• 24 Şubat 2020, Pazartesi 9:05
Ali RızaTABAN

Ali Rıza TABAN

NELER OLUYOR BÖYLE? KONYA RAY

1.5 yıl bekledik.              

Beklerken bazen hayal ettik ve umutlandık.

Bazen de hayal kırıklığı yaşadık.

Hayal kırıklığı yaşadığımız anlar doğrusunu söylemek gerekirse daha fazlaydı.

Hayal kırıklığı yaşadığımız anlarda, hep beraber kaba bir tabirle“Bunlar!” diye söze başladık.

“Olmadı. Yanlış adamlar aday gösterildi.Bunlar bu işi yapamaz” dedik, yine.

Daha ileri gittiğimiz anlar da oldu.

Ellerimizde herhangi bir resmi evrak ve belge olmadan, sözüne güvenilir şahit olmadan konuştuk.

Menkul, gayrimenkul varlıkları üzerine konuştuk.

Saklı gizli ortaklıklar üzerinde fikir yürüttük.

Bazıları için de “Vay be.. Adam malı götürmüş” dedik.

Dedik de şu ana kadar herhangi bir resmi evrak koyamadık ortaya.

İddialar “Laf ola, beri gele” düzeyinde kaldı.

Bu arada iddia sahibi insanlara gene de haksızlık etmemek lazım, diye düşünüyoruz. 

Onların duyarlılığı çok önemli. En azından üst düzey kamu yöneticileri izlendiklerini fark eder de makam ve mevkileri kullanarak haksız biçimde zengin olma hırsına kapılmaz.

Bu arada bizde radarlarımızı açtık.

Kamu adına yerel yönetimlerde olup bitenlerin radarımıza takılıp takılmayacağını merak ediyoruz. Takılırsa emin olun ki işimizin gereğini yaparız. Yeter ki elimize bir belge ulaşsın. İddialar ispat edilebilir olsun.

Büyükşehir Belediyesi’nde yeni yönetimin üzerinden 1.5 yıl geçti.

Aradan geçen zaman içerisinde belediye varlık gösterme adına “Kapalı bir dükkan” gibiydi.

Nerdeyse “Tık” yoktu.

İnsanlar bu manzarayı görünce normal olarak başa döndü.

Bir kere daha aynı sesler duyuldu.

Sesin sahipleri kendi görüşlerinde haklı olduklarını düşünerek gürlemeye başladı.

“Ben zaten aylar önce demiştim. Yanlış adamlar aday gösterildi. Bunlar iş yapamaz.” Diye.

Vicdanı müsait olanlar da “Görün, bakın  iş yapmayacakar ama keselerini dolduracaklar” diyordu. Bu nasıl önyargı  böyle? El insaf.

1.5 yıl ikilemler arasında geçti.

Ne olacağını ya da olmayacağını beklerken bazen iyi  işlerin olacağını hayal ettik ama daha çok da hayal kırıklıklarımız oldu. Bunun en önemli sebebi bize göre belediyenin ilk dönemde kamuoyu ile iletişime kapalı olmasıydı. Ayrıca medya  kuruluşları ile iletişimi sınırlı tutmasıydı

Neyse bu aşıldı.              

Bazı gazeteler ve gazeteciler hakkındaki şüphe duvarları  yıkıldı. Kendilerine karşı gibi gördükleri gazetecilerin şehrin menfaatleri söz konusu olunca  ve “Ötekileştirme sendromu” tedavi edilince kendilerine ne kadar yakın olduklarını  ve destek vereceklerini gördüler. 

İKİNCİ BÖLÜM: NELER OLUYOR BÖYLE?

Teşbihte hata olmaz. “Uyuyan dev uyandı.”

Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay METRO’yu, Mansur Yavaş’ın elinden kaptı ve Konya’ya getirdi.

İlk etabı 21.1 Km. Uzunluğunda olan METRO’nun ihalesi  yapıldı ve şantiyesi kurulum aşamasında.

Başarı mı?

Başarı! Hem de çok büyük bir başarı.

Dağılan SSCB çatısı altındaki bazı ülke şehirleri bundan 100 yıl önce METRO’ya sahip olmuştu.

Türkiye’nin büyük şehirlerinden birisi olan Konya ise 100 yıl sonra METRO fırsatını yakaladı.

Bazıları eleştirecek ya şöyle diyor: “METRO, Konya için acil miydi? METRO yapılacağına fabrika yapılsa insanlar orda çalışırdı.” Bu sözler klasik mi? Evet, klasik. Tedavülden kalkalı da yıllar oldu.

Be hey aklıevveller :

Belediye fabrika mı yapacak?

Kamu fabrika mı yapacak?

Özelleştirme furyasının  hızla yayıldığı bir dünyada, Konya’da devlet ya da belediye  fabrika yapacak öyle mi?

Geçin bunları. O devir kapandı.               

Kamunun stratejik alanlarda bile artık işletmeci olması tartışılıyor.

METRO sürprizine iyi gözle bakmak ve iyi anlamak lazım.

Her şeyden önce bu yatırım şehrin ve şehir insanlarının prestij ve değerini artıracak. Ulaşımı modern hale getirecek ve kolaylaştıracak.

 Yerel kamuoyu  METRO’yu değerlendirirken, “Bunlar iş yapamaz” denilen insanlar, “Neler oluyor böyle” diyebileceğimiz bir adım daha attı.

O adım şu: KONYARAY. Yani  Banliyö Hattı.

KONYARAY’la ilgili anlaşma geride bıraktığımız Cuma günü Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay ile TCDD Genel Müdürü arasında Konya’da imzalandı.

Sahi Neler oluyor böyle?

Neler olmaya başladı?

Yaylapınar- Organize Sanayi Bölgesi arasında 26 Km. Boyunca Banliyö Hattı yapılıyor.

Banliyö Hattı Meram, Karatay ,Selçuklu ve Organize Sanayi Bölgesi arasında kesintisiz olarak çalışacak. Banliyö Hattının hizmete girmesiyle birlikte 3 bin servis aracı trafikten çıkacak ve şehir  trafiği rahatlayacak.

Ayrıca  Barış Caddesine Tramvay hattı yapılacak.

Adliye-Şehir Hastanesi arasına 1.4 Km. Tramvay yapılacak.

Konya Havaalanı Raylı Sisteme  bağlanacak.

KONYARAY’a dönelim.

KONYARAY’la ana ulaşım hatlarına entegre bir ulaşım sağlanacak.

Meram Belediyesi’nden başlayıp ,YHT garından  METRO hatlarına entegre sistem devreye girecek.

İnsanlar bir yerden bir yere giderken hem mevcut tramvayı, hem  METRO’yu hem de KONYARAY’ı kullanabilecek. Bu arada KONYARAY’ın ihalesi bu yıl yapılacak.

Toplu ulaşım alanında devrim gibi yatırımlar bir başlangıç olmalı.

Hayal edilenler tek tek ve sırasıyla hayata geçecek gibi duruyor.           

Hayal  kırıklığı yerini şimdiden yeni hayallere bırakmış görünüyor.

Sahi neler olmaya başladı?

Bakacağız, izleyeceğiz ve göreceğiz.

Bu arada iyi gördüklerimizi yazdığımız gibi, kamu yararı adına  doğru bulmadıklarımızı da araştırarak ve bilgi sahibi olduktan sonra yazacağız.          

Şimdilik her şey yolunda  gidiyor. Hatta  şaşırtıcı bir şekilde iyi gidiyor.

Demek ki, yapabiliyorlarmış.


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yukarı çık