Konya
Açık
23°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,4820 %0.03
52,9819 %-0.31
6.155,96 % -1,70

KAZAN KAZAN DÖNEMİ BİTTİ… ŞİMDİ DE ÖLDÜR ÖLDÜR DÖNEMİ Mİ BAŞLADI?

YAYINLAMA: | GÜNCELLEME:

Hafta sonu Türkiye için biraz kanlı biraz magazinsel geçerken siyaseten de rahat idik

Tabii rahattık derken Pazar trafiği yine özellikle anlamsız şımarık bencil düğün konvoylarını unutmuş değiliz. 

Yine sevgilisini motorunun arkasına oturtmuş kasksız gençlerin yolda zik zaklar yapıp adrenalinlerini de anlayamıyorduk.

Yine de BABALAR GÜNÜ adı altında babaları olanlar babalarını hatırlıyorlar, babalarını kaybetmiş olanlar ise oturup ağlaşıyorlardı. 

Tabi bizim mizah gücü çok yüksek Türk milleti için BABALAR günü nasıl bir anlam taşıyordu

Mesela şöyle bir soru sorabilir miyiz?

İskelelerde yerinden kıpırdamayan bu demirlere niye BABA denir?

Kendisine bağlananları güvende tuttuğu için

Fırtınalara göğüs gerdiği için

Koruyucu ve yük taşıdığı için 

Ve her zaman sağlam durduğu için 

BABA denir…

…………..

Değil mi?

Ya da 

Bir ilkokul öğrencisine imtihanda öğretmeni sormuş

“Evinizde bayatlamış ekmekleri nasıl değerlendiriyorsunuz?

Öğrencimiz cevaplamış

“Babama yediriyoruz”…

…………

Bizim evde de geçerli kural budur.

Bayatlamış ya da eskimiş bayatlayacak eski yemekleri yemez isek bu bozulacak yemekler tavuklara verilecektir(!)

………………

Baba için ne dense azdır değil mi?

Romanlar yazılıyor babalar için ağlayarak okuyoruz.

Filimler yapılıyor gözyaşları içinde izliyoruz.

Bazı satırları bazı anları beynimize yazıyoruz.

Sonra…

Sonra yalan dünyanın koşturmacası kandırmacası içerisinde BABA mızı bile unutuyoruz.

Babalar gününde Konya’dan yerelden bir BABA yaşanmışlığı ile bu paragrafı tamamlamak istiyorum

………….

Türkiye’de Majistral Eczacıları Derneği Başkanlığı var.

Bu alan eczacılıkta çok faRklı ve dünyada geleceğin alanı olarak gösteriliyor

Mesela Amerika’da bu alana çok büyük ARGE paraları ödeniyor.

Bizde daha bunun adını bile telaffuz edemiyoruz.

Konuyu dağıtmayalım bu Türkiye’deki Derneğin Başkanı Konyalı.

Konya’da yaşıyor. 

Uzman Eczacı Ahmet Pekcan. 

Ahmet Bey babası ile ilgili olarak BABALAR GÜNÜ nde şöyle bir paylaşım yapmış. 

“1960'lı yılların Konya'sını bilenler hatırlayacaktır...

Hükümet Meydanı'nda, bugün Vakıflar Bölge Müdürlüğü'nün bulunduğu binanın birinci katında Konya Hükümet Tabipliği hizmet verirdi. 

O yıllarda babam, Dr. Ömer Faruk Pekcan, hükümet tabibi olarak görev yapıyordu.

Adli vakalar, otopsiler, sağlık taramaları, rutin muayeneler... 

Kısacası dönemin sınırlı imkânları içinde neredeyse bütün Konya'nın sağlık yükünü omuzlarında taşıyan hekimlerden biriydi.

Bir gün Konya Valiliği'nden telefon gelir.

Vali Bey son derece nazik bir üslupla:

"Doktorcuğum, tansiyonum mu düştü nedir, biraz halsiz hissediyorum. Gelip bir tansiyonuma bakabilir misin?" der.

Ortada acil bir durum yoktur. 

Üstelik Valilik binası ile Hükümet Tabipliği arasındaki mesafe sadece birkaç dakikalık yürüyüşten ibarettir.

Babamın cevabı ise meslek onurunun ve görev anlayışının güzel bir örneğidir:

"Sayın Valim, anladığım kadarıyla acil bir durum söz konusu değil. 

Biz makamınızla ilgili işlerimizde nasıl dairenize geliyorsak, siz de sağlık hizmeti almak için lütfen dairemize teşrif edin. 

Hem muayenenizi yapar hem de gerekli tahlil ve tetkiklerinizi gerçekleştiririz."

Kısa bir sessizlik olur.

Ardından Vali Bey:

"Haklısınız doktor bey." der.

Ve Hükümet Tabipliği'ne gelerek muayene olur.

…………………

Bu anıyı yıllar sonra babamın yanında görev yapan bir sağlık memurundan dinlemiştim. 

Her hatırladığımda, 

Hekimliğin yalnızca bilgi değil; aynı zamanda vakar, eşitlik duygusu ve meslek haysiyeti olduğunu düşünürüm.

………………

Bugün babam 96 yaşında...

KONYA'NIN YAŞAYAN EN KIDEMLİ HEKİMLERİNDEN BİRİ OLARAK HASTANE ODASINDA HAYATA TUTUNMAYA DEVAM EDİYOR. 

Yıllar boyunca binlerce insanın sağlığı için emek veren eller şimdi kendi yaşam mücadelesini veriyor.

Yanında dururken, çocukluğumdan bugüne taşıdığım saygının ve gururun ne kadar büyük olduğunu bir kez daha hissediyorum.

Bu vesileyle başta babam olmak üzere, evlatlarına dürüstlüğü, çalışkanlığı ve onurlu yaşamayı miras bırakan bütün babaların Babalar Günü'nü kutluyorum.

Hayatta olanlara sağlık ve huzur, aramızdan ayrılanlara rahmet ve minnetle...

…………………..

Anlayana sivri sinek saz

Anlamayana ………….

……………

Günümüzde ise hepimizin yatıp kalkıp dua etmesi gereken cümle

YATALIM KALKALIM AKILLI OLALIM VEEEEEE BABALARA GELMEYELİM diyorum

………..

BABALAR GÜNÜNDE

KATİL OLAN BABA

Millet olarak güzel günde yine elimiz gözümüz kanlı idi.

Bizi niye bu kadar kan çeker oldu büyüklerimiz ekonomi ile ilgili ekonomiye paralel bence bu konulara el atmalılar.

Gelelim çok düşünülmesi gereken acı BABALAR GÜNÜ haberine 

BABALAR GÜNÜ'NDE BABA DEHŞETİ: 

KIZINI BIÇAKLAYIP ÖLDÜRDÜ

Katil zanlısı baba gözaltına alındı. 

Manisa'nın Alaşehir ilçesinde, babası tarafından bıçaklanan genç kadın hayatını kaybetti.

Babalar Günü'nde Manisa'dan acı bir haber geldi.

Alaşehir ilçesinde boşandıktan sonra baba evine dönen Birsen Y. (23) ile babası Ü.Y. (56) arasında gece saatlerinde henüz belirlenemeyen nedenle tartışma çıktı.

Bunun üzerine baba bıçakla kızını ölürdü.

İhbar üzerine olay yerine sağlık ve jandarma ekipleri sevk edildi.

Baba jandarma ekiplerince gözaltına alınırken, Birsen Y.'nin cenazesi İzmir Adli Tıp Kurumu morguna kaldırıldı. AA”

………………..

Bizlerin de kızları var.

Kimseyi kınayamıyorum.

Kimseyi eleştiremiyorum.

Korkuyorum… Korkuyorum…

Yüce rabbim bizleri cümle ile birlikte şaşırtmasın.

Başımızı öne eğecek hatalardan korusun.

KAPI GICIRTISI

BİLE ADAMI KATİL EDİYOR

İNSAN KAPI SESİNDEN

BİLE CANINDAN OLUYOR

Günümüzdeki tehlike o kadar büyük o kadar acı ki.

Allah sizi inandırsın bu durumu yazarak filan izah edemeyiz.

Allah aşkına hem de Babalar Gününde ki şu habere nasıl bir yorum yapabiliriz.

"BAHÇE KAPISI SES ÇIKARIYOR" CİNAYETİ. 

Cinayetin güvenlik kamerası görüntüleri ortaya çıktı

Muğla'nın Fethiye ilçesinde, Ramazan Çalışkan'ın (42) bahçe kapısından çıkan ses nedeniyle tartıştığı komşusu Osman Küçükgüzel (62) tarafından av tüfeğiyle öldürüldüğü olayın güvenlik kamerası görüntüleri ortaya çıktı.

İddiaya göre; Ramazan Çalışkan'ın oturduğu evin demir bahçe kapısından çıkan ses nedeniyle komşusu Osman Küçükgüzel ile tartıştı. 

İkili arasında çıkan tartışma kısa sürede kavgaya dönüştü. 

Küçükgüzel, av tüfeğiyle evinin önüne gittiği Ramazan Çalışkan'a ve yanındaki eşi Emine Çalışkan (40) ile çocuklarına ateş etti. 

Çalışkan ile eşi kanlar içinde yerde kaldı.

İhbar üzerine bölgeye sağlık ve jandarma ekipleri sevk edildi. Sağlık ekiplerince yapılan kontrolde Ramazan Çalışkan'ın hayatını kaybettiği belirlendi. 

Saçmaların isabet ettiği Emine Çalışkan ile kızı E.Ç. (13) ilk müdahalelerin ardından ambulansla hastaneye kaldırıldı. 

SALDIRGAN TUTUKLANDI

Olayın ardından kendi evine giderek saklandığı belirlenen Küçükgüzel, jandarma ekiplerine teslim oldu.

Küçükgüzel işlemlerinin ardından sevk edildiği adliyede çıkarıldığı mahkemece tutuklandı. 

Emine Çalışkan'ın sağlık durumunun ciddiyetini koruduğu, kızı E.Ç.'nin ise tedavisinin sürdüğü bildirildi.”

……………..

Allah evlerden eşiklerden uzak tutsun.

Muğla’da olmuş Konya’ya uzak mantığı ile durumumuzu göz ardı edemeyiz.

Allah muhafaza bu iş yarında bizde Sille’de ya da AK Mahallede olabilir.

Korkuyorum.

Korkuyorum.

Korkun… Korkun…

………….

Bugünkü yazımızın başlığını da bunun için yazmıştım.

Rahmetli Özal “Benim memurum işini bilir” dediği zaman taaaak diye durumu anlamıştım.

Ama Sayın Cumhurbaşkanımız “KAZAN… KAZAN” sistemi modeli dediği zaman yıllarca bunu anlamamış görememiştim.

Bu da benim zeka seviyemin düşüklüğünden idi.

O günlerden bu günlere geldik.

Artık KAZAN KAZAN ı ezbere biliyor kapalı kapının ardında ki bile görebiliyorum

İnsanlarımızın büyük bir çoğunluğu HAYAL dahi edemedikleri dahası HAK etmedikleri bir dünyaya bir hayata kavuştular.

Ve bugün bu iş normalleşti

Pekiii normalimiz böyle ise anormalimiz ne olur hayal etmek düşünmek dahi istemiyorum.

KONYA POLİSİNE

SABAH YİNE DUA ETTİM

Geçtiğimiz hafta yazdığımız bu sütunlarda dile getirdiğimiz YENİ SİLLE CADDESİNDEKİ trafik terörüne Konya polisi dün sabah yine radarı ve uygulamaları ile fren çekmişti.

Bizde Devlet birilerine göre geç ya da yavaş adım atar.

Amma attı mı da tam atar.

Dün sabah bu iki kontrolü görünce can ve mal güvenliğimiz adına Konya polisine Müdürümüz Necmettin Koç’tan polis memurlarımıza kadar hem teşekkür ediyor hem de Devletimiz adına dua ediyordum

GÜNÜN OKKALI SÖZÜ

Ölüm size ne sağken kötülük eder ne ölüyken; sağken etmez çünkü hayattasınız, ölüyken etmez çünkü hayatta değilsiniz.

NE ZAMAN ADAM OLURUZ? 

Polisi kamerayı görünce fren yapıp bu bölgeleri geçtikten sonra yeniden gaza basıp magandalığımızı sürdürmediğimiz zaman daha iyi ADAM oluruz. 

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız