• 19 Aralık 2017, Salı 7:42
ŞahideORAL

Şahide ORAL

GEBEYİM NASIL BESLENMELİYİM?

Gebeyken beslenmenize ve sağlığınıza iki kat daha fazla dikkat etmeniz gerekmektedir. Hamile kadınlar diyet mi yapar, sen iki canlısın her istediğini yiyebilirsin diyenler bu konuda oldukça bilinçsiz bireylerdir. Hamileyken sağlıklı beslenip diyet yapmanın amacı bebeğinizin ve sizin sağlığınızı korumaktır. Hamile bireyler sağlıklı bir beslenme programıyla gebelik öncesi ağırlık normalse 9-14 kg, gebelik öncesi zayıfsa 13-16,5 kg, gebelik öncesi şişmansa 7,5-12,5 kg, gebelik öncesi obezse 6-10 kg almaları normaldir. Bu kilo aralığını ancak yeterli ve dengeli beslenerek planlı hareket ve uygun fiziksel aktiviteyle gerçekleştirebilirsiniz. Bu şekilde hem kendinizi doğuma hazırlamış olursunuz hem de bebeğinizin sağlıklı bir şekilde büyüme ve gelişmesine yardımcı olmuş olursunuz.  

Gebelik dönemin de dört besin gruplarımızdan olan et, süt, tahıllar sebze ve meyveler yeterli ve dengeli miktarda alınmalıdır. Şeker oranı, tuz oranı ve yağ miktarı fazla olan besinlerin anne ve bebeğe faydası yoktur. Aksine bu tarz besinler anne ve bebeğe zarar verebilir. Doğru besin seçimi kadar önemli olan diğer bir konu ise seçilen besinlerin hijyenik ortamda hazırlanmasıdır. Hazırlanmadan önce kullanılacak olan sebze ve meyveler iyice yıkanmalı ve bütün bu sebzeler mevsimine göre seçilmelidir.

Gebelikte sıklıkla karşılaşılan rahatsızlıklar arasında kansızlık, kemiklerin zayıflaması, kabızlık, bulantı kusma gibi şikâyetler bulunmaktadır. Gebelikte karşılaştığınız bu şikâyetlere ilgili önerilerim şu şekildedir. Eğer kabızlık şikâyetiniz varsa gebelik döneminde bol lifli besinler tercih etmelisiniz. Bunların arasın da kuru baklagiller, tam tahılı ekmek, kabuklu sebze meyvelerin tüketimi oldukça önemlidir. Patates muz gibi su tutma özelliği olan besinleri kabızlık şikâyeti olan gebeler tüketmemelidir. Bununla beraber uygun bir şekilde fiziksel aktivitenin artırılması gerekmekte ve su tüketimine özen gösterilmelidir. Kansızlık şikâyeti olan bireylerde halsizlik, yorgunluk isteksizlik görülebilir. Kansızlık şikâyeti olan anne adayları kırmızı et, tavuk, balık, ceviz, kuru üzüm, kuru baklagiller, pekmez, yeşil yapraklı sebzeler gibi demir oranı yüksek besinlerle beraber C vitamini tüketmelidirler. Çay ve kahve yemeklerden hemen sonra içildiğinde demir emilimini azalttığı için yemeklerden hemen sonra içilmemeli en az 1 saat beklenmelidir. Gebelikte karşılaşılan diğer bir şikâyet ise kemiklerinizin güçsüz kalmasıdır. Gebelikte artan kalsiyum ihtiyacı, hareket azlığı, güneş ışınlarının yeteri kadar alınmaması ve bebeğin anne depolarından kalsiyumu kullanması anne adayının doğumdan sonra kemiklerin yumuşamasına, kemiklerde şekil bozukluğuna ve diş çürüklerine yol açabilir. Bunun için anne adaylarının seçmesi gereken besinler arasında kalsiyumdan zengin olan süt, yoğurt, ayran peynir gibi besinleri yeteri miktarda almaları ve bu besinleri D vitamini ile desteklemeleri gerekmektedir. Gebelerde farklı farklı aylarda karşılaştığımız şikâyetlerin başında bulantı ve kusma gelmektedir. Bu kişilerde gelen kokulara karşı duyarlılık artar. Bununla beraber besin alımının zorlaşmasıyla besin alımı reddedilir. Bu şikâyetle karşı karşıya olan gebeler besinleri azar azar tüketip sık beslenmelidirler. Su ve yağ içeriği fazla olan besinlerden kaçınmalıdırlar. Soslu, baharatlı ve kafein oranı yüksek besinleri tüketmemelidirler.

 Hamile bayanlar alkol tüketmemeli, sigara kullanıyorsanız en azından bebeğiniz doğana kadar ara vermeniz gerekmektedir. Anne adayları gebelik sırasında rahat elbiseler giyinmeye özen göstermenizde yarar var. Sağlıklı bir şekilde doğum yapmanız ve sağlıklı bebekler Dünya’ya getirmeniz dileğiyle...


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü

BİYOGRAFİLER

tümü
yukarı çık