• 01 Mayıs 2018, Salı 7:29
ŞahideORAL

Şahide ORAL

NEDEN SEBZE VE MEYVE BESLENMEMİZDE ÖNEMLİ?

Sebze ve meyve tüketen bireylerde obezite, kalp damar hastaları ve kanser gibi sevimsiz rahatsızlıklara yakalanma riski daha az. Çocuklarda, gebelerde ve yaşlılarda da sebze meyve tüketimi oldukça önemlidir. Yapılan araştırmalarda yaşlıların sebze ve meyve tüketmesi hafıza kaybını azaltıyor. Ayrıca felç, tip2 diyabet, kronik akciğer, hipertansiyon ve bazı bağırsak hastalıklarına karşı koruyucu etkisi bulunmaktadır.

Sofranızı renklendirin farklı farklı meyve ve sebzelerle sofranızı ve beslenmenizi zenginleştirin. Maalesef bazı durumlarda sebze ve meyveyi soframızdan eksik edebiliyoruz. Ramazan ayına yaklaşığımız şu günlerde meyve ve sebze tüketimine dikkat etmeliyiz bu durumu Ramazan ayında da sürdürmeliyiz. Eğer sebze ve meyve yemiyorsanız kendinizi Lif, antioksidan ya da güçlü fitokimyasalar gibi diğer muhteşem bileşenlerinden mahrum bırakmış olursunuz.

Günlük ne kadar sebze ve meyve yemeliyiz?

Bireylerin ne kadar sebze ve meyve yemesi gerektiği yaşına, cinsiyetine ve fiziksel aktivitesine göre değişse de günde en az 5 porsiyon sebze ve meyve tüketmelisiniz. Pişmiş sebzeleri günde 8 yemek kaşığı tüketebilirsiniz.  Fakat içerisindeki yağ miktarına dikkat ediniz.  Vitamin ve mineral deposu olan meyve sebzelerden vazgeçmeyin. Sebze ve meyvelerin kalorileri çiğken yok denecek kadar az bu yüzden gün içerinde beslenmemize ve kilo kontrolümüze yardımcıdır.

Daha fazla sebze yemek için verebileceğim öneriler şunlardır;

  • Keyifli hala getirmek için sebzeleri sevdiğiniz yemeklere ekleyin. Sebzeli makarna veya sebzeli pilav gibi.
  • Sebze çorbası yapıp diğer çorbalarınıza da sebze ekleyebilirsiniz.
  • Salata tüketmeye özen gösterin. Hep aynı sebzeleri kullanıp keyifsiz hala getirmektense farklı farklı sebzeler kullanıp daha keyifli hale getirebilirsiniz. Örneğin salatanıza brokoli, karnabahar veya kereviz gibi sebzelerle zenginleştirebilirsiniz.
  • Eğer sebze yemekten bıktıysanız kendinize sebzelerden içecek hazırlayabilirsiniz.
  • Sebzelerden faklı soslar ve yemekler yapmaktan çekinmeyiniz.

Hayatımıza giren çoğu şeyin sebebi olduğu gibi sebze ve meyvenin de sebebi olduğundan tüketmekten vazgeçmeyin ve saklıkla kalın…


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü

BİYOGRAFİLER

tümü
yukarı çık