• 21 Haziran 2019, Cuma 8:39
AslıPARLAKÇEREZ

Aslı PARLAKÇEREZ

TATLI KRİZLERİM GELİYOR

Diyorsanız öncelikle sakin olun ve bir nefes alın.

‘Yasak olan caziptir’ ilkesi tatlının bizim hayatımızda bir keyif ve lüks olarak kalmasında etkili olmuştur. Tatlı hep yasaktır, yemeklerin üstüne yenir, dişleri çürütür, fazla kalorilidir falan derken ulaşılması güç hale gelmiştir. Ve insan ulaşamadığı her şeyin aşırı isteyenidir bu sebeple tatlı çoğu kişinin hayatında çok önemli yerlere sahiptir.

Sürdürülebilir bir beslenme kültürü ile hayat boyu dengeli yaşam mümkün. Kendinizi daha mutlu, daha enerjik ve daha formda hissetmeyi muhtemelen siz de çok istersiniz. Dengeli beslenip sağlıklı yaşamın size artılarına odaklandığınızda diyet listeleri sizi bunaltmayacak.

Yasak kelimesi yok, süreçte olmasa daha iyi olur dediklerimiz var. Verilen kiloların devamında geri alındığı, yoyo etkisi yapan diyetler metabolizmanızı yavaşlatır. Kısmen de iştahınızı açarak ansızın karbonhidrat krizleri yaşatır.

Şeker vücudumuzda yorgunluk oluşturur. Şekerden gelen sahte bir enerji ile önce mutlu hissederiz fakat sonrasında bu enerji kaybolur.

Tatlı Krizlerinden Nasıl Uzak Duralım

Ara öğünleri yapmayı ihmal etmeyin. Örneğin ara öğününüzde yiyeceğiniz bir porsiyon meyve ve süt ya da badem size iyi hissettirir ve ani oluşacak tatlı krizlerini önler.

Şekeri beslemenizden bir anda yok etmeyin, azaltın(örneğin ilk hafta 2-3 kare bitter çikolata yiyebilirsiniz).

Ağır tatlılar yerine meyve veya yağsız sütle hazırlanmış hafif pudingler, kakao, hurma, kuruüzüm gibi sağlıklı alternatiflere yönelebilirsiniz.

Tatlı yeme fikrinden uzaklaşarak kendinizi dışarı atıp yürüyüş yapabilirsiniz.

Yeterince su içtiğinizden emin olun. Bazı durumlarda susuzluk sizi tatlıya yönlendirebilir.

Serotonin eksikliğine bağlı olarak tatlı isteği artabilir. Serotoninin büyük çoğunluğunun bağırsakta üretildiğini göz önünde bulundurursak zengin bir bağırsak florası çok değerlidir. Zengin bir bağırsak florasına sahip olmak için de düzenli olarak ev yoğurdu, kefir tüketilebilir.

Stresten olabildiğinizce uzak kalmaya çalışın. Stresinizi yönetebilmeyi öğrenebilirseniz, tatlı ataklarınızı önleyebilirsiniz.

Uykusuz kalmayın. Düzensiz uykular enerjinizi düşürerek tatlı isteğinizi artırabilir.


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü

BİYOGRAFİLER

tümü
yukarı çık