Bireysel Emeklilik Tasarruf ve Yatırım Sistemi’ne (BES) ilişkin yeni düzenleme Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe girdi. Kararla birlikte, Türk lirası cinsinden yapılan katkı paylarına uygulanacak devlet katkısı oranı yeniden belirlendi.
Yeni düzenlemeye göre; işverenler tarafından ödenen katkılar hariç olmak üzere, katılımcıların bireysel emeklilik hesaplarına yatırdıkları Türk lirası cinsinden katkı payları için devlet katkısı oranı yüzde 20 olarak uygulanacak. Daha önce bu oran yüzde 30 seviyesindeydi.
Ayrıca, cayma hakkının kullanılmaması durumunda sağlanan ilave devlet katkı tutarına ilişkin esaslar da karar kapsamında netleştirildi. Yapılan değişiklikle birlikte BES’te devlet katkısı uygulamasında yeni bir döneme girilmiş oldu.
Söz konusu karar, Resmi Gazete’de yayımlanmasıyla birlikte yürürlüğe girdi.
KAYNAK: Fatmagül KIZMAZ
Okunma Süresi: 1 dk
AK Parti Konya’da seçim mesaisi başladı! Sandık güvenliği masaya yatırıldı
#Konya / 05 Ekim 2026
Gazdan etkilenen 26 fabrika çalışanı hastaneye kaldırıldı
#Güncel / 05 Ekim 2026
Yorumlar