• 22 Mayıs 2020, Cuma 10:18
AslıPARLAKÇEREZ

Aslı PARLAKÇEREZ

MİDENİZİ ÜZMEYİN!

Bu yıl ramazan bayramını içinde bulunduğumuz durumlardan dolayı evlerimizde geçireceğiz. Bu konuda hassasiyet göstermemiz son derece gerekli. Duruma beslenme açısından bakacak olursak farklı tablolarla karşı karşıya kalabiliyoruz. Ramazan ayının vücudumuzda ve ruhumuzda oluşturduğu huzur, sakinlik, hafiflik bayram sabahı itibariyle yerine karbonhidrata teslim edebiliyor ki bu noktada dikkatli olalım.

Başlıkta da belirttiğim üzere mideler üzülmesin. Bu bayram sevdiklerimizle bir araya gelemeyeceğimiz için tatlı tüketimi, şekerli içecekler gibi uyarılar noktasında geçmişte yaşadığımız bayramlardan muhtemelen farklı olacak. Biz diyetisyenlerin o konuda her ne kadar içinde bir kuşku olmasa da siz yine de ölçünüzü aşmayınız ve porsiyonlarda dikkatli olunuz. Herşeye hayır demeyin fakat ‘bunu nasıl dengelerim?’ sorusunu aklınızdan çıkarmayın. Özellikle kronik hastalığı olan bireyler beslenmelerine dikkat etmelidirler.

 

Ramazan Ayı Sonrası Beslenme Nasıl Olmalı?

Bu dönemde iki öğün beslenmeye adapte oldunuz. Ramazan ayı sonrasında da sahur öğününüzü kahvaltı olarak sabaha alıp devamında bir ara öğün yaparak akşam yemeğine geçebilirsiniz. Aralarda egzersizinizi ve su/bitki çayı tüketiminizi atlamamanız da en büyük önerimdir.

Dikkat edilecekler listesi!

  • Güne hafif bir kahvaltı ile başlayın. Tabağınızda her besin grubundan besinlerin bulunmasına dikkat edin. Kısaca tabağınızda her renk bulunmalı.
  • Besinleri çok çiğneyerek yavaş yemeye özen gösterin. Aşırı yemekten kaçının.
  • Pişirme yöntemlerinden kızartma, kavurma yerine haşlama, fırında, ızgara tercih edin.
  • Ramazan ayında su içmeyi unuttuysanız şimdilerde su tüketiminizi yeniden gözden geçirin.
  • Herhangi bir sindirim sorunu yaşıyorsanız ki bu özellikle kabızlık olabilir. Bundan dolayı yeterince sebze, meyve gibi bol lifli besinlerin tüketimine dikkat ediniz. Sağlıklı günler, iyi bayramlar dilerim.

MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yukarı çık