Konya
13 Mayıs, 2024, Pazartesi
  • DOLAR
    32.21
  • EURO
    34.76
  • ALTIN
    2432.9
  • BIST
    10207.46
  • BTC
    62714.88$

ETİKET

24 Kasım 2021, Çarşamba 08:07

Etiket.

Etiketlemek.

Daha çok yapıştırma anlamı taşıyan iki sözcük.

Türlü amaçlar için kullanılan etiket/etiketlemek  hayatın gerçekleri arasında, ilk sıralarda.

Etiketi ilk olarak okulda gördü bizim nesil.

Mesela; eldeki defterin üstüne yapıştırılan ve o defterin hangi amaç için kullanıldığını gösteren etiket.

Aynı şekilde eldeki ders kitabının, hangi dersin kitabı olduğunu gösteren etiket.

Defter ve kitapların üzerine küçük parçalar halinde yapıştırılan etiketler kolaylaştırırdı, öğrencilerin ve öğrenci ailelerinin işini.

Etiket, teknolojinin hayatına girmesiyle birlikte biçim değiştirdi ve  aşama kaydetti.

Etiket, çağ atladı.

Etiket, amaç ve anlam değiştirdi.

Etiket, çeşitlendi.

Etiket, evrim geçirirken insanlara zulmeden, korkutucu bir zalim oldu.

Etiket/etiketlenmek canavar şimdilerde. İsterse parçalara ayırabiliyor  karşısına çıkanları.

Eskiden defter ve kitapların ön yüzünde yer alan o masum etiketler, teknolojideki gelişmelere paralel dükkanlara, marketlere ve mağazalara girdi. İnsanların gözü artık oralarda karşısına çıkan etiketlerin üstünde.

FİYAT ETİKETLERİ

Günümüzdeki en önemli etiket.

Ona bakalım.

Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ihtiyaca tam olarak cevap vermemekle birlikte önemli bir kanun.

Adı geçen kanunun uygulanmasıyla ilgili Fiyat Etiketi Yönetmeliği  de önemli bir yönetmelik, yeterli olmamakla birlikte.

Piyasalardaki bazı sektörlerin bahsedilen kanun ve yönetmeliğe uygun davrandığı  pek söylenemez.

Tüketicilerin şikayet ve hak mağduriyetlerinden anlıyoruz bunu.

Bu arada sorun daha çok perakende sektörü kaynaklı.

İnsanların her gün uğramak ve alış veriş yapmak mecburiyetinde kaldığı sektörlerin başında perakende sektörü bulunuyor.

Sorunun temelinde günübirlik ve hatta saat başı değişen fiyatlar bulunuyor.

Freni olmayan fiyatlar ve pahalılık.

Aynı üründe farklı fiyat uygulamaları.

Çok yakın geçmişte, fahiş fiyat tartışmaları yaşanmıştı zincir marketler özelinde. Aslında  farklı sektörlerde de söz konusu fahiş/ farklı  fiyat  uygulamaları. İnşaat malzemeleri, gayrimenkul, hazır giyim, mobilya, ev eşyaları, sağlık malzemeleri gibi. Çarşı ve pazara çıktığınızda bunu görebiliyorsunuz.

Fahiş fiyat, insafsız fiyat.

Fahiş fiyat, tüketicilere büyük acılar çektiren fiyat.

Pahalılık, yoksulluk  ve yüksek enflasyonun ilk basamağı olan farklı ve yüksek fiyatın en önemli sebebi, ilgili kanun ve yönetmeliklerin yetersiz kalması.

Ayrıca kontrolsüzlük/ denetimsizlik.

Serbest piyasa şartları ile izah edilmesi mümkün olmayan bir durum var ortada.

Satıcıların her an değişen şartlar karşısında, sattığı malı sattığı fiyatla yerine koyamama kaygısı anlaşılabilir. Fakat  piyasalarda bu ölçüde anlık etiket ve fiyat değişikliği olmamalı gene de.

Marketlerde anlık/günlük fiyat değişiklikleri.

Gayrimenkulde saat başı değişen fiyatlar.

Otomobilde saat başı değişen fiyatlar.

Çarşıda, pazarda anlık değişen fiyatlar.

Satıcı pozisyonundaki herkesin aldığı ve tutunduğu tavır böyle.

Bir yerde yanlış yapılıyor.

O yanlış ne?

Fiyat tarifeleri, fiyat etiketleri olmamalı.

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.