• 27 Nisan 2020, Pazartesi 9:40
RümeysaÖzkan

Rümeysa Özkan

SAHURSUZ ORUÇ OLAMAZ!

11 ayın sultanı olan Ramazan ayına girmiş bulunuyoruz. Bu yıl çok daha farklı bir şekilde yaşadığımız Ramazan ayı, bizlere beraberinde şifa getirsin inşaallah. Orucun bazal metabolizma hızını yavaşlattığını bu dönemde beslenmemize oldukça dikkat etmeliyiz. Günlük yaşantımızda beslenmemiz genellikle 4-5 öğünden oluşurken bu sayı Ramazan ayıyla beraber 2-3 e düşer ve bireyler gün boyu aç kalma korkusu ile fazla beslenildiği zaman çok kolay kilo alır. Dolayısıyla dengeyi bozmadan, iftarda ölçüyü kaçırmadan, midemizde ona nefes alacak yer bırakarak besinleri tüketmeliyiz.

SAHURDA NELERE DİKKAT EDİLMELİ?

Bu ayda 2-3 öğüne inen beslenme düzenimizde sahur öğünü kesinlikle atlanmamalıdır. Uzun süren açlıklar metabolizmanın yavaşlamasına neden olur. Bu yavaşlamanın önüne geçmek için mutlaka sahur öğünü dikkate alınmalı, tüketilmelidir. İmsak vaktinden 45dk – 1saat önce mutlaka uyanılmalı ve sahur öğünü hazırlanmalıdır.

Genellikle kahvaltılıkların sofrayı süslemesi gereken bu öğünde, bireyler tok tutan fakat mide için ağır olmayan besinleri tercih etmelidir. Daha az yağ ile hazırlanan zeytinyağlılar ve çorbalar da sofrada kahvaltılıklara eşlik edebilir. Peki mideyi tok tutan bu besinler nelerdir? Tam buğday ürünleri, kurubaklagiller ve sert kabuklu yemişler mideyi tok tutan besinlerin başında yer alır.

Kepekli-tam buğdaylı ürünler, tahıllar, yağlı tohumlar, sebze ve meyveler diyet lifi (posa)dan zengin besinler arasında yer alır. Bu besinler kabızlığı önler, mide bulantıları ve bozulmaları engeller.

Tuzlu peynir, zeytin, salamura, sucuk, salam gibi gıdalardan uzak durulmalıdır. Gün içerisinde susuzluğun artmasına yol açan bu besinler, yüksek yağ oranına sahiptir. Bu dönemde kilo alımına neden olabilir.

Baharatlı besinler mide salgılarının uyarılmasını sağlayarak, mideye rahatsızlık verebilir. Özellikle yağlı yiyecekler, kızartmalar, kafein içeriğine sahip kahve ve kakao gibi besinler gün boyu midenin rahatsız hissetmesine neden olabilir. 

En kısa zamanda en güzel şekilde bu zor günleri atlatmak ümidiyle...

Sağlıklı ve Mutlu Günler Dilerim.


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yukarı çık