• 02 Kasım 2020, Pazartesi 8:47
RümeysaÖzkan

Rümeysa Özkan

GRİBE KARŞI KENDİNİZİ KORUYUN!

Havanın hızlı sıcaklık değişimine ayak uyduramayan bireylerde bağışıklık sistemi zayıflamaya meyilli hale gelir. Böylelikle soğuk algınlığı, grip gibi hastalıklara karşı yakalanma riski artar. Covid 19 ile Grip de görülen belirtiler birbirine çok benzediği için telaşımız git gide artar. Kendinize özen gösterip kıyafetlerinize dikkat ederek, Yeterli ve dengeli beslenerek bu stresten uzak durabilirsiniz.

Mevsim Sebze-Meyvelerini Tüketin!

Vitamin deposu olan sebze ve meyvelerdeki A,C ve E vitaminleri bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı, doğal antioksidanlardır. Özellikle Portakal, Greyfurt, Mandalina gibi Turunçgiller C vitamini açısından zengin meyveler arasında yer alır. Son yıllarda yapılan bilimsel çalışmalar Kivinin de C vitamini açısından oldukça zengin olduğunu ortaya koymuştur. Kuşburnu da yine C vitamini içeriği yüksek meyvelerden biridir.

Havuç, Kayısı gibi sarı-turuncu sebze ve meyveler A vitamini içeriği açısından zengindir. Ispanak ve diğer yeşil yapraklı sebzeler C vitamini yanı sıra A ve E vitamini ve kalsiyum deposudur. Her gün 5-10 dal maydanoz günlük C vitamini ihtiyacınızı karşılar. İngiltere’de yapılan bilimsel bir araştırma sonucu Sarımsak da yine gribe iyi gelen besinler arasında yer alır. Yemeklerin ve salatalıların vazgeçilmezi olan antioksidan özelliğe sahip soğanı da unutmamak lazım.

Probiyotiklerden Destek Alın!

Bağırsağımızda doğal olarak bulanan yardımcı, dost bakteri olan probiyotikler bağışıklık sisteminin güçlenmesine destek olur ve vücudumuzu hastalıklardan korur. Antibiyotik kullanımı, stres faktörü, kötü beslenme gibi etkenler probiyotiklerin vücuttan yok olmasına neden olur. Doğal probiyotik kaynağı olan ev yapımı yoğurttan 1 kâse ve kefirden her gün 1 bardak tüketerek bağışıklık sisteminize yardımcı olun.

Gün Boyunca Sık Sık Su İçin.

Terleme ve ateş sonucu oluşan kayıpları gidermek için günde mutlaka 10-12 bardak su için. Çünkü vücuttaki sıvı eksikliği sonucu iyileşme süresi uzamakta, metabolizmada dengesizlikler meydana gelmektedir.

Omega 3 Tüketiminizi Arttırın!

Son yıllarda yapılan bilimsel çalışmalar, omega 3 yağ asidinin bağışıklık sistemi üzerine olan yardımcı etkisini ortaya koymaktadır. Omega 3 açısından en zengin besin olan balığın haftada 1-2 kez mutlaka tüketilmesi gerekmektedir. Yapımındaki zahmet sizi bu kaliteli besini tüketmekten alıkoymasın. Badem, ceviz, fındık gibi yağlı tohumlar da omega 3 ve E vitamini açısından zengindir fakat içerdiği yağ oranı nedeniyle tüketimi abartılmamalıdır. Günde 2 adet ceviz, 5-6 adet badem ve ya fındık önerilen tüketim miktarıdır.

Bitki Çaylarıyla Arkadaş Olun!

Kuşburnu, adaçayı, ıhlamur, ekinezya, papatya, nane-limon gibi bitki çaylarını abartmamak koşuluyla günde 1-2 bardak tüketin. Bu çayların doğal olarak kurutulmuş olduğundan emin olun. Ilık suya ya da siyah çaya ekleyeceğiniz bal ve limon da yine tüketebileceğiniz içecekler arasında yerini alır.

Covid 19 ile değişen hayatımızda sağlığın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha fark ettik. En kısa zamanda en güzel şekilde bu zor günleri atlatmak ümidiyle...

Sağlıklı ve Mutlu Günler Dilerim.
Diyetisyen Rümeysa Özkan


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık