• 14 Eylül 2020, Pazartesi 9:26
RümeysaÖzkan

Rümeysa Özkan

EMZİREN ANNELER İÇİN ALTIN ÖNERİLER

Anne sütü bebekler için en önemli besindir. Özellikle ilk 6 ay sadece anne sütüyle beslenen bebekler güçlü bağışıklık sistemine sahip olup hayata 1-0 önde başlar. Anne ile bebek arasında duygusal bir bağ oluşturan anne sütü, annenin yediği, içtiği besinlerle beraber bireyin duygu durumuyla da etkilenir.

  1. DERİN BİR NEFES ALIN VE STRESTEN UZAK DURUN!

Her annenin sütü bebeğine özeldir. Hamilelik süresi boyunca vücut ve hormonlar buna hazırlanır. Bebeğinizin ihtiyacına göre sütünüz oluşur. Sakinleşin ve bebeğiniz aç olduğu zamanlarda bebeğinizi emzirin. İlk zamanlar kısa aralıkla emip uyuyan bebekler zamanla düzene girer. Doyduğu zaman emmeyi bırakır. Siz emzirmeye devam ettikçe sütünüz de artmaya başlar.

  1. 5,7,10... HAMİLELİK KİLOLARINIZ SİZİ KORKUTMASIN!

Anın tadını çıkarın. Hayatınızdaki en güzel dönemlerden birindesiniz. Emzirme döneminde yapılan düşük kalorili diyetler, dengesiz ve yetersiz beslenme annenin sütünü ve kalitesini azaltır. Kişi ihtiyacından az kalori aldığı için zayıflayamaz aksine vücudu kilo vermemek için direnir. Kendini korumaya alır. Buna bir de “Çok da dikkat ediyorum ama su bile içsem yarıyor.” Gibi olumsuz düşünceler eşlik ederse içinden çıkamayacağımız kısır döngü içine gireriz. Bebeğinize ve kendinize bunu yapmayın.

Vücudun süt yapımı için fazladan enerji sarf ettiği bu dönemde düzenli olarak emziren anneler ayda rahatlıkla 1-2 kilo verir.

  1. DENGELİ BESLENİN, KENDİNİZE YASAKLAR GETİRMEYİN!

Beslenmenizde tüm besin gruplarına yer verin. Kahvaltılarınız peynirsiz-yumurtasız, yemekleriniz etsiz ya da tavuksuz olmasın. Yumurtanın doyurucu gücünü hafife almayın. Haşlama sevmiyorsanız çok az bir yağla tavaya kırıp da tüketebilirsiniz. Her gün 2 adet ceviz içi tüketin. Günlük 2 kâse yoğurt ve 1 bardak süt içmeye özen gösterin. Sebze ve meyve yemeyi ihmal etmeyin. Haftada en az 2 kez balık tüketin. Her öğünde mutlaka 2 dilim ekmek tüketin. Ekmekten asla vazgeçmeyin. Bu size kas kaybına neden olur. Sizin yedikleriniz bebeğinize süt olarak dönüyor bunu unutmayın.

  1. ARA ÖĞÜNLERDE KURU MEYVELERE YER VERİN!

Emzirme döneminde anneler daha sık acıkır. Ara öğünler ise açlık krizlerini önler. Kalsiyum ve magnezyum açısından zengin olan kuru meyveler süt miktarını arttırır. Özellikle demir eksikliği olan anneler 1 yemek kaşığı kuru üzüm ile hem depolarını doldurup hem de süt miktarlarını arttırabilir. Kuru meyveler yaş meyvelere göre daha fazla şeker içerir. Fazla tüketildiğinde kilo artışına neden olabilir. Dolasıyla abartmadan 2-3 adet tüketebilirsiniz. Meyvenin yanında yarım bardak süt içmeyi ya da yarım kâse yoğurt yemeyi unutmayın.

  1. TATLI YEMEK İSTEDİĞİNİZDE SÜTLÜ OLANLARI TERCİH EDİN!

Canınız tatlı mı yemek istiyor? Sütlaç, kazandibi, meyveli muhallebi.. İstediğinizi tüketebilirsiniz. Günlük 3 porsiyon süt ya da yoğurt tüketmek süt miktarını ve kalitesini arttırır. Kalsiyum açısından da vücudunuzu destekler, hem tatlı yer hem de süt miktarınızı arttırırsınız.

  1. SU İLE DOST OLUN!

Süt arttıran en güçlü besin sudur. Su içmek vücuttaki süt salınımını arttırır. Günlük en az 3 litre su içmeye özen gösterin. Emzirmeden önce ve sonra 1 bardak su içebilirsiniz. Emzirme döneminde şekerli içeceklerin süt miktarını arttırdığı söylenir fakat fazlaca tüketildiğinde kilo artışına neden olur. Tek başına su süt artışı için yeterli olur. Suyu çok fazla tüketemiyorsanız içine çeşitli meyveler doğrayarak aroma verebilir ya da su yerine şekersiz komposto içebilirsiniz.

  1. REZENE ÇAYIYLA ARAYI İYİ TUTUN!

Yapılan birçok bilimsel çalışma rezene çayının süt yapımını sağlayan prolaktin ve östrojen hormonunun salınımını arttırdığını gösterir. Ayrıca anne ve bebeğin gaz problemlerinin çözülmesine yardım eder. Günlük 2 fincan tüketmek yeterli olmakla beraber daha fazla tüketildiğinde süt miktarını azaltabilir.

En kısa zamanda en güzel şekilde bu zor günleri atlatmak ümidiyle..

Sağlıklı ve Mutlu Günler Dilerim.

Diyetisyen Rümeysa ÖZKAN.


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yukarı çık