Konya
20 Nisan, 2024, Cumartesi
  • DOLAR
    32.50
  • EURO
    34.78
  • ALTIN
    2498.1
  • BIST
    9693.46
  • BTC
    63914.118$

MEHMET KEÇECİLER (2)

13 Mart 2019, Çarşamba 08:24

Anavatan Partisi’nin kurucuları arasında yer alan önemli  isimlerdendi. Aynı zamanda partinin tüzüğünü yazan ekibin içindeydi.

1983’de darbe sonrası yapılan ilk genel seçimlerde milletvekili adayı olmuş ama Milli Güvenlik Konseyi tarafından “veto” yemişti. Milletvekili adaylığı “veto” edilen  yalnız   o değildi.  Askeri Konsey yurdun çok sayıda seçim bölgesinde bu yola başvurmuş ve çok sayıda adayı, çeşitli gerekçeler göstererek “veto” etmişti. Onun suçu da  “Kudüs Mitingi”nin yapıldığı sırada Konya Belediye Başkanı olmaktı.

1983’de milletvekili olamadı fakat partisi   seçimlerden  sonra iktidar olmuştu.  O milletvekili ve bakan değildi. Lakin ANAP’ın en  pırıltılı ismiydi. Parti içerisinde  ismi en ön sıralardaydı. Başbakan Turgut Özal ona çok önem veriyordu. O, ANAP’ın “Bir Bilen”iydi. En müşkül işleri o hallediyor ve sorunlara hızlı bir şekilde çözüm önerisi getiriyordu. Teşkilatlanma ve yasa teklifleri hazırlama konusunda iyi bir uzmandı. Bakanlara “sayın” falan demeden ön ismiyle hitap ediyor, projeleri ve yatırımları titizlikle takip ediyordu. Dönemin Türk  medyası için de en flaş isim olmuştu. Aşağı yukarı gazeteler hergün bir şekilde ondan bahsetmeye başlamıştı.

Başbakan Turgut Özal’a yakınlığını ve onun üzerindeki tesirini kullanarak, Raylı Sisteme büyük  ölçüde finansman desteği sağladı. Raylı  Sistem onun çabaları  sayesinde gerçekleşti. Ya değilse  Refah Partili  belediye imkanları ile yapılması mümkün değildi. Bu iş için belediyenin gelirleri yetmezdi.Bu bakımdan  hükümetin para bulması ve kaynak aktarması gerekiyordu. İşte o bu noktada devreye girdi ve parti farkı gözetmeden, Raylı Sistem  için para buldu.             

Yeri gelmişken  şunu da belirtelim: Raylı Sistemin temeli ANAP’lı Belediye Başkanı Ahmet Öksüz zamanında atılmıştı. Başbakan Turgut Özal Konya’ya gelmiş ve  aynı gün Raylı Sistem’le, Maliye Sarayı’nın temelini atmıştı. O temel atma törenlerinde biz de vardık. Raylı Sistem çalışmaları uzun bir süre devam etti ve kaynak  sağlandıktan sonra da tamamlandı.

Şehir merkezinin en büyük  ve en kapsamlı kanalizasyon projesi yine o yıllarda ve onun girişimleri sayesinde gündeme  geldi ve gerçekleştirildi.

1983  Genel Seçimlerinden sonra bazı illerde ara seçim yapılacaktı. Manisa’da ara seçim yapılacak olan  illerden birisiydi.. Partisi onu Manisa’dan  milletvekili adayı gösterdi. Bu adaylıkla ilgili bir anısını bana  gülerek anlatmıştı. Manisa’ya seçim çalışması  için gittiğinde cadde ve sokakların duvarlarında kendisi hakkında enterasan yazılar görür. O yazılardan birisi şöyledir “Manisa’nın delisi, Konya’nın akıllısından iyidir” Manisa halkının milliyetçiliğini göstermesi bakımından bu yazı önemlidir. Tabi Manisa’dan milletvekili seçilemedi.

1987’de yapılan Genel Seçimlerde Konya Milletvekili adayı oldu ve ilk defa milletvekili seçildi.ANAP o seçimlerde on altı milletvekilinden, on ikisini aldı. Milletvekili olduktan sonra hükümette Devlet Bakanlığı görevine getirildi. Ülkenin önemli petrol kuruluşları TÜPRAŞ , TPOA ve  Petrol Ofisi  ile bağlı kuruluşlar ona bağlandı. Adıyaman ve Siirt gibi yerlerde yıllar önce açılan ve petrol rezervleri gayet yüksek olduğu halde mühürlenen kuyuları açtı. Bu icraatıyla sektörün rantıyla ilgilenen yerli ve yabancı bazı merkezlerin boy hedefi haline getirildi. “Kaçak” işine göz yummadı. Fakat fazla dayanamadı. Sonunda onu harcadılar ve bakanlıktan aldılar. Bakanlıktan alındığı günün ertesinde bir bayram günü Konya’ya gelmiş ve Sedirler’de bulunan “Baba Ocağı”nda,  bakanlık görevinden neden alındığını anlatmıştı. O gün onun yanında  Ömer Zileli ve ben vardım.  Etrafındaki kalabalık bir kaç gün içerisinde dağılmış ve “yok” olmuştu.

Sonra 1991’de  yeniden milletvekili seçildi.

1995’de ve 1999’da  yine milletvekili oldu.

Siyasette yıldızı hiç sönmedi hep önlerde ve ilk sıralarda oldu.              

Bayındırlık ve İskan Bakanlığı yaptı. Bu bakanlığı yaparken yine birilerine “dokundu” Haksız kazanca ve ranta karşı çıktı. Onlarla mücadele etti. Bu bakanlık görevini yaparken Meclis Genel Kurulu’nda, üstelik kendi partisine mensup doğu kökenli bir milletvekili tarafından ölümle tehdit edildi. Haksız ve kanunsuz taleplere karşı   çıktığı için böyle  bir tepkiyle karşılaşmıştı ama o hiç bir zaman   tehditlere  boyun eğmedi. 

Hükümetlerin  programını  yazan ekibin içinde o vardı. Partisinin belediye başkan adaylarını ve milletvekili adaylarını belirleyen “dört kişilik” komisyonun vazgeçilmez üyesiydi. Partisi adına yaptığı bu görevden dolayı yüzlerce insana belediyle başkanı  ve milletvekili olmanın yolunu o açtı.

Son olarak 1999’da yapılan Genel Seçimlerden sonra kurulan  koalisyon hükümetinde de Devlet Bakanı olarak görevlendirildi. Bu sefer de yine kritik bir teşkilat olan Gümrük teşktilatı ona bağlandı. Bu görevi  de en iyi şekilde yapmaya çalıştı. Ülkeye hizmet ederken, Konya’ya  da özel hizmetleri oldu.

Ne yaptı? Diyeneceksiniz.

Hatırladıklarımızı yazalım

Derebucak- Gembos Derivasyon Tüneli ( 17 Km. Uzunluğunda olan bu tünel sayesinde Toroslar’ın  boşa giden suları Beyşehir Gölü’ne akıtıldı )

Sonra Suğla Gölü Depolama Tesisleri.

Tarımsal  Sulama alanında çok sayıda( on binlerce) kuyunun  açılması.

Göletlerin yapılması.

Organize Sanayi Bölgeleri’nin yapılması için arsa tahsisi ve kaynak sağlanması.

Özel İdareye Havaalanı karşısında altı milyon metrekare arsanın tahsisi.           

2. Tıp Fakültesi başta olmak üzere çok sayıda fakülte ve yüksek okulun açılması.          

Konya’ya Doğalgaz’ın getirilmesi.

Bütün bu hizmetlerin altında Mehmet Keçeciler ve tabi arkadaşlarının imzası var.

O farklı ve müstesna bir siyasetçiydi. Az da olsa onun gibi eski siyasetçilerimiz  var. Hatırlanmaları bakımından fırsat buldukça onları yazacağız.

AÇIKLAMA : 8 Mart Cuma günü yazdığımız “Merkez İlçe Başkan Adayları” başlıklı yazımızda,  “Son rakamlar şayet değişmediyse, Meram Belediyesinin  70 trilyon borcu bulunuyor” şeklinde olması  gereken  ifade , yazım hatası  sonucu ve sehven 170 trilyon olarak yer almıştır. 

Meram Belediyesi tarafından konuyla ilgili  yapılan yazılı açıklamada, belediyenin borcunun yeni parayla 57 milyon olduğu belirtilmiş.Biz eski paraya göre yazmıştık. Açıklamada eski yönetimden kalan yüz milyon borcun ödendiği de belirtiliyor.

Düzeltir. Meram Belediyesine gösterdiği hassasiyetten dolayı teşekkür deriz.                                                                                                                                

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.