• 16 Ağustos 2019, Cuma 10:11
AslıPARLAKÇEREZ

Aslı PARLAKÇEREZ

BAYRAM SONRASI KALDIĞIMIZ YERDEN DEVAM

Bayramda yemek yemeyi normal yaşantınıza göre biraz abaarttığınızı düşünüyorsanız şimdi toplanma zamanı..

Tercihlerimizden ibaretiz aslında ve bu durum yaşam tarzımızla alakalı. Öyle ki bazılarımız anın tadını çıkarıp sonradan nasıl olsa toplarım diye düşünürken bazılarımız dengeden ayrılmazlar, bayramda da iyi beslenmeyi sürdürürler. Her ikisi de doğru kabul edilebilir aslında.

Sarma, dolma, börek, hamur işleri..

Bir tabakta yediğiniz yemeğin sonunda kilo alacaksanız eğer, tabakta olması muhtemel şeyler; sarma, dolma, börek, hamur işleri, makarna, pilav, patatesli yemekler.. Tabağınızda bunların hepsi bulunuyorsa tartıdaki sayının üst değerlere çıkacağı beklenen bir durumdur. Hiç mi yemeyeceğiz sorusuna cevabım hayır! Ama dengeye dikkat edeceğiz özellikle bu tabakta olacak olan, en çok ne yemek istiyorsunuz ve ne kadarını yemek istiyorsunuz bunu düşünmelisiniz.

Alışkanlıklarını düzenle!

Yorgunluklar için birebir tatil günleri fırsat bilinir. 3 veya 4 gün bir dağılmış olabiliriz ama bu toplanmayacağımız anlamına gelmez. Peki nereden başlıyruz toplanmaya? – Alışkanlıklarımızdan

Bu süreçte tüketilen yemekler, tatlılar, çikolata ve şekerler sonucu istemediğimiz kiloları aldıysak bayram sonrası bu tip tüketimleri sona erdirmeliyiz. Yüksek şekerli ve yağlı çikolata, gofret yerine mis gibi meyve seçimlerimiz harika olacaktır. Ayrıca tükettiğimiz besinler kadar pişirme yöntemi de çok önemli. Kızartma, kavurma dönemini geride bırakıp haşlama, fırında ya da ızgara tercih edilmelidir.

Hareket Zamanı!

Kaldığımız yerden egzersize de devam. Bayram sürecini muhtemelen sedanter geçirdik. Hareket azlığı sizde motivasyon düşmesine sebep olmuş olabilir ve kendiniz için birşeyler yapmaktan vazgeçme isteği size ara sıra gelip gitmekte olabilir. Ne yapıyoruz? Ayağa kalkıp sakince suyumuzu alıp rahat bir ayakkabı giyip kendimizi dışarı atıyoruz.

 


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü

BİYOGRAFİLER

tümü
yukarı çık