendini yine hissettirdi.

Bu konuda dev bir iş adamı abimiz sabah sabah saat 09.22’de şu fotoğrafı bizimle paylaşıyor,

“Akşam iş dönüşü saat 16.30 suları

harç kamyonu çevre yolunda harcını kararak gidiyor.

Çok bekleriz bu trafik düzelsin diye.

Sabah ve akşam işe gidiş ve dönüş saatlerinde bunlara ana arterlerde yasaklama getirilemez mi?

Getirilir.

Biz görüyoruz da yetkililer bunları görmüyor mu sanki?

İşimiz maalesef hep ben yaptım oldu veya idare et abi.

İyide ne zaman birbirimize, topluma saygıyı öğreneceğiz.

Biz geldik gidiyoruz fakat bizim geleceğimizin işi çok zor.

Saygılarımla.”

…………….

Evet geçen gün Uğur Başkan da basın toplantısında ağır tonajlı araçların gündüz saatlerinde şehir içi trafiğinde olmadığını söyledi ama günün her saatinde İstanbul-Ankara ya da Beyşehir-Antalya, Karaman yollarında bu büyük araçları görmemiz mümkün.

Otobüsler, tırlar hakeza.

………….

Ancak bir dostumuz pazartesi günü bizimle şöyle bir bilgi paylaşımı yaptı.  

Ulusal basında pazartesi günü çıkmış

“Avrupa Birliği ülkeleri Türklere vize vermemek için kırk takla atarken, dünyanın en büyük ekonomilerinden olan Çin, Türk vatandaşlarına vize kolaylığı sağlayan 10 maddelik bir eylem planı hazırladı.

Çin İstanbul Başkonsolosluğu’nun ev sahipliğinde düzenlenen toplantıya, Çin Konsolosluk üyeleri, seyahat acentaları birliği yetkilileri, ticaret odası yetkilileri ve çeşitli turizm acenta yetkilileri katıldı.

Çin İstanbul Başkonsolosu Wei Xiaodong, toplantıda yaptığı konuşmada, Türk vatandaşlarının Çin’e daha rahat gidebilmesi için, başkonsolosluk olarak her zaman üstlerine düşeni yapmaya hazır olduklarının altını çizerek, “Çin- Türkiye arasında haftada 30 uçuş yapılıyor, 2023’ün başından beri Türkiye’den Çin’e yapılan vize başvurusu sayısı 12 bini aştı. Bu geçen yıla göre on kat daha fazla.” olduğunu belirtti.

Kuşak ve Yol İnisiyatifi’nin onuncu yıl dönümü olduğunu belirten Başkonsolos Wei Xiadong, “Kuşak ve Yol, iki ülkeyi geliştiren ve destekleyen çok yararlı bir proje, Türkiye’ye özellikle turizm alanında çok fazla yarar sağladığını söyleyebilirim. Bizde bunu destekleyerek, Çinli turistlerimiz için planlamalar yapıyoruz. Bence Türkiye bu alanda giderek daha iyi yerlere gelecek.” dedi.

DEİK Asya-Pasifik Bölgesi Direktörü Iraz Turhan Alvaran, “Bu toplantı, Covid-19 sonrası vize işlemleri ile ilgili bilgi almak için çok yararlı bir toplantı oldu. Vize işlemlerinde, Çin İstanbul Başkonsolosluğu’nun, bize yardımcı olacakları sinyalini vermelerini çok değerliydi.” diyerek, teşekkür etti.

İŞTE VİZEYİ KOLAYLAŞTIRACAK 10 KARAR

Çin-Türkiye vize başvurularıyla alakalı bir süredir çalışmalarına devam eden başkonsolosluk, gerekli yetkili kurumlarla yaptıkları görüşmelerden sonra, Türk vatandaşlarının, Çin vizesini daha kolay alması için aldıkları 10 kararı açıkladılar.

1-30 Ağustos’tan itibaren Çin’e giriş çıkışlarda istenilen Covid-19 PCR testi kaldırıldı.

2- Önemli politik ve ticari etkinliklere katılacaklar için vize alımı daha da kolaylaştırılacak.

3- Çin’e gitmek için acil durumu olan kişiler, gerekli belgeleri sunduktan sonra, normal vize süresinden daha erken vize alabilecekler.

4- Çin’e davet mektubuyla gidecek kişilerin, Ankara’daki Çin Büyükelçiliğine gitmesine gerek kalmadan, Çin İstanbul Başkonsolosluğu’ndan işlemlerini halledebilecekler.

5- Firma davet mektubuyla, vize başvuru yapacak kişiler, davet mektubu fotokopisi, davet eden Çinli firmanın iş lisansı, davet eden Çinli firma sahibinin ID kartı taraması yerine, firma davet mektubunun aslı ve imzalanmış taahhütnamesi ile başvuru yapabilecekler.

6- Türkiye’nin il ve belediye düzeyindeki firmalar, dernekler, meslek odaları ve güçlü ilişkilere sahip olan finansal kuruluşların vize başvurularında gerekli kolaylıklar sağlanacak.

7- Vize başvuru sahiplerinin, SGK hizmet dökümünün sadece ilk sayfası ve son iş yerinin bilgilerini sunması yeterli olacak. Tüm iş yerlerinin ayrıntılı bilgilerini sunma zorunluluğu kalktı.

8- Daha iyi hizmet vermek için, Çin Vize Başvuru Merkezi’nin günlük vize randevularının kontenjanları artacak ve günlük randevu saatleri uzatılacak. Böylece iki gün içerisinde, randevular kolayca alınabilecek.

9- Vize mülakat günleri de artacak. Vize başvuru sahipleri, pazartesiden cumaya kadar her gün, vize başvuru merkezinde mülakatlara katılabilecek.

10- Vize başvuru merkezleri, başvuru sahiplerinin çeşitli ihtiyaçlarını karşılamak için özel VIP hizmetler sunacak.”

…………….

Çin tarafından atılan böyle bir adımla Sayın Cumhurbaşkanımızın bizzat devreye girmesine rağmen Başkan Şi Cinping’e Konya metrosu için krediyi bizzat söylemesine rağmen kredinin askıya alınması için ışık olduğunu ima ediyordu.

Sağ olsun.

Ama KONYARAY biraz dikkatli izlendiği zaman “METRO ya gerek var mı” tartışılacak gibi.

Bu METRO’nun maliyet işini ise Başkan Uğur İbrahim Altay şöyle özetliyordu;

“METRONUN MALİYETİ AK PARTİ İKTİDARLARININ KONYA’YA 22 YILDA YAPTIKLARININ TUTARININ YARISI”

………….

Bu para biz Konyalı’dan sonra nasıl çıkar?

Yani yapılışı Konya’ya girişi iyi.

İyi de bunun bir de maliyeti, çıkmışı var değil mi?

Bu paraları da yöneten ceplerinden ödemeyecek sonunda.

Siz biz dolaylı vergilerle ödeyeceğiz.

Onun için KONYARAY’ın özellikle bazı mevkilerde şehrin trafiğinin gazını alacağına inanıyorum.

Dahası ümitliyim.

TABİ BUNLAR

AYRI BİR SIKINTI

KONUSU

Biz böyle ümitlenirken sıkıntılı işler olmuyor mu?

Oluyor tabi ki.

Mesela VATANDAŞ rumuzlu okurumuz şöyle diyordu;

“Bugün okullar açılıyor yoğun trafik var ve daha da artacak değil mi?

Peki hâl böyleyken Adalhan dan Ticaret odası yönüne doğru orta refüjdeki bitkilerin bakımı ve budanması için olsa gerek yolun sol kısmına yolu asgari 1 er metre daraltacak dubalar konularak hem bu alanda çalışan atom karınca kadınların can güvenliği tehlikeye atılıyor hem de şehrin en yoğun trafik akışı olan bu yerde trafiğin sıkışmasını sebep olunuyor.

Bu hangi absürt yönetim kararıdır ki gözümüze gözümüz sokarak hizmet yapılıyor gösterilmektedir.

Akıl ve İzan olmazsa olmazımız ve iyi İNSAN olmak için gerek şartımız olmalıdır.”

………………

Tüm görevliler, tüm amirler, işçi kardeşlerimiz biraz duyarlı biraz da empati yapsalar küçük konuların büyümesini de engellemiş oluruz.

Ama ben şu anda KONYARAY’dan çok umutluyum.

İnşallah hayal kırıklığına uğramam.

 

GÜNÜN OKKALI SÖZÜ

Tolere edilen şey kötülük olduğunda hoşgörü bir suçtur.

NE ZAMAN ADAM OLURUZ?

Otogar bölgesinde sağa ve sola dönüşlerde son dakikaya gelince şerit değiştirme huyundan, akan trafiği durdurma kötü alışkanlığından kurtulduğumuz zaman daha iyi ADAM oluruz.

Yorumlar

  • yorum avatar
    Ferit
    27-11-2023 10:12

    Fetih caddesine neden tramvay gelmiyor sabah gençleri otobüsler dolu olduğu için almadan gidiyor Otobüsler yetersiz kalıyor.Beceriksiz yönetim.

  • yorum avatar
    Vatandaş
    13-09-2023 18:45

    Bir kişinin ulaşacağı en yüksek mevki ' İNSAN olmaktır.' adam olmak değil!

  • yorum avatar
    bir bilen
    13-09-2023 17:58

    şuraya yazmayım diyom yine çenem durmuyor.Allah rızası için kendinize bir sorun şehrin keşkemeş halini çözmek isteyen bir irade okul yerini satarmı.hazineden devrolan yeri binlerce dükkana rağmen işyerine çevirir satarmı.hatta vakıf arazisini dahi satarmı.şehrin nüfus yoğunluğu trafik akışını yapı ruhsatlarını sağlık eğitim alanlarını bile bile bu ihaneti yaparmı.konyaray olunca çözülecekmiş hey babam hey ben Allah ömür verirse buradayım bakalım görelim nasıl çözülecekmiş.çok değil en fazla 5 sene sonra bu şehirde yaşayan herkes bu günlerin muktedir idarecilerini günün 15 saati minnetle anacak.

  • yorum avatar
    Müşür
    13-09-2023 11:51

    13 eylül saat 10:00 nalçacı kavşağında kaza..1 buçuk saattir yol kapalı..sebep sola dönüş ihlali..o kavşak derhal sola dönüş açılmalı..3 dk bekler geçilir..her kazada en az bir saat yol kapanıyor

  • yorum avatar
    Oguz Oguz
    13-09-2023 10:07

    Yav arkadaş, insan su satırları yazarken iki dakika düşünmez mi ? Çin nedir ? Turkiye'nin tedarikçisi midir ? Yoksa rakibi midir ? Yol Kusak projesi nedir ? Turkiye ve dunya bunun neresindedir ? Konya Metro'suna kim niye kredi açar ? Valla akıl ve izana muhtaç konular bunlar. Çin Turk vatandaşlarına eziyet eder, davetiyenin aslını, olmadı tekrarinı, bir sürü dokümanı, püsürüğü talep edip, aylarca oyalarken, Turkiye Çin vatandaşına özel imtiyazla belgesiz, dokümansız, yalnızca kredi kartı veya banka kartı ile anında 30 gün oturumlu-180 gün geçerli- multiple entrance elektronik-vize vermektedir. Ustelik Cin'linin Turk Konsolosluguna gelip-gitmesine, pasaport gondermesine de gerek yoktur. Vizesi de e-posta ile cebindedir. İsterse print/baskı alır, istemezse ugraşmaz, zaten gumrüklerde geçisi otomatik yapılır.Bunlar kolay hazmedilecek şeyler degildir. Zaten Turkiye cocuk bakıcısından tutun, sanayide ki teknisyenlere kadar Turist vizesi ile giriş yapıp, aylarca kaçak calışan, veya dönüşümlü giriş çikış yapan sirket/orgabizasyon/ şebeke uyeleri ile doludur. Neyse gelelim Kuşak-Yol ptojesine. Tamam, bizim icin de avantajları vardır, istifade edilmelidir ama amaç nedir ? Çin devletinin 2049 yilina kadar bitecek proje ile ekonomik ve stratejik geleceğini ve guvenligini saglamaktır. Çin bolge ulkelerine hoş görünmek için tarihi ipek yolu guzergahlarına atıf yapmaktadır. Ancak olay yalnızca karasal veya demir ipek yolu degil, aynı zamanda deniz ipek yolu, dijital ipek yolu, hava ipek yoludur. Afrika'ya, Avrupa'ya, Amerika'ya hatta polar ipek yolu ile kutuplara ulaşmak, urunlerini indirmek, ve gücünü göstermektir. E olay boyle kapsamli olunca, sınır güvenligini saglamak icin de eski askerlerinin, CIA ajanlarinın kurduğu, Irak'ta , Suriye Abd ofislerini koruyan, PKK nın eline gecen silahlarda, izleri olan Balckwater sirketinin sahiplerinden eski Abd deni kuvvetleri askeri olan Eric Prince'e bağlı Frontier Sevrvice sirketine verilmiştir. E proje büyük, taraf ulkeler zayıf, finansör Çin olunca , alacakları garanti altına almak icin projenin gectigi zayıf ulke hat ve limanları, Kumport-Turkiye 65% i, oldugu gibi Cin devletine gecmektedir. Neyse bunlar uzun hikaye. Biz Cin'e yardimcı miyiz, müsteri miyiz, rakip miyiz ? Once buna karar verecegiz. Tr sonucta Cin icin bukunmaz Hint kumaşı degil. Zaten adam karasal olmasa da deniz yolları ile Turkiye'yi devre dışı birakarak, istedigi pazarlara urünlerini indirebiliyor. Biz bir karar verecegiz. Uretim de Çin'in onune gececegiz. Turk devletlerini toplayacağız. Başka türlüsü hayal olur. Dısarısı degil, bizim ne yaptiğimız onemli.

  • yorum avatar
    düzenli takipçi
    13-09-2023 09:41

    sayın Özteke, günlerdir yazacağım hep vazgeçiyorum. neden sitenizin manşet (kırmızı bölüm) kısmına tıklayınca "google" ana sayfası açılıyor? bugün ise ekstra olarak "anasayfa" ya tıklayınca da "google" ana sayfası açıldı.

  • yorum avatar
    KONYALI HASAN
    13-09-2023 08:55

    Dev iş adamı, işe gitmek istediği fabrikasını; beton mikserleri ve kamyonlar ile yaptı, o zaman niye söylemiyordu, çünkü kendi işi yapılıyordu. Saydığınız yolların hepsi çevre yolu, uçarak mı gidecek bu araçlar işlerine. Birileri kendi menfaatleri uğruna başkalarına çamur atmayı nasıl hak buluyor kendinde. Konya'mızın birinci önceliği geç kalınmış köprüler yapmakla olmaz, bunlar en az iki yıl önce yapılmalıydı. Birinci öncelik bütün siyasi gücümüzü kullanarak bir an evvel çevre yollarımızın yapılmasını sağlamak. O zaman çevre yolu varken, şehir içi yolları kullanan büyük tonajlı araçlara cezai işlem uygulamak doğru olur, ama şu an bunu uygulayan bütün UKOME kararlarına imza atanlara hakkım helal değil.

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.