Konya
18 Nisan, 2024, Perşembe
  • DOLAR
    32.51
  • EURO
    34.77
  • ALTIN
    2488.5
  • BIST
    9524.59
  • BTC
    63510.55$

FAZLA KİLOLARIN SEBEBİ OLARAK: SOSYAL MEDYA

03 Mayıs 2019, Cuma 09:08

Güzel sunumlarla karşımıza çıkan yiyeceklere maruz kalmamız zaman zaman tehlikeli bir durum olabilmektedir. Beynimiz görsel sistem gelişmişliği ile gıda alımına yakından bağlıdır. Görsel çekicilik yiyeceklerin oluşturduğu genel haz üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. İnsan beyninin kilit rollerinden biri yiyecek arama ve beslenmeyi kolaylaştırmaktır. Çoğu türde ağız ile beynin yakın bir yerde durması muhtemelen rastlantı değildir.

‘İlk Önce Gözlerimizle Yeriz’

Yapılan bilimsel çalışmalarda arzu edilen gıdaların görüntülerine dijital ortamlarda maruz kalınması sinirsel aktivite, fizyolojik ve psikolojik tepkiler ve özellikle de ‘aç’ beyindeki görsel dikkat üzerine derin etki gösterebileceği tespit edilmiştir. Günümüzde bazı kanıtlar ‘İlk önce gözlerimizle yeriz’ ifadesini söyleyen 1. Yüzyıl Roma gurmesi Apicius’u doğrulamıştır.

Yemek Fotoğrafı Gördüğünüzde Ödül Sistemi Devreye Giriyor!

Beyinlerimiz, muhtemelen tüketimden önce yiyecekleri görmekten keyif almayı öğrenmiştir. Yiyecek görme ile ilgili devreye giren ödül sistemi vücudumuzu bu yiyecekleri almaya hazırlamaktadır. Sanal gıdalara düzenli olarak maruz kalmak, gıda görmekle bağlantılı sinirsel, fizyolojik ve davranışsal tepkiler nedeniyle fizyolojik açlığımızı gerekenden daha fazla artırabilir. Bir kişinin yiyecek görüntülerine maruz kalmasının bir sonucu olarak ortaya çıkan sinirsel, fizyolojik ve davranışsal tepkiler dizisini, doğal görüntü arzusu veya dürtü olarak tanımlanabilen ‘görsel açlık’, muhtemelen dijital çağda çeşitli gıda medyalarının giderek daha başarılı hale gelmesinin nedeninin bir parçasıdır.

Dijital Ortamda Denge Önemlidir

Sosyal medyada gördüğümüz harika yemek fotoğrafları anlık olarak oluşan açlık hissine sebebiyet verebilir. Ayrıca dijital ortamda gezinirken kontrolsüz yeme de görülebilmektedir. Bu zamanda genciyle yaşlısıyla her yaş grubundan insanın sosyal medyada çok vakit geçirdiği ve bu süre zarfında hareketsiz kaldığı düşünülürse bu durum ayrıca obezite ve kalp hastalığı riskini artırıp bireyleri metabolik sendroma yatkın hale getirebilmektedir. Bu yüzden sosyal medyada geçirilen vakit kesinlikle azaltılmalı ve yüksek yağlı, şekerli yani kalorisi yüksek ve sağlık açısından faydalı olmayan besin fotoğraflarından uzak durulmalıdır. Ekran başında kalındığı süre kadar yürüyüş prensip edinilebilir.

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.