• 29 Kasım 2019, Cuma 8:59
AslıPARLAKÇEREZ

Aslı PARLAKÇEREZ

B12 Eksikliğiniz Varsa Önemseyin!

Beden sağlığımız ve sinir sistemimiz için oldukça önem taşıyan B12 vitamini eksik olduğu zaman sağlığımız açısından problem oluşturabilmektedir.

Kendinizi çok fazla yorgun hissediyor, gün boyu dinlendiğinizde bile bu yorgunluğu üstünüzden  atamıyorsanız B12 vitamininize baktırmanız doğru bir karar olacaktır. Çoğu zaman üzerinde durulmayan halsizlik ve yorgunluk ilerleyen zamanlarda bir hastalığa sebebiyet verebilir.

B12 Eksikliğinde Vücudumuzda Neler Olur?

Kobalamin olarak adlandırılan sevgili B12 vitaminimiz suda eriyen bir vitamin olup vücudumuzda depolanır. Eksikliğinin hissedilmesi uzun zaman alabilir. Unutkanlık, yorgunluk, halsizlik, dikkat eksikliği gibi belirtiler verebilir.

B12 Bizim İçin Neden Önemlidir?

Sinir hücrelerini koruyarak ilerleyen yaşlarda demans(bunama) riskini azaltır. Yeni hücrelerin oluşumuna katkı sağlayıp sinir uçlarının gelişimini kolaylaştırır. Güçlü bir hafıza ve öğrenme kolaylığı için önemli bir vitamindir.

Hangi Gıdalardan Alabiliriz?

B12 eksikliği genel olarak emilim bozuklukları, dengesiz beslenme, çeşitli ilaçların kullanımı ve mide ameliyatları sonrasında görülür. Yetersizlik durumunda B12 açısından zengin gıdaların tüketilmesi önerilir. B12 vitamini hayvansal kaynaklı gıdalarda bulunur. Balık, süt, peynir, yumurta, karaciğer, böbrek B12 kaynaklarındandır. Ciddi B12 eksikliğinde hekiminizin önerisi ve doz tavsiyesiyle takviye ilaçlar alabilirsiniz.


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık