• 15 Temmuz 2019, Pazartesi 8:58
RümeysaÖzkan

Rümeysa Özkan

SAĞLIĞINIZ İÇİN, HAREKETE GEÇİN!

Sağlıklı bir yaşam için yeterli ve dengeli beslenmeye mutlaka fiziksel aktivite eşlik etmelidir. Dünyada en çok ölüme neden olan risk faktörlerinin içinde 4. sırada olan hareketsiz (sedanter) hayat biçimi, obeziteden bile daha tehlikelidir. Ayrıca bilimsel çalışmalardan elde edilen verilere dayanarak kalp rahatsızlığının 0’unun, diyabetin '’sinin, Meme ve kolon kanserinin !’nin temel nedenin hareketsizlik olduğu düşünülmektedir.

HAYATINIZDA YAPACAĞINIZI UFAK DEĞİŞİKLİKLER SİZE YARDIM EDECEKTİR!

Asansör yerine merdiven kullanmak, gideceğiniz yerdeki duraktan 1 durak önce inerek yürüyüş yapmak, kısa mesafeli yerlere herhangi bir taşıt yerine yürüyerek gitmeyi tercih etmek hareketsiz yaşantınıza hareket getirecektir.

AKILLI EKRANLARIN, ÇOCUKLARINIZA ENGEL OLMASINA İZİN VERMEYİN!

Türkiye Çocukluk Çağı Şişmanlık Araştırmasının sonuçlarına göre, çocukların B,5’inin günde bir saat, #,5’inin iki saat ve ,7’sinin üç saat ve üzerinde televizyon ve bilgisayar başında vakit geçirmektedir.

Gelecek nesiller için oldukça tehlike arz eden hareketsizlik; obezite, tansiyon, karaciğer yağlanması, diyabet ve kalp damar hastalıkları gibi rahatsızlıkların daha erken yaşlarda görülmesine neden olacak ve maalesef hayat kalitesi düşecektir.

Özellikle bu güzel yaz günlerinde izin verin, çocuklarınız dışarıda arkadaşlarıyla oyunlar oynasın. Bisiklete binsin. Top peşinde istediği gibi koştursun. Onların ekrana bağımlısı olmalarına engel olun.

HERGÜN EN AZ “30 DAKİKANIZI” FİZİKSEL AKTİVİTEYE AYIRIN!

Fiziksel aktivite kilo vermeyi ve kilo kontrolünü kolaylaştırır, vücut direncini artırır. Yetişkin her bireyin, sağlıklı ve dinç bir vücuda sahip olabilmesi için yapması gerekenlerden biri “haftada 5 gün 30 dk orta şiddetli fiziksel aktivite” yapmaktır. Peki, nedir bu orta şiddetli ve yüksek şiddetli aktiviteler?

Hızlı yürümek, düşük tempolu koşular, merdiven çıkmak, ip atlamak, yüzmek, masa tenisi oynamak, yavaş tempoda bisiklet sürmek, parklarda bulunan spor aletlerini tempolu bir şekilde yapmak orta şiddetli aktivite örnekleri iken; tempolu koşu, basketbol, futbol, voleybol, hentbol ve tenis oynamak ise yüksek şiddetli aktiviteler arasında yer alır.

YAZ AYLARINI FIRSATA ÇEVİRİN!

Yaz ayları yürüyüş ve açık hava sporları için idealdir. Temiz ve berrak hava bağışıklığı güçlendirmekle beraber vücut yağların parçalanmasını hızlandırır. Spor alışkanlığını kazanmanıza, hayatınıza sporu dâhil etmenize yardımcı olur. Yemekten hemen sonra ya da yemekten önce spor yapmak sağlık için zararlıdır. Spor için en uygun zaman ana ya da ara öğünlerden 45-60 dakika sonradır.

BAHANELERİNİZİ ÇÖPE ATIN! DAHA FAZLA KENDİNİZİ OYALAMAYIN!

İşiniz masa başındaysa, gün boyu az hareket ediyorsanız artık buna “Dur!” Deyin. Harekete geçin! Masa başında bile yapabileceğiniz, kaslarınızı harekete geçirebileceğiniz Sağlık Bakanlığı’nın yayınladığı ufak egzersiz hareketleri mevcut.

Her gün en az 45 dakikanızı yürüyüşe ayırın. “Yürüyüş de çok sıkıcı. Vakit bir türlü geçmiyor.” Diye düşünüyorsanız eğer, her yerde rahatlıkla gidebileceğiniz spor salonları mevcut. Bugün itibariyle onlardan biriyle görüşün ve fiziksel aktiveyle kaynaşın. Antrenör gözetiminde, onun sizin için uygun gördüğü programla haftada en az 4-5 gün spor yapın.

Sonuç olarak bahaneler üretmekten kaçının, isteyen bir birey her şekilde spor için vakit bulabilir. Bunun için yer, zaman ve mekân çok da önemli değildir.

Sağlıklı ve Mutlu Günler Dilerim

Diyetisyen Rümeysa ÖZKAN


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü

BİYOGRAFİLER

tümü
yukarı çık