• 06 Ocak 2020, Pazartesi 8:51
RümeysaÖzkan

Rümeysa Özkan

2020 YILI SİZİN YILINIZ OLSUN!

Zaman su gibi akıp giderken bir yılı daha geride bıraktık. Kilolar aldık, kilolar verdik. Çevremizden duyduğumuz zayıflama çaylarını (!) içtik, çeşit çeşit zayıflatıcı (!) haplar yuttuk, internette keşfettiğimiz detoksları denedik ve daha neler neler..  Peki sonuç ? İlk zamanlar hoşumuza giden bu yöntemlerle hızlıca verilen kiloların çok daha fazlasının geri aldık. Mutsuz olduk. O zaman gelin bu yıl mutlu bir şekilde, güzel  ve kalıcı olarak kurtulalım kilolarımızdan.

KENDİNİZE İNANIN!

Birden fazla diyetisyen deneyiniz olabilir, hiç diyetisyene gitmeden kendi çabalarınızda fazla kilolarınızdan kurtulmaya çalışmış olabilirsiniz. Çeşitli hormonal problemleriniz, insülin direnciniz, pkosunuz, vitamin eksiklikleriniz de olabilir. Bunların hiçbiri önemli değil. Önemli olan sizin geçmişi unutup, geleceğe odaklanmanız. Öncelikle şunu asla aklınızdan çıkarmayın, “Diyet; sevdiğiniz tatlı şeylerin tamamen yasakların olduğu, sürekli aç kalacağınız bir hayat” demek değildir. Ön yargılarınızdan ve korkularınızdan kurtulun. Uzman bir diyetisyen yardımı ile hayatınıza yeni bir başlangıç yapın.

GÜN ORTASINDA KAHVALTI YAPMAKTAN VAZGEÇİN! KAHVALTI DEDİĞİN SAAT 10 DA YAPILMAZ!

Kahvaltıya en geç saat 8.30’da başlayın. Güne kahvaltı ile başlamak size enerji verir. Kendinize zaman ayırdığınız bir yıl olsun bu yıl. Çok aceleniz olsa bile en azından 2 dilim ekmek arası 1-2 dilim peynir, bol yeşillik ile kahvaltı yapın öyle çıkın evden. “Sabah çok zor uyanıyorum kahvaltıya nasıl vakit bulayım?” diyorsanız çözüm oldukça basit. Bir gün öncesinden kendine sandviç hazırlayıp öyle uyuyun ve sabah uyandığınızda kahvaltınız dolapta hazır bir şekilde sizi beklesin. Kahvaltınızı ne kadar geç yaparsanız, metabolizmanızın da o kadar geç haberi olur sizden. Böylelikle metabolizma kolayca hızlanamaz ve fazla kilolara veda etme süreniz uzar.

BESLENME GÜNLÜĞÜ TUTUN!

Kendinize güzel bir defter seçin ve ağzınıza attığınız ilk lokmayla beraber yediklerinizi ve içtiklerinizi not edin. Bir tane leblebi ya da 1 adet fındık mı yediniz, 1 bardak ılık su ya da 1 fincan yeşil çay mı içtiniz hiç farketmez, en küçük detayları bile atlamadan saatine dikkat ederek not alın defterinize. Böylelikle kısa bir süre sonra kaçamak yapamaz hale gelirsiniz ve beslenme programınıza olan uyumunuz artar.

ÖDEMDEN KURTULMANIN EN KOLAY YOLU “SU”DAN GEÇER!

Yetersiz miktarda su içtiğiniz zaman vücut elinde az miktarda olan sudan vazgeçmek istemez, ödeme neden olur. Zannedilenin aksine gün boyu içilen çaylar, kahveler asla suyun yerine geçmez bilakis vücuttan su atılmasına neden olur. Dolayısıyla günde en az 10-12 bardak su tüketmek gerekir. İçilen çay miktarının 2 katı kadar su içildiği zaman denge kurulur.

Sürekli duyduğumuz bahanelerden birisidir; “Hiç aklıma gelmiyor ki su içmek, susamıyorum bile.” durum böyle bile olsa vücudunuz suya ihtiyacı olduğunuzu unutmayın. Telefonunuza hatırlatma alarmları kurun. Birer saat aralıklarla size bildirim versin ve her bildirimde 1-1,5 bardak su için.

Su İçmeyi Eğlenceli Hale Getirin,

Su dolu bir sürahi ya da su şişesini içerisine limon, greyfurt, elma, kök tarçın, karanfil, nane gibi aklınıza gelebilecek çeşitli meyveler ekleyin. Böylelikle suyun tadını ve kokusunu değiştirerek kendinize özgü detoks suları hazırlayın.

DİYET DEDİĞİN SPORSUZ OLMAZ!

Beslenmenize birebir dikkat etseniz bile spor yapmadığınız sürece kaliteli bir şekilde kilo alamaz ya da kilo veremezsiniz. Gününüzü güzelce planlayın ve en az 30 dakikanızı spora ayırın. Spor yapmak için illa ki spor salonuna gitmenize gerek yok. Sağlık Bakanlığı’nın yayınladığı egzersiz hareketleri, telefonlarınıza indirebileceğiniz çeşitli uygulamalar, internetten ulaşabileceğiniz çeşitli videolar mevcut. Tek ihtiyacınız olan şey “spor yapmayı istemek”. Ve en önemlisi, asla açken spor yapmayın. Spor için en uygun zaman ana ya da ara öğünlerden 45-60 dakika sonra yapılmasıdır.

Hedeflerinize ulaştığınız, başarıya ulaştığınız, sağlıklı, mutlu  ve huzurlu bir yıl geçirmenizi dilerim.


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık