• 13 Şubat 2020, Perşembe 8:21
CemilKARAKAP

Cemil KARAKAP

Kestane kış aylarının vazgeçilmez yiyeceğidir

Sevgili okurlarımız bu haftam ki yazımda sizlere Kış aylarının vazgeçilmezlerinden biri olan Kestane’den söz etmek istiyorum. Kış aylarının nefis lezzetlerinden kestane faydalarıyla şaşırtıyor. 7’den 70’e her vatandaşın severek yediği kestane doyurucu özelliğiyle biliniyor. Bol miktarda lif içeren besin uzun süre tok tutarak zayıflamak isteyenlere de yardımcı oluyor. Hem tatlısını hem yemiş halini güvenle tükettiğimiz kestane, mineraller ve vitaminler açısından oldukça zengindir.

Sağlık açısından oldukça yararlı olan kestane kış aylarının vazgeçilmez yiyeceğidir. Önceden evlerimizde sobaların üzerinde kızarttığımız kestaneler şimdilerde pazar tezgâhlarında yer alıyor. Kalorisinin düşük olması sebebiyle zayıflamak isteyenler güvenle tüketebilir. Hazmı kolaylaştırmaya, kabızlığı geçirmeye yarayan kestanenin faydalarıyla şaşırtıyor. İçerisinde lif, düşük oranda yağ, çeşitli minareller, B1, B2 ve C vitaminleri yer almaktadır. Peki kestanenin faydaları nelerdir?

Vücuda inanılmaz etkileri olan kestanenin faydaları şaşırtıyor. Mineral açısından zengin olan kestane güçlü bir demir, magnezyum, kalsiyum, fosfor ve çinko kaynağıdır. Ayrıca barındırdığı antioksidanlar vücudun arınmasına yardımcı olur. Lif alımı tokluk hissiyatı vermesinden dolayı da kilo vermek isteyenlere yardımcı olur. Haberimizin devamında kestanenin faydalarını sıraladık.

Karaciğere ve mideye çok iyi gelir. Kestane C, B1 ve B2 vitaminleri açısından oldukça zengindir. Enerji verir. Halsizliğe ve yorgunluğa iyi gelir. Vücuttaki pek çok hücrenin yenilenmesinde kestane önemli bir yer tutar. Dozunda tüketilmek şartıyla, basur ve varislerin tedavisinde de büyük fayda sağlar. İnsana sakinlik verir. Kan dolaşımını düzenler ve hızlandırır. Kalp ve kas sisteminin uyarılmasını ve organizmanın su dengesini sağlar. Cinsel gücü arttırıcı etkiye sahiptir. Kestane, kasları kuvvetlendiren bir yiyecektir. Hemoroit şikâyetlerinin azalmasında etkilidir. Özellikle çocuklar için, iştah açmada birebirdir.

Kestanenin besin değeri haberimizde yer alıyor. C ve B grubu vitaminleri, potasyum, magnezyum, demir, fosfor açısından iyi bir kaynaktır. Tüketileceği zaman, 3 orta boy kestanenin 1 dilim ekmek ile eşdeğer olduğu unutulmamalıdır.          

Porsiyon Miktarı: 100 g,Kalori (kcal) 131, Toplam yağ 1,4 g,Doymuş Yağ 0,3 g, Çoklu Doymamış Yağ 0,5 g, Tekli Doymamış Yağ 0,5 g, Kolesterol 0 mg Sodyum 27 mg, Potasyum 715 mg Karbonhidrat 28 g Protein 2 g

Özellikle kış aylarından sağlıklı sebze ve meyve yiyin. Sağlıklı kalın


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık