• 06 Ağustos 2019, Salı 8:47
ŞahideORAL

Şahide ORAL

YAZ AYLARINDA BESLENME

Yaz aylarında bitmek bilmeyen davetler, düğünler ve gezmeler yeme içme alışkanlığı oldukça değiştirmektedir. Vücudunuzu ve beslenmenizi bu  mevsime uydurmak zor. Yaz aylarında kilo vermesi kolay gibi görünse de bitmek bilmeyen programlarınız diyeti oldukça zorlamaktadır. Hemen Hemen hemene haftada 2 kez düğün pilavı yiyen, haftanın3 günü oturmalı güne katılan yâda her hafta pikniğe gidip besinleri sınırsız yiyen danışanlarım bulunmaktadır.

Bütün bu saydıklarımdan kaynaklı Yaz aylarında uyku düzeni değişebilir. Uyku düzensizliği kilo artışında oldukça etkili. Düzenli uyumadığınızda ve kaliteli bir uyku almadığınızda vücudunuz açlık hormonunu düzenleme de zorlanır. Uykusuz açlık fiziksel açlık hissetmenize de neden olabilir.

Yaz aylarında çoğumuzun olmazsa olması yaz aylarında ki meyvelerdir. Meyveler zaten diyette olmazsa olmazlarımızdandır. Vitamin ve mineral deposu olan meyveleri tabi ki tüketmeliyiz. Fakat meyveleri de yaza özel sınırsız yiyebileceğinizi düşünmeyin fazlası vücutta yağa dönüşür.  Sofralarda Mutlaka meyve bulunmalı fakat miktarı ve porsiyonuna dikkat edilmelidir.  Meyveler genelde ara öğün olarak tercih edilmektedir. Fakat bazı durumlarda meyve tek başına yetersiz ve miktarı az kalabilmektedir.  Buna çözüm isteyenler meyveyi proteinden zengin olan yoğurtla tüketebilir.

Yazın tatlı tüketmek isteyen bireyler tercihlerini sütlü tatlılar veya dondurma gibi daha hafif tatlılardan yana kullanabilirler.

   Yaz aylarında sıvı kaybı terleme, solunum, dışkı ve idrar yolu ile olur.  Aslında sıcak havalarda aldığınız nefes bile sıvı kaybetmenize neden olur.  O yüzden su tüketimi oldukça önemlidir.   Su tüketimi zor gelen bireyler suyun içine bir iki damla meyve suyu, nane yaprakları, limon ve meyve dilimleyip aromalandırıp tüketebilirsiniz.

Keyifli bir yaz geçirmeniz dileğiyle kendinizi ve sağlığınızı i ihmal etmeyin ve sağlıcakla kalın…


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü

BİYOGRAFİLER

tümü
yukarı çık