• 20 Nisan 2020, Pazartesi 9:06
RümeysaÖzkan

Rümeysa Özkan

İŞTAHINIZA DUR DEYİN!

Evde kalmanın öneminin gün geçtikçe arttığı dönemlerdeyiz. Zorunlu kalmadıkça evden çıkamadığımız bu günlerde ister istemez kendinizi yemek yemeye vermiş olabilirsiniz. Diyetinize kaldığınız yerden devam etmek sizi zorlayabilir, amaan başlarım diyetine diyebilir, kaçamaklarınız artmış olabilir, gözünüz tatlıdan başkasını görmüyor olabilir falan falan … Bunlar gayet doğal. Fakat bu kötü günler elbet geçecek ve güzel günler gelecek. Peki biz o günü nasıl karşılayacağız?

Şu dönemde sizden eskisi gibi hızla kilo vermenizi beklemiyorum elbet ama en azından kilo almayın. Sevdiğiniz kıyafetlerden fazla kilolarınız yüzünden vazgeçmek zorunda kalmayın. Yeniden özgürce dışarı çıktığımız gün aynanın karşısında “Tüh bee çok abarttım epey de kilo aldım.” dememek için kalkın hadi biraz iştahımızı yönetelim. İştah kontrolünde bize yardımcı olacak besinleri tanıyalım.

  • Kahvaltıda yumurtayı ihmal etmeyin. En kaliteli protein kaynaklarından biri olan yumurta gün boyu daha tok hissetmenizi sağlar. Bir sonraki öğüne kadar sizi atıştırmalıklardan uzak tutar.
  • Yemeğe daha var ve kendinizi çok acıkmış hissediyorsanız çözüm oldukça basit. Pektin ve su içeriği bakımından zengin olan elma size yardım etmek için hazır. Tek yapmanız gereken elmayı dilimlemek, üzerine tarçın serpmek ve o haliyle yarım elmayı tüketmek. Yanında da bir bardak ılık su içmek.
  • Kaliteli protein kaynağı olan kuru baklagiller tok tutma özelliği sayesinde emrinize amade. Ayrıca kabızlık problemi yaşayan bireylere yüksek lif oranı sayesinde yardımcı olabilir. Nohut ve mercimeği önceden haşlayıp salatalarınıza ekleyebilir, bol baharatlı yoğurtla beraber tüketebilir ya da cips haline getirerek tüketebilirsiniz.
  • Kilo verme diyetlerinin olmazsa olmazı çorbadır. Yemeğe bir kase çorba ile başlamak mide hacmini doldurur tokluk hissi oluşmasına yardım eder.
  • Yağ ve kalori oranı diğer çikolatalara göre oldukça düşük olan bitter çikolata tatlı ihtiyacınızı karşılar. Bitter bile olsa çikolata çikolatadır. Bu ayrıntıyı unutmadan abartmadan tüketmekte fayda var.
  • Kann şekeri seviyesini düzenleyen tarçın, tatlı krizlerine birebirdir. Açlık hissini düzenler. Yoğurda, süte, meyveye aklınıza gelebilecek tarçına yakıştırdığınız her besinin üzerine biraz serperek tüketebilirsiniz. Meyveleri halka halka dilimleyerek üzerlerine tarçın serpin ve fırında biraz bekletin. Böylelikle sağlıklı atıştırmalıklar elde etmiş olursunuz.  
  • Lif, protein ve bağışıklık sistemi dostu olan beta glukan içeriğiyle bize göz kırpan yulafı günlük beslenmenize dahil edin. Kahvaltıda sütle, ara ögünlerde yoğurtla ya da çeşitli içeceklere dahil ederek rahatlıkla tüketebilirsiniz.
  • En önemli ihtiyaçlarımızdan biri olan su bu dönemde bizlerin en büyük yardımcısıdır. Açlık ve susuzluk hissiyatı zaman zaman karışabilir. Açlık hissettiğinizde önce bir büyük bardak su için ve biraz bekleyin. Aç değil de susuz kalmış olabilirsiniz.

En kısa zamanda en güzel şekilde bu zor günleri atlatmak ümidiyle...

Sağlıklı ve Mutlu Günler Dilerim

Diyetisyen Rümeysa ÖZKAN


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yukarı çık