Konya
09 Mayıs, 2024, Perşembe
  • DOLAR
    32.21
  • EURO
    34.71
  • ALTIN
    2397.6
  • BIST
    10238.26
  • BTC
    61448.69$

HAKK’A İSYAN !

15 Aralık 2022, Perşembe 00:00

Ödevler, testler, sınavlar akademik başarılardır ve mantıksal işlerdir. Gerçekleştiği yer ise sol beyindir.

Sol beyine ait akademik başarı yeteneği doğuştan bir kazançtır. Bu kazançlar ömür boyu kalıcıdır ve her zaman kullanılabilir.

Ergenlik öncesi sol beyin kullanılarak yapılan her türlü ödev, test ve sınavların zekâ ve hafızaya hiçbir katkı ve faydası yoktur. Aksine zararları daha çoktur. Bu durum yapılan yüzlerce bilimsel makalelerde de açık ve net olarak ispat edilmiştir.

Sağ beyinde ise tam aksi bir durum söz konusudur. Sağ beyin gelişimine yönelik ergenlik öncesi yapılan tüm çalışmalar duygusal zekâ (EQ), ruhsal zeka (SQ) ve fotoğrafik hafıza gelişimini en üst düzeyde sağlamaktadır.

Ergenlik öncesi sağ beyin ile ilgili kazanılan tüm gelişimler ömür boyu geçerlidir. Allah’ın sadece sağ beyine has bir özellik olarak verdiği “Sol beyine yardım ve tedavi etme yeteneğinin” ergenlik sonrası kazanımı mümkün değildir.

Albert Einstein’ın “Sol beyin sadık bir hizmetçi, sağ beyin ise kutsal bir armağandır.” sözü boşa söylenmiş bir söz değildir.

Eğitim; sağ beyin, öğretim sol beyindir. Ülkemiz eğitiminin bir türlü istenilen düzeye gelememesinin en başındaki sebep; sol beyin ağırlıklı bir eğitim sistemine sahip olmamızdır.

Öğrenci daha okula başlar başlamaz ödev, test ve sınav yükü altına sokulmakta ve sağ beyin gelişimi ihmal edilmektedir.

Sol beynin yeteneği doğuştandır. Bu kapasite, izin verildiği sınıra kadar geliştirilebilir. Onun harici kapasiteyi artırmak imkânsızdır.

Allah rızkı sağ ya da sol beyne saklamıştır. Doğuştan mantıksal-matematiksel ya da sözsel-dilsel zekâ (sol beyin) baskınlığı verilen bir insana çabalaması halinde rızkını akademik başarı ile ilgili alanlar olan; tıp, mühendislik ya da hukuk gibi meslek dallarının birinden kaza- nabileceğini belirlemiştir.

Bazı insanlara da Hakk doğuştan akademik yetenek becerisi vermemiştir. Rızkını el becerisi, sanatsal beceri ya da başka bir yeteneğe saklamıştır.

Doğuştan test yeteneği verilmeyen bir çocuğu akademik başarıya zorlamak bir kul hakkıdır ve Hakk’a isyandır. Allah’ın çizdiği kaderi kabul etmeyip başka bir kader çizmeye çalışmaktır.

Test yeteneği verilen insan köyde, kentte, mezrada nerede olursa olsun çabaladığı sürece başarıya ulaşır. Test yeteneği verilmeyen insan ise en iyi özel okullarda okuyup, en iyi öğretmenlerden özel ders alıp çabalasa dahi akademik başarıya ulaşamaz.

Bir çocuğun rızkına çeşme ustalığı yazılmıştır. Ailenin ise üniversite ısrarı vardır. Evet bu ısrar sonuç verecektir. Çünkü ülkemizde üniversite okumak zor bir iş değildir. Çocuk üniversiteye gitmiş bitirmiştir. Aile de isteğine kavuşmuştur. Ancak rızk değişmemiştir. Çocuk iş bulamamış ve doğuştan belirlenen yeteneği doğrultusunda diplomalı çeşme ustası olmuş ve rızkını kazanmaya başlamıştır.

Vicdan, merhamet, empati, duygu kontrolü, farklı düşünmek, hayal kurmak, insani ilişkiler, mutlu olmak, özgüven, beceri, güzel ahlak, inanç, samimiyet, yardımseverlik ve tevâzu sağ beyin tarlasında yetişir.

Sağ beyin tarlasına ekilen her tohumdan çıkan ürün asla kurumaz ve ömür boyu da tazeliğini korur. Sağ beyin tarlasının ergenlik döneminden önce her türlü ekimine izin verilir. Ergenlik sonrası ise izin verilmez. Ekilse dâhi yeşerme şansı yoktur.

Sol beyin tarlasına tohum ekmenin süresi yoktur. Ömür boyu, istenilen her zaman bu ekime izin verilmiştir. Sol beyin tarlasına ekilen her tohum izin verildiği ölçüde yeşerir ve büyür. Belli bir süre sonra bu ürünler kurur ve ömrünü tamamlar. Kuruyan ürünler yerine tarla sürülebilir ve tekrar ekim için yeniden hazırlıklar yapılabilir.

Ülkemizde ergenlik yaş öncesi sağ beyin tarlası boş bırakılıp, sol beyin tarlasına hücum edilmektedir. Belirli bir süre sonra gerçekler anlaşılıp yapılan yanlışlıklar farkına varıldığı an, sağ beyin tarlasına dönüş yapılıp burada tohum ekmek istenir. Ancak iş işten çoktan geçmiştir. Çaba boşunadır.

Hayal kuramayan, farklı düşünemeyen, merhamet, vicdan duygularından yoksun, özgüveni düşük bir insana bu özellikleri kazandırmak artık dağı iğne ile kazmaktan daha zordur.

Sağ beyin gelişimini ihmal etmiş ancak akademik başarıya (sol beyni) aç, sözde başarılı insanlar; doktor, mühendis, hakim ya da benzeri mesleklere sahip olabilirler ancak özgüveni yüksek, mutlu, vicdanlı, merhametli iyi bir insan olma trenini çoktan kaçırmışlardır..

Yorumlar

  • yorum avatar
    Hülya
    15-12-2022 07:07

    Yine güzel bir yazı. Anne babalar için gerçekten yol gösterici harika bir anlatım yüreğinize sağlık Selçuk bey

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.