• 01 Temmuz 2019, Pazartesi 8:55
RümeysaÖzkan

Rümeysa Özkan

VÜCUTTA YAĞ YAKIMINI HIZLANDIRAN 12 BESİN!

Vücutta yağ yakımı gerçekleşebilmesi için besinlerle aldığımız enerjiden daha fazla enerji yani kalori harcamamız gerekir. Tükettiğimiz bası besinler ise vücuttaki yağ yakımını ve metabolizmayı hızlandırır. Kilo vermeyi kolaylaştırır. Fakat yeterli ve dengeli beslenilmediği, fiziksel aktiviteye önem verilmediği ve diyetisyen eşliğinde sağlıklı beslenme programı yapılmadığı takdirde tek başına bu besinlerin tüketimine ağırlık vermek kilo vermeyi kolaylaştırmaz, aksine kilo alımına bile neden olabilir. O halde gelin birlikte bu besinleri yakından tanıyalım.

1. YUMURTA

En kalitesi protein kaynaklarından biri kuşkusuz yumurtadır. Sağlıklı her bir yetişkinin sarısı ve ya beyazı diye ayırmadan kahvaltıda tam bir yumurtayı mutlaka tüketmesi gerekir. Kilo vermek, yağ yakımını hızlandırmak isteyenlerin en sadık dostudur. Bireyi uzun süre tok tutarak acıkmayı geciktirir. Kahvaltıda düzenli olarak yumurta tüketmek, kilo vermeyi kolaylaştırır. Uzun süredir kolesterolün yükselttiği, olumsuz etkilere yol açtığı söylense de yapılan son bilimsel araştırmalar bu tezi çürütmektedir.

2. SÜT ve YOĞURT

Yüksek protein ve kalsiyum oranına sahip olan süt ve yoğurt, vücudun tokluk hissinin arttırarak acıkmayı geciktirir. Metabolizmanın çalışmasını düzenler ve metabolizma hızını arttırır.  Bünyesinde bulunan “CLA” adlı bileşik sayesinde yağ yakımını kolaylaştırır. Özellikle bel çevresindeki yağların en büyük düşmanı olan yoğurt,  vücuttan fazla yağların uzaklaştırılmasını sağlar.

3. AVOKADO

Su ve lif açısından oldukça zengin olan avokado son zamanların popüler meyveleri arasındadır. Karbonhidrat içeriği diğer meyvelere göre biraz daha yüksek olsa da içerdiği oleik asitler sağlıklı yağ deposu olmasını sağlar. Hiç kuşkusuz sağlıklı kilo vermeyi destekler.

4. KIRMIZIBİBER

“Capcaicin” adlı bileşik biberin acı olmasına neden olurken aynı zamanda vücut ısını arttırır. Bu da vücuttaki yağ yakımını arttırarak sağlıklı kilo vermeyi kolaylaştırır.

5. ANANAS

Yağ yakımı denilince akla gelen ilk meyvelerden birisidir Ananas. Enzimler, antioksidanlar, vitamin ve mineraller açısından oldukça zengindir. İçerisinde bulunan “bromealin enzimi” yağ yakımını hızlandırarak kilo vermeye yardım eder. Günlük 1 ince dilim tüketildiğinde ay sonunda karın çevresinde 4-5 cm incelme görmek mümkün hale gelir.

6. YEŞİL ÇAY

Yapılan bilimsel araştırmalar yeşil çayın kilo alımını yavaşlattığını göstermektedir. Ayrıca yeşil çay içerisinde yüksek miktarlarda bulunan fenolik bileşikler ve kafein metabolizmayı hızlandırır, yağ yakımını arttırır. Günde 1-2 kupa yeşil çay içmek, bel çevresinde aylık 2-3 cm incelmeyi sağlar.

7. KAHVE

İştahı baskılayarak açlık krizlerinin önlenmesini sağlayan kahve, içerisinde bulunan kafein oranı ile metabolizmanın uyanmasını ve hızlanmasını sağlar. Bazı kaynaklarda yağ yakımını hızlandırdığı da belirtilmiştir. Fakat bol şekerli, kremalı kahveler yağ yakmak yerine kilo alımına neden olabilir.

8. SOMON BALIĞI

İçeriğinde bulunan omega-3 yağ asitleri obezite oluşumunu engeller, metabolik rahatsızlıkların görülme oranını azaltır. Somon ve benzeri yağlı balıklar tokluk süresini uzatarak, açıklık hissini geciktirir. Bünyesinde barındırdığı protein ve sağlıklı yağ oranı ile sağlıklı bir şekilde kilo vermeye yardım eder.

9. HİNDİSTAN CEVİZİ YAĞI

Vücuttaki kalori harcanmasını hızlandıran MCT yağ asitleri açısından oldukça zengindir. Yağ yakımını hızlandırır, sağlıklı kilo vermeye yardım eder.

10. KURUYEMİŞLER

Severek tükettiğimiz fındık, ceviz, badem gibi yağlı tohumlar kilo vermeye yardım ederek metabolizmayı dengeler. Fakat içeriğindeki yağ oranı göz önünde bulundurularak tüketimi abartılmamalıdır.

11. TAM TAHILLAR

Çavdar, buğday, yulaf ve kinoanın da içinde bulunduğu tam tahıllar grubu tokluk hissini arttırır. İçerisinde fazlaca bulunan beta-glukonlar ise metabolizma sağlığının korunmasına yardım eder.

12. TARÇIN

Kan şekerinin dengelenmesinde etkin rol oynayan tarçın, yağ yakımını ve sağlıklı kilo kaybını kolaylaştırır. Özellikle Çin tarçını, kan şekerine etki edip insülin direncini düzenler. Süt, ayran ve yoğurdun tüketimi esnasında üzerine biraz serpilen tarçın; açlık krizlerinin kontrol altına alınmasına da yardım eder.

Sağlıklı ve Mutlu Günler Dilerim.

Diyetisyen Rümeysa ÖZKAN


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü

BİYOGRAFİLER

tümü
yukarı çık