TARIM KREDİ MARKET
2021 yılında 500, 2022 yılında 1000 olan market sayısı, 2025 yılı Mayıs ayı sonu itibarıyla 4500 oldu.
Aynı dönemde, 3 harfli marketlerin sayısı da arttı.
İhtiyaç arttı.
Pazar genişledi.
4500 Tarım Kredi Market’in, 1200’ü bakkal.
Bu bakkal: KOOP Bakkal.
Bakkal geleneğinin yaşatıldığını KOOP Bakkallarda, binlerce çeşit ürünün satıldığı Tarım Kredi Marketlerinin aksine baş tacı peynir, zeytin, yağ, pirinç, mercimek gibi ürünler başta olmak üzere 150 çeşit ürün satılıyor.
KOOP Bakkal iyi fikir-iyi proje. Ayrıca hem kültür hem de kolaylık.
Tarım Kredi Market.
Tarım Kredi’nin “Amiral Gemisi” Tarım Kredi Market’in ilk şubesi 2017 yılında halka ucuz gıda, gıda da adil rekabet, tüketicinin korunması ve fiyat istikrarını sağlamak maksadıyla büyük şehirlerde açıldı.
Bu konuda başarılı oldular mı?
Elbette oldular.
Tarım Kredi Marketler başta gıda ürünleri olmak üzere çok sayıda üründe halkı istismar ve kazıktan çekip aldı. Ucuz gıda temininde başarılı oldukları gibi bazı ürünlerde tarladan-sofraya sağlıklı gıda ve istihdam yaratmada başarılı oldular.
Halktan gördüğü ilgi ve itibar karşısında 2022’de vites yükselten Tarım Kredi Market günümüzde 81 ilde, yüzlerce ilçede, binlerce yerleşim biriminde faaliyet gösteriyor.
Yurt genelinde 4500 satış noktasında her gün milyara varan ciro.
En önemlisi gıda güvenliği.
Sonra gıda da kalite.
Sonra fiyatta ucuzluk.
Sıva yağda, süt ve süt ürünlerinde rakipsizlik.
Ürünün raf ömrüne örneksiz özen.
Başta sıvı yağ ve peynir çeşitleri olmak üzere diğer süt ve süt ürünlerinde rakipsizlik.
Bakliyat ürünlerinde standart.
E, böyle olunca muarız rahatsız olur.
Marketçilikte “oyun bozan” Tarım Kredi Market, göze batmaya başladı.
Son zamanlarda münferit olay” çöp-çuval -çalışma şartları ağırlığı” gerekçesiyle, Tarım Kredi Market eleştiriliyor. Bu olaylar, benzer işyerlerinde görülen olaylar. Gene finansal gelişmelerde dönemin gereği olarak benzer işyerlerinde görülen olaylar.
Tarım Kredi Marketler türlü şekillerde halka fayda sağlıyor mu, sağlamıyor mu? Buna bakmak lazım.
“Çöp-çuval- çalışma şartlarının ağırlığı” üzerinden açılan hesap, basit ve kirli hesap. Bu hesap siyasi ve ticari rekabetin sebep olduğu hesap. İki hesapta yanlış ve halkın faydasına değil.
Hesapta, yaratılmaya çalışan algıda yanlış ve ahlaki değil.
Bırakında halk makul ve ucuz fiyatla sağlıklı gıdaya ulaşsın.