• 08 Kasım 2019, Cuma 8:55
AslıPARLAKÇEREZ

Aslı PARLAKÇEREZ

Soğuklar Kapıda; Bağışıklık Sisteminizi Güçlendirin!

Soğuklarla birlikte çeşitli hastalıklar kapınızı çalabilir. Kendinizi korumanın en iyi yolu ise güçlü bir bağışıklık sisteminden geçiyor. Peki bağışıklık sisteminizi nasıl güçlendirebilirsiniz veya bunun için hangi besinlerden faydalanabilirsiniz? Bu soruların cevaplarına bu haftaki yazımda yer veriyorum.

Yoğurt – Kefir; Protein desteğin yanı sıra magnezyum, kalsiyum, fosfordan zengin ve probiyotik içeriğe sahiptirler. Bağırsak mikrobiyotasını düzenleyerek yararlı bakterileri artırırlar ve böylelikle bağışıklık sisteminin güçlendirirler.

Zencefil; Karaciğerimizi korur aynı zamanda kolesterol düşürücü etkiye sahiptir aynı zamanda bağışıklık sistemini de güçlendirir.

Zerdeçal; Kolesterolün düşürülmesinde rol oynayan ve iltihap önleyici özelliklere sahiptir. Yaklaşık 1 tatlı kaşığı zerdeçalı çorbalara, yemeklere ekleyip tüketebilirsiniz. Ayrıca zerdeçalın emilimi karabiber ile birlikte tüketildiğinde daha yüksektir.

Sarımsak; Yapılan çalışmalar sonucunda sarımsaktaki organosülfür bileşiklerin toksinlerle savaştığı kanser ve kardiyovasküler hastalıklar gibi birçok hastalıkta önleyici etkisi olduğu görülmüştür.

Balık; İçerdiği Omega-3 yağ asitleri toksik maddelerin vücuttan atılmasına yardımcı olur. Böylelikle vücutta hastalığa sebebiyet verecek etken maddeler uzaklaştırılmış olur. Haftada 2 kez tüketimi önerilmektedir. Izgara, fırında, buğulama olarak pişirilmesi uygundur.

Mandalina – Portakal – Limon – Greyfurt; Bu meyveler iyi derecede posa ve C vitamini kaynağıdır. Bu sebeple bağışıklık sistemini güçlendirici özelliğe sahiptirler. Posa içeriklerinden dolayı sıkılmadan tüketilmeleri önerilmektedir. Çeşitli ilaç kullanımlarında greyfurt tüketiminde dikkatli olunuz.

Yumurta; Kaliteli protein yumurta, A ve B vitaminlerinden de zengindir. Alerjen durumlar söz konusu olmadığında günde 1 defa tüketimi önerilmektedir.

Kurubaklagiller; Güçlü bir bağışıklık sistemi için vitamin ve minerallerden zengin beslenmek ve yeterli protein almak çok önemlidir. Barbunya, mercimek, nohut gibi besinler de bitkisel protein kaynağıdır, posa, B grubu vitaminler ve demir içermektedir. Haftada 1-2 defa tüketimi önerilmektedir.

Yeşil Yapraklı Sebzeler(Brokoli, Ispanak, Kuşkonmaz, Kivi); Yeşil yapraklı sebzelerdeki C vitamini dokularda kollajeni üretmekle görevlidir ve bağışıklık sistemini destekler.

Yeşilçay; Vücuttaki toksik maddelerin atımını sağlayarak bağışıklık sistemini güçlendirir.

Nar; İçerdiği güçlü antioksidanlar sebebiyle kalp-damar sağlığını korumakta ve bağışıklık sistemini güçlendirmektedir.


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık