Konya
21 Haziran, 2024, Cuma
  • DOLAR
    32.82
  • EURO
    35.23
  • ALTIN
    2489.7
  • BIST
    10739.94
  • BTC
    65050.23$

Sınav önemli ama sağlık daha önemli!

Sınav önemli ama sağlık daha önemli!
Haziran ayında yapılacak sınavlar için öğrenciler ve velililer gün saymaya başladı. Sınav gününün yaklaşmasıyla stres ve kaygı öğrencilerin üzerinde etkili oluyor

Adayların sadece sınava hazırlık açısından değil beslenme alışkanlıkları açısından da belirli noktalara dikkat etmeleri gerektiğini ifade eden diyetisyen Suna Koçak, sağlıklı beslenmenin alışkanlık hale getirilmesini söyledi.

EBEVEYNLERİN ROLÜ ÇOK BÜYÜK

Koçak, “Sınav günü öncesinde genelde karbonhidrat ağırlıklı beslenme tercih edilir. İlk aklımıza gelen stres anında çikolata, abur cubur tarzı fast food gıdalara yönelmek olur. Bu durumlarda önden kontrol alınmalı. Böyle bir istek geldiği zaman öncelikle su içerek başlamalıyız. Beslenmenin yanında sağlıklı ürünler olması, protein değeri yüksek besinlerin tüketilmesi, yoğurt salata gibi minarellerin de destekleyecek şekilde bütüncül bir tabak hazırlanması gerekiyor. Bu durumlarda annelere de biraz iş düşüyor çünkü sınav dönemlerinde dershane gibi okul gibi yerlere sürekli gidiş-geliş yoğunluğu olduğu için birey bu şekil beslenme durumlarını seçebiliyor. Anneler özellikle sağlıklı ürünleri hazırlarsa bireyin o tarafı tercih etmiş olacak. Burada tercihleri yönlendirmede ebeveynlerin rolü de çok büyük” dedi.  

KAHVALTI ZAMANINDA YAPILMALI

Su tüketimine dikkat edilmesi gerektiğini söyleyen dyt. Koçak, “Uyku düzeninin sağlanması da bu konuda çok önemli. Sabah erken kalkınması gerekiyor. Kahvaltılık zamanında muhakkak kahvaltının yapılması lazım. Kahvaltı yapan birey hafıza ve dikkat yönüyle daha da öne çıkmış oluyor. C vitaminine de bu konuda dikkat etmek gerek. Yeterli ve dengeli beslenemeyen birey multivitamin kullanabilir ama bu durumun doktor kontrolünde olması daha doğru olur” diye konuştu.

BESLENME PLANINA DİKKAT 

Suna Koçak, doğru beslenme konusunda da şu ifadelere yer verdi, “Normalde 3 ana 3 de ara öğün yapılmalı ama buna uyum sağlayamayan bireylerde en azından 2 ana öğün 2 ara öğünlük bir beslenme planının olması gerekiyor. Çünkü kan şekerinin düşmesi ya da yükselmesi gün içerisinde aktif bir yaşam sürdürmemizi daha da kısıtlamış oluyor. Dengeli beslenmenin hayat biçimi haline gelmesi gerekiyor. Tüm vücut sağlığına bu konuda dikkat edilmesi gerekiyor”

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!

Kaynak: Hamide YILDIRIM


  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

Başka haber bulunmuyor!

tokyobet-tokyobet-nerobet-tokyobet-goldenbahis-tokyobet-levabet-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ngsbahis-ngsbahis-tokyobet-nerobet-ngsbahis-levabet-levabet-goldenbahis-ilelebet-betibom-ajaxbet-trendbet-anadolucasino-heybet-paribahis-aresbet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-ngsbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-goldenbahis-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-nerobet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-levabet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-tokyobet-nerobet-pusulabet-piabet-pusulabet-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-piabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-pusulabet-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-masterbetting-istanbul escorts-hukafalls.com-istanbul escort-cheapestviagra.net-�apa escort-halkal? escort-sirinevlerpartner.com-ip stresser-faucetboss.com-bak?rk�y escort-paramhospital.net-vcil.net-escort istanbul-tlcasino-Deneme bonusu veren siteler-ip stresser-Deneme bonusu veren siteler 2024-ultrabet-