Konya
Açık
26°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,9870 %0,53
47,5758 %0,60
4.403,42 % 0,19
Ara
Konya Postası Gazetesi Genel 157, 10 yılda 15 bin can kurtardı!

157, 10 yılda 15 bin can kurtardı!

Yabancılar İletişim Merkezi (YİMER 157), 10. yıl dönümünde 15 binden fazla hayat kurtardığını açıkladı. 5 dilde, 24/7 hizmet sunan merkez, ikamet ve günlük yaşam konularında destek sağlıyor. Uluslararası düzeyde 9 ödül kazanan YİMER, teknolojiyle büyümeyi hedefliyor.

Okunma Süresi: 2 dk

Türkiye'de yaşayan yabancılara yönelik doğru, güvenilir ve hızlı bilgiye erişim sağlamak amacıyla 20 Ağustos 2015'te kurulan Yabancılar İletişim Merkezi (YİMER 157), 10. yıl dönümünü kutluyor. Kurulduğu günden bu yana sadece bir bilgi hattı olmanın ötesine geçen merkez, acil durumlarda hayat kurtaran bir koordinasyon merkezi haline geldi.

995 Acil Çağrıda 15 Binden Fazla Hayat Kurtarıldı

Göç İdaresi Başkanı Hüseyin Kök, YİMER'in faaliyetlerine ilişkin çarpıcı rakamlar paylaştı. Merkez, bugüne kadar toplam 42 milyon dakikalık görüşme gerçekleştirdi ve 995 acil durum çağrısı aldı. Bu çağrılar sayesinde Emniyet, Jandarma ve Sahil Güvenlik birimleriyle kurulan hızlı koordinasyonla 15 bin 728 kişinin hayatı kurtarıldı. Kök, "Bilgilendirmenin ötesinde, bir çağrıyı yanıtlayıp onun hayatta kalmasını sağlıyorsanız, bu bizim için büyük bir gurur vesilesi, büyük bir mutluluk" sözleriyle merkezin önemini vurguladı.

5 Dilde 7/24 Hizmet ve Geniş İletişim Kanalları

YİMER, yabancılara Türkçe, İngilizce, Farsça, Arapça ve Rusça olmak üzere 5 dilde, haftanın 7 günü 24 saat esasına göre hizmet veriyor. Yabancılar, merkeze sadece telefonla değil, sosyal medya, e-posta, WhatsApp ve mektup gibi farklı kanallar üzerinden de ulaşabiliyor.

En Çok İkamet ve Gündelik Hayat Soruları Geliyor

Gelen çağrıların büyük çoğunluğu, ikamet işlemleri ve yabancıların Türkiye'deki gündelik yaşamını kolaylaştıracak konulara odaklanıyor. Yabancılar, banka hesabı açma, telefon hattı alma, sağlık ve sosyal yardımlar gibi konularda YİMER'den destek alıyor.

Uluslararası Arenada Ödüllü Başarı

YİMER'in başarısı uluslararası alanda da tescillenmiş durumda. Kurulduğu günden bu yana katıldığı yarışmalarda 9 uluslararası ödül kazanan YİMER, dünya çapında örnek bir model olarak gösteriliyor. Göç İdaresi Başkanı Kök, gelecekte teknolojik altyapıyı yapay zeka ile güçlendirmeyi ve hizmet verilen dil sayısını 7'ye çıkarmayı hedeflediklerini belirtti.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *