Konya
09 Mayıs, 2024, Perşembe
  • DOLAR
    32.25
  • EURO
    34.78
  • ALTIN
    2399.8
  • BIST
    10247.75
  • BTC
    61686.18$

ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI İLE OKUL BAŞARISI ARASINDAKİ İLİŞKİ

23 Aralık 2021, Perşembe 09:27

Günümüz insan hayatının en önemli geçiş süreçlerinden biri olan eğitim hayatı ve sınavlar kişinin pek çok duyguyu bir arada yaşamasını sağlayan uzun bir dönemdir. Kişilerin çalışma alışkanlıkları bu uzun dönemi yönetmede ve desteklemede anahtar rol oynamaktadır.

Eğitim sürecinde öğrencilerin çalışma alışkanlıkları ve uyguladıkları stratejilerin önemi çok büyüktür. Öğrencilerin bu stratejileri olumlu yönde kullanarak başarılı olma yolunda adımlar attıklarında mutlu ve huzurlu olurken bu stratejileri doğru kullanamadıkları zaman kaygı ve umutsuzluğa düşmektedirler. Akademik başarıya giden yolun kişinin bireysel özelliklerine bağlı olduğu unutulmamalıdır.

Bu yazımda öğrencilerin çalışma alışkanlıkları ile okul başarısı arasındaki ilişkiden bahsedeceğim.

Öğrenmeyi öğrenme yaklaşımı, çok önemlidir. Öğrenmeyi kişisel biçime dönüştüren değişkenler; bireyin öğrenme biçimi, kullandığı öğrenme yöntemleri, öğrenmeye yönelik tutum ve davranışları, aile ortamı, yaşadığı sosyal ve psikolojik çevre şeklinde sıralanabilir. Bu durum her öğrenen için farklı bir öğrenme yaklaşımı ve değişen bir başarı anlamına gelmektedir. Dolayısıyla öğrencilerin öğrenme etkinliğinde hem bireysel hem de çevresel faktörler rol oynamaktadır. Bu süreçte öğrenciyi başarıya ulaştıracak en etkin yol ise çalışmaktır; çalışmayı sürekli ve etkin hale dönüştürmektir.

Okul yaşamının, ders sonrasında da artan yoğunlukta devam etmesi; ödevler, araştırmalar, projeler, sınavlar gibi pek çok etkinliğin de derste işlenen konulara eklenmesi, etkin çalışma alışkanlıklarının önemini arttırmaktadır.

Bireyin öğrenme biçimi, ders çalışma alışkanlığı kazanılmasında da oldukça belirleyici olmaktadır. Ders çalışmanın hedefi öğrenmedir. Yeni öğrenilen bilgilerin uzun süreli hafızadaki bilgilerle ilişkilendirilmesi, ders çalışmada başarılı olmak için kritik bir önem taşımaktadır.

Öğrencilerin öğrenme durumunu ve başarılarını etkileyen değişkenlerden birisi “Çalışma Alışkanlıkları” dır. Hiç ders çalışmaması sonucu başarısız olan öğrenciler yanında, çok ders çalışmasına rağmen çalışma ve öğrenme yöntemleri konusunda karşılaştıkları problem yüzünden derslerinde başarılı olamayan birçok öğrenci vardır. Okulda başarılı olmak için çok çalışmak yeterli değildir. Önemli olan etkili çalışma ve öğrenme yöntemlerini geliştirmektir.

Öğrencilerin çalışma alışkanlıkları genellikle kendi özel yaşamından, kendine özel yöntemlerle, kendi değerler sisteminde, kendisinin geliştirdiği alışkanlıklardır.

Öğrenmesinin kalıcı olmasını sağlayamayan ama başarılı olmak isteyen ve çaba gösteren öğrenciye yapılabilecek en güzel yardım doğru çalışma alışkanlıkları kazanmasını sağlamaktır.

Öğrenci başarısında etkili olan verimli çalışma alışkanlıklarından başlıcaları;

Düzenli ve sistemli çalışma,

Ödev yapma,

Not tutma,

Tekrarlama,

Okuma,

Sınavlara hazırlanma,

Yazılı kaynaklardan yararlanma,

Dikkati bir noktaya toplayabilme

Problem çözme ile ilgili hususlar

Bu alışkanlıkların her biri tek tek incelendiğinde her birinin başarının oluşmasında ayrı bir yeri olduğu görülür.

Asıl önemli olan öğrencinin kendi öğrenme stiline uygun çalışma yöntemlerini seçerek kullanabilmesidir.

İyi okumalar..

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.