• 13 Ocak 2020, Pazartesi 9:08
RümeysaÖzkan

Rümeysa Özkan

DİYET YAPARKEN NEDEN KAS KAYBEDİYORUM?

Aslında bunun cevabı oldukça basit, çözümü ise oldukça kolaydır. Tek yapmanız gereken, diyetisyeninizin verdiği beslenme listesine kelimenin tam anlamıyla uymaktır. “Havalar soğudu artık yürüyemiyorum, ekmek bana fazla geldi hepsini tüketemiyorum, sadece kendime de sebze yemeği yapamadım ki, etlerimi zaman zaman yiyemiyorum…” gibi bahanelerin arkasına saklanmak, yalnızca hedefe ulaşmanıza engel olur. Ara ya da ana öğün fark etmeksizin tüketeceğiniz besinlerin karbonhidrat, protein ve yağ açısından dengeli olmalıdır. Kafanıza göre herhangi bir besini çıkardığınız zaman bu dengeyi bozarsınız.

Ekmek, pilav, makarnayı temsil eden karbonhidratların tüketimini tamamen bırakmak, vücudunuz için yapabileceğiniz en kötü davranışlardan bir tanesidir. Vücudun temel enerji kaynağı “karbonhidrat”tır. Beynimizin tek enerji kaynağı ise “glikoz”dur ve glikoz karbonhidratların temel yapı taşıdır. Düşünülenin aksine vücudun proteinden çok daha fazla miktarlarda karbonhidrata ihtiyacı vardır. Sağlıklı bir bireyin günlük yiyeceklerden aldığı enerjinin U-60’ı karbonhidratlardan karşılanmalıdır. Ekmek ise en önemli ve en sağlıklı karbonhidrat kaynaklarından biridir.

Vücuda günlük yeterli miktarlarda karbonhidrat alınmadığı zaman, vücut enerji için glikojen depolarına ve kandaki şekere yüklenir. Onlar bitince de proteini kullanmaya başlar. Çünkü vücut proteinin içinde bulunan karbonhidrata ihtiyaç duyar. Ayrıca 1 gr karbonhidratı ve 1 gr proteini yakmak için harcanan enerji miktarı aynı iken 1 gr yağı yakmak için harcanan enerji miktarı çok daha fazladır ve vücut kolay yolu tercih ederek proteini yakar. Bu da verilen kiloların yağ yerine kastan ve sudan kaybolmasına neden olur. 1 gr kas beraberinde 2,7 gr su götürür. Tartı sizi kilo vermiş ve zayıflamış olarak gösterir fakat verdikleriniz maasef kas ve sudur.  Zamanla vücudunuz halsiz ve yorgun düşer. Kilonuz azalır fakat vücudunuzdaki yağ oranınız artar. Kilo verdikçe basen, bel çevresi gibi yağ deposu olan karın ve kalça bölgeniz incelmez, onların yerine kollarınız ve yüzünüz zayıflar. Bu da sizin dinç ve dinamik bir fiziki görünüm yerine hasta ve yorgun bir fiziki görünüme sahip olmanıza neden olur.

Son zamanlarda popülaritesi gittikçe artan yüksek proteinli düşük karbonhidratlı diyetlerin en büyük sıkıntısı da budur maalesef. Tartıya çıktığınız zaman kilo verdiğiniz için sevinirken giden kiloların yağ yerine kas ve su olduğunu göz ardı etmemelisiniz.

Metabolizma hızı vücuttaki kas oranı ile doğru orantılı olarak hızlanır ya da yavaşlar. Hızlı bir metabolizma için, vücut kas miktarını olması gereken aralıkta tutabilmek, kas kayıplarını önleyebilmek oldukça önemlidir. Buna yönelik atılacak en güzel adım ise sağlıklı ve dengeli beslenmenin yanında düzenli olarak spor yapmaktır.

Sağlıklı ve Mutlu Günler Dilerim.
 


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık