• 04 Mayıs 2020, Pazartesi 9:08
RümeysaÖzkan

Rümeysa Özkan

RAMAZAN AYI VE SU TÜKETİMİ

Değişik zamanlardan geçtiğimiz şu günlerde Ramazan'ı da bir farklı yaşıyoruz. Havalar bir soğuk bir sıcak giderken yaklaşık 16 saat oruç tutuyoruz. Bu süreç boyunca susuz kalmamak vücudumuz için oldukça önemlidir. İftar ile sahur arasında az az ve sık aralıkla 2 - 2,5 litre su içerek bu ihtiyacı karşılamalıyız.

Orucunuzu Su İle Açın ve Sahurunuzu Su İle Sonlandırın

İftarınızı 3 hurma ve büyük bir bardak ılık su açın. 1 kâse çorba, 1 dilim ekmek ve yarım kâse yoğurt yedikten sonra 10-15 dk. ara verin. Ana yemeğe geçmeden önce sindirim enzimlerinin toparlanıp çalışmasına izin verin.

Ana yemeği yerken izin verin su size eşlik etsin. "Yemekle su içilmez." gibi boş laflara kanmayın. İftar bitene kadar azar azar 1 litre su içmiş olun. Vücudunuz gün boyu yaklaşık 1,0-1,5 litre kadar su kaybeder. Hem bu kaybı doldurmak hem de su ihtiyacınızı karşılamak adına sahur bitene kadar yaklaşık 1,0-1,5 litre daha su için. Toplamda 2,5-3 litreye yakın su içmeye özen gösterin.

Susuzluğunuzu Giderecek Besinler

İçeriğindeki yüksek su miktarı salatalık ve karpuzu örnek bir sahur besini yapar. Ayrıca tere, semizotu, roka gibi yeşillikler de susuzluğun giderilmesine yardım eder. Ayran, taze sıkılıp posasıyla beraber içilen meyve suları, taze limonata ve maden suyu da su kaybını engelleyen besinler arasında yer alır.

Yağlı ve Tuzlu Besinlerle Aranıza Mesafe Koyun

Bazı tuzlu peynir çeşitleri, zeytin, sucuk, salam, sosis, ev yapımı soslar, turşu ve salamura besinler, kızartlamalar özellikle sahur da tüketildiğinde gün boyu daha fazla susamanıza neden olur. Mümkün oldukça bu besinlerden Ramazan ayı boyunca uzak durun.

İftardan Sonra Çay İçmek İçin Biraz Bekleyin

Ramazan ayı boyunca yaptığımız en büyük yanlışlardan biri de sahurda ve iftardan hemen sonra çay tüketmektir. Çayın yapraklarında demir emilimini azaltan tanenler bulunur. Dolayısıyla çay yemeklerden en az bir saat sonra açık bir dem ile içilmelidir. Antioksidan özelliği siyah çaya göre fazla olan yeşil çay da tüketime uygun olup siyah çay yerine tercih edilebilir.

Kafein içeriğine sahip olan çay ve kahve diüretik etki yani idrar söktürücü etki gösterir. Sıvı kaybını arttırır. Fazla kahve tüketimi de kalp çarpıntısına neden olabilir.

Suyun Yerini Çay, Kahve vb. İçeceklerle Doldurmayın

Sağlıklı bir Ramazan geçirmek isteyen bireyler, suya ağırlık vermeli ve çay, kahve, limonata, kola gibi içeceklerden uzak durmalıdır. Günlük tüketilen su miktarı en az 2,5 litre olmalıdır. Sofralarımızı süsleyen hoşaf ve kompostoların şeker içeriği de kontrol altına alınmalı, yapım aşamasında meyvenin şekeriyle yetinilmeli ve ekstra şeker atılmamalıdır.

En kısa zamanda en güzel şekilde bu zor günleri atlatmak ümidiyle..

Sağlıklı ve Mutlu Günler Dilerim.

Diyetisyen Rümeysa Özkan.


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yukarı çık