• 16 Mart 2020, Pazartesi 8:35
RümeysaÖzkan

Rümeysa Özkan

CORONA ve SAĞLIKLI BESLENME

Tüm dünyayı etkisine alan corona virüsü maalesef ülkemizde de görülmeye başladı. Hastalıkla baş etmek ve yayılmasını engellemek adına toplumsal ve bireysel olarak almamız gereken, uzmanların sıklıkla bahsettiği çeşitli tedbirler var. Bunlardan bir tanesi de kuşkusuz yediğimiz ve içtiğimiz besinlere dikkat etmek ve bağışıklığımızı her zamankinden çok daha fazla güçlü tutmaktır.

 

BAŞIKLIĞIN KADİM DOSTU, C VİTAMİNİ

 

Bitkisel kaynaklı olan C vitamini suda eriyen vitaminlerden biridir ve vücutta depolanmaz. Dolayısıyla her gün yeterli miktarda vücuda alınması gerekmektedir. En iyi kaynakları ise mevsime özgü taze sebze ve meyvelerdir. Portakal, mandalina ve limon gibi turunçgiller, kivi, çilek, kavun gibi meyveler, kuşburnu, maydanoz, yeşil ve kırmızı biber, ıspanak, brokoli, yeşil yapraklı sebzeler, turp, kara lahana ve karnabahar C vitamini yönünden zengin olan sebzeler arasındadır. Özellikle Portakalın yavaş yavaş bizle vedalaştığı günlerde mümkün oldukça her gün en az 1 orta boy portakal tüketmeyi ihmal etmeyin.

 

SOĞAN VE SARIMSAK

 

Ulaşılması kolay olan doğal antibiyotik kaynaklarındandır soğan ve sarımsak ikilisi. Kış hastalıklara karşı vücudu koruyan bu ikili aynı zamanda vücudu hastalığa neden olan mikroplara karşı korur.

 

OMEGA-3’ÜN EN GÜZELİ BALIK

 

Bağışıklığı güçlendirmeye yardım eden omega-3 aynı zamanda vücutta meydana gelen iltihaplanmayı azaltır. Omega-3 açısından en iyi kaynaklardan biri olan balık, selenyum minerali yönüyle de oldukça zengindir. E vitaminiyle ortak çalışarak vücut direncini arttırır, vücudu hastalıklara karşı korur.

 

YETERLİ MİKTARLARDA, KALİTELİ PROTEİN TÜKETİLMELİ

 

Kırmızı et, balık, tavuk, hindi, yumurta, süt ve yoğurt gibi kaliteli proteinler tüketin. Et ürünlerini ve yumurtayı sağlıklı pişirme yöntemleriyle güzelce pişirin. Süt ve ürünlerini ambalajlı şekilde satılan, hijyen yönünden en güvenilir olan markalardan tercih edin. Kahvaltınızda haşlanmış yumurta ve peyniri asla ihmal etmeyin.

 

BOL BOL SU İÇİN!

 

Vücudumuzun en temel ihtiyaçlarından biri olan su, vücuttaki toksin (zararlı) maddeleri vücuttan uzaklaştırır. Vücudun sağlıklı ve düzenli bir şekilde çalışmasını sağlar. Vücuttaki metabolik faaliyetler için oldukça önemlidir. Özellikle bireyin hasta olup ateşlendiği zaman bol sıvı tüketmesi, vücut ısısını dengede tutar. Bu yüzden her gün en az 10-12 bardak su tüketmek gerekir.

 

En kısa zamanda en güzel şekilde bu zor günleri atlatmak ümidiyle...

 

Sağlıklı ve Mutlu Günler Dilerim

 


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yukarı çık