Konya
Açık
22°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,5214 %0.02
52,9769 %0.22
5.966,13 % -0,24
Konya Postası Gazetesi Konya Gastronomi eğitiminin geleceği Konya’da şekilleniyor!

Gastronomi eğitiminin geleceği Konya’da şekilleniyor!

Konya'da düzenlenen 3. Gastronomi Eğitimi Zirvesi, akademisyenler ve sektör temsilcilerini bir araya getirerek eğitim kalitesini artırmayı ve sektör ihtiyaçlarına uygun insan kaynağı yetiştirmeyi hedefledi. Zirve sonuçları, YÖK'e sunularak yeni bir eğitim yol haritası oluşturulması amaçlanıyor.

Gastronomi eğitiminin geleceği Konya’da şekilleniyor!
KAYNAK: Fatmagül KIZMAZ
Okunma Süresi: 1 dk

Türkiye’de gastronomi eğitiminin mevcut durumunu değerlendirmek ve geleceğe yönelik stratejik adımları belirlemek amacıyla düzenlenen 3. Gastronomi Eğitimi Zirvesi, Konya’da yoğun katılımla gerçekleştirildi.

Akademisyenler, sektör temsilcileri ve eğitim alanında uzman isimleri bir araya getiren zirvede, gastronomi eğitiminin niteliğinin artırılması, sektörün ihtiyaçlarına uygun insan kaynağının yetiştirilmesi ve eğitim programlarının güncel gelişmeler doğrultusunda şekillendirilmesi konuları ele alındı.

Zirve kapsamında gerçekleştirilen oturumlarda, gastronomi alanındaki güncel gelişmeler, uygulamalı eğitim modelleri, sürdürülebilirlik, dijitalleşme ve uluslararasılaşma gibi başlıklar üzerinde değerlendirmelerde bulunuldu. Katılımcılar, Türkiye’nin gastronomi alanındaki potansiyelini daha ileri seviyelere taşıyacak öneri ve çözüm yollarını paylaştı.

Etkinlik sonunda hazırlanan kapsamlı raporların ve zirvede ortaya çıkan sonuç bildirgesinin, gastronomi eğitiminin geleceğine yön vermesi amacıyla Yükseköğretim Kuruluna (YÖK) sunulacağı belirtildi. Böylece yükseköğretim kurumlarında verilen gastronomi eğitimine yönelik yeni bir yol haritasının oluşturulması hedefleniyor.

Necmettin Erbakan Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirilen zirve, gastronomi eğitiminin akademik ve sektörel boyutlarının ortak bir zeminde değerlendirilmesine katkı sağlarken, alanın geleceğine yönelik önemli çıktılar ortaya koydu.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız