Konya
Açık
33°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9809 %0,51
47,8390 %0,57
4.428,25 % 0,76
Ara
Konya Postası Gazetesi Genel Türkiye'nin yeni "İpek Yolu" iddiası: Zengezur Koridoru ne vaat ediyor?

Türkiye'nin yeni "İpek Yolu" iddiası: Zengezur Koridoru ne vaat ediyor?

Türkiye, jeostratejik konumu güçlendirecek Zengezur Koridoru'na yönelik önemli bir adım attı. Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Hattı'nın temeli atıldı. Proje, Türkiye, Azerbaycan ve Ermenistan arasında ulaşımı artırarak, ticaret ve ekonomik işbirliğini geliştirmeyi hedefliyor.

KAYNAK: AA
KAYNAK: Fatmagül Kızmaz
Okunma Süresi: 2 dk

 

Türkiye'nin jeostratejik konumunu daha da güçlendirecek olan Zengezur Koridoru'nun açılışına yönelik en somut adımlardan biri atıldı. Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Hattı'nın temel atma töreni, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun katılımıyla gerçekleşti. 224 kilometrelik bu hat, Türkiye, Azerbaycan ve Ermenistan arasında kesintisiz bir ulaşım köprüsü kurmayı hedefliyor.

Bölgesel Ticarete Yeni Soluk

Bakan Uraloğlu, yaptığı konuşmada projenin sadece bir demiryolu hattı değil, aynı zamanda Asya ile Avrupa arasındaki sosyoekonomik ilişkileri pekiştirecek "çelikten bir uluslararası bağ" olduğunu vurguladı. Hattın tamamlanmasıyla yılda 5,5 milyon yolcu ve 15 milyon ton yük taşınması planlanıyor. Projenin 2029 yılı sonunda tamamlanması hedefleniyor.

Mühendislik Harikası Bir Proje

Toplam 2,4 milyar avroluk bir yatırım olan hat, 5 tünel, 19 aç-kapa tünel, 3 viyadük, 10 köprü, 144 alt geçit, 27 üst geçit ve 480 menfez gibi kompleks yapıları içerecek. Çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olarak inşa edilecek olan hat, mühendislik anlamında da ileri bir örnek teşkil edecek. Bu projeyle beraber, Rusya, Azerbaycan ve Ermenistan arasındaki demiryolu ağının genişlemesi, bölgesel ticarete ve işbirliğine önemli katkılar sağlayacak

Erdoğan'dan Mesaj: "Çok Önemli Bir Kalkınma Hamlesi"

Törene yazılı bir mesaj gönderen Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, hattın Türkiye ile Azerbaycan arasında bir köprü vazifesi göreceğini ve çok önemli bir kalkınma hamlesi olduğunu belirtti. Erdoğan, bu hattın Doğu, Güneydoğu ve Akdeniz bölgelerinin üretimini ve ihracatını artırarak, turizm kapasitesini güçlendireceğini ifade etti.

Bakan Uraloğlu, son 23 yılda ulaştırmaya yaklaşık 300 milyar dolar yatırım yapıldığını ve bunun 64 milyar dolarlık kısmının demiryollarına ayrıldığını da ekledi. Önceliklerinin bundan sonra da demiryolları olacağını belirten Uraloğlu, demiryolu ağını 2028'de 17 bin 500 kilometreye, 2053'te ise 28 bin 600 kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *