• 23 Ocak 2018, Salı 7:23
ŞahideORAL

Şahide ORAL

STRESİN BESLENME ÜZERİNDE ETKİSİ

Genelde toplum olarak stresi yaşarız ve bunun önüne geçemeyiz. Stres fiziksel ve psikolojik olarak hepimizi etkilemektedir. Stresli bireyde sıklıkla karşılaştığımız problemler arasında telaşlı olma, espri anlayışını yitirme, yapılan esprileri anlamsız bulma, karar almada güçlük çekme, sabırsızlık, unutkanlık, alınganlık, agresiflik, başkalarında              kusur arama eğilimi gözlemlenir.  Bu tarz bireylerde aşırı yemek yeme, kilo alma, TV başında fazla zaman geçirme, aşırı alışveriş yapma isteği, sigara ve alkol gibi kötü alışkanlıklara yönelme artar.

Neden stresliyken yemek yeme isteğimiz artar diye merak ettiğinizi düşünüyorum. Bunun nedeni, Stresin glikoz metabolizmasını sağlayan ve böbreküstü bezleri tarafından salgılanan kortizolün yükselmesine neden olur buda kan şekerinin yükselmesine yol açar.  Yüksek insülin, bireye açlık hissi uyandır. Bu açlık hissinin oluşmasından kaynaklı sizi mutlu ettirdiğini düşündüğünüz, fast food, aşırı yağlı kuruyemişler, cips, çikolata gibi aşırı tatlı ve yağlı besinlere yönelmenize neden olabilir. Bu besinler aşırı yağlı ve kalorisi yüksek besinler olduğu için size kilo olarak geri dönmesiyle beraber sağlık problemleriyle karşılaşmanıza yol açabilir.

Bununla Nasıl Baş Edebilirim?

 Sizin mutlu olmanızı sağlayacak birkaç sağlıklı besinlerden bahsetmek istiyorum.  Süt, bir miktar tarçın, meyve, yulaf ezmesiyle karbonhidrat ve lif açısından zengin bir besin haline getirmenizle beraber mutluluk hormonu (serotonin) salgılanmasına katkı sağlayacaktır.

Çikolata krizlerinizi miktarına dikkat etmek şartıyla seçiminizi bitter çikolatadan yana kullanabilirsiniz. Yapılan araştırmalarda bitter çikolatasının stres hormon seviyesini düşüren bir etkisi olduğu yönündedir. Kuruyemiş olarak bademi, sağlıklı yağ içerdiği için, enerjisi yüksek bir besin olmasıyla beraber tokluk hissi verdiğinden dolayı miktarı göz önünde bulundurularak tüketildiği takdirde depresyon hissini ve stresi azalttığı gözlemlenmiştir.

 Zihni yatıştırmaya çalışıp, olumlu şeyler düşünmeye çalışın. Sevdiğiniz ve güvendiğiniz bir arkadaşınızla sohbet edip rahatlamaya çalışın. Egzersiz ve düzenli bir şekilde sporu hayatınıza getirin. Bunla beraber müzik dinlemenizi, gerektiği kadar TV izlemenizi öneririm. Uzman birinden yardım alarak sağlıklı bir diyet programı uygulayın. Bol mutluluk, az stres, bol sağlık, huzur dolu günler dilerim


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü

BİYOGRAFİLER

tümü
yukarı çık