Konya
20 Nisan, 2024, Cumartesi
  • DOLAR
    32.50
  • EURO
    34.78
  • ALTIN
    2499.5
  • BIST
    9693.46
  • BTC
    63660.306$

ÇOK ŞAŞKINIM ÇOK MUTLUYUM

19 Ekim 2021, Salı 10:30

Ne eğitim ne deneyim ne bilgi ne de zihin gücü, bunlardan hiçbiri; kimin başarılı olup kimin başarısız olacağına dair yeterli açıklama getirememektedir. Ortada başka bir şey vardır. Ve zaman zamanda kendi kendimize "Nedir Bu?" diye sorarız.

Başarıyı açıklamak için zekânın üstünde ve ötesinde başka bir değişken olması gerektiğini hep düşünmüşümdür. Ve yıllarca süren koçluk ve NLP eğitimlerime katkı sağlaması için okuduğum araştırmalar ve sayısız çalışma, kritik faktör olarak Duygusal Zekâyı (EQ) işaret etti.

Duygular bize yardımcı olabilir veya zarar verebilir. Ancak onları anlamadan ilerlemek mümkün değil. Günlük rutininizde ilerledikçe ister çalışıyor olun ister aile veya arkadaşlarla zaman geçirin, yemek yiyin, egzersiz yapın, dinlenin hatta isterseniz uyuyor olun, sizler sürekli duygu akışlarındasınızdır.

Duygusal Zekâ, sizin kendinizde ve diğer insanlardaki duyguları tanıma, anlama ve bu farkındalığı kullanarak davranışlarınızı ve ilişkilerinizi yönetme yeteneğidir. Duygusal Zekâ her birimizde var olan biraz soyut "BİR ŞEY" dir. Davranışları nasıl yöneteceğimizi ve olumlu sonuçlar veren kişisel kararlarımızı etkileyeceğimizi belirler.

Duygusal Zekâ, konusunda çok okudum çok gözlem yaptım ama deneyimlemem beni çok etkiledi. Nasıl mı buyurun ..

KONEVİ ANADOLU LİSESİ öğretmenlerimizden Sayın Pınar Akıncı Kart Hanımefendi’nin daveti üzerine çalışmakta olduğu okula gittim. Sayın hocamın çalışma yaptığı “OKULUNU BIRAKMA, EĞİTİM KOÇUN YANINDA ”adındaki ERASMUS PROJESİ dâhilinde gerçekleştirilen ERASMUSDAYS ŞENLİĞİNDE; projenin yaygınlaştırma faaliyetleri kapsamına benimde katkıda bulunmamı istediler.

12.sınıf öğrencilerine; sınav kaygısı yönetimi, zihin olumlama tekniği, stresle başa çıkmada etkili olan program yapma, günlük hayatı planlama, zaman yönetimi, nefes ve gevşeme egzersizlerini uygulamalı olarak elimden geldiğince anlattım.

Bugüne kadar ki vermiş olduğum eğitimler içerisinde Konevi Anadolu Lisesi öğrencilerine vermiş olduğum (Okula girdiğim andan itibaren hissettiğim); eğitimi farklı kılan “BİR ŞEYLER” vardı. Okul Müdürü Sayın Arif Demirtaş başta olmak üzere orada bulunan değerli öğretmen arkadaşlarımızda fark ettiğim ve beni olumlu yönde çok etkileyen motive eden “BİR ŞEYLER”in ne olduğunu düşünmeye başladım.

Okul çatısı altında çalışan öğretmenlerimizde yüksek bir “Öz Farkındalık” vardı. Neyi iyi yaptıklarını, nelerin kendilerini motive ve tatmin ettiği ve hangi insanların ve durumların onlara yardımcı olacağını anlama konusunda son derece nettiler. Bu yüksek Öz farkındalık’ları sayesinde de öğrencilerinin hedeflerine ulaşmak için yüksek bir iş performansı için oradaydılar.

Öz Yönetimleri çok yüksekti. Yüksek olan Öz Yönetimleri sayesinde de öğrencilerinin davranışlarınızı olumlu yönlendirmek için duygularının ve ihtiyaçlarının çok farkında idiler.

Sosyal Farkındalıkları da çok yüksekti. Öğrencilerini Dinliyor gözlemliyor ihtiyaçlarını bilebiliyorlardı.

Duygusal Zekâ, sizin kendinizde ve diğer insanlardaki duyguları tanıma, anlama ve bu farkındalığı kullanarak davranışlarınızı ve ilişkilerinizi yönetme yeteneği olduğuna göre; beni etkileyen “BİR ŞEYLER” in DUYGUSAL ZEKÂ kavramının içinde olduğunu anladım. Duygusal Zekâ yaşanıp yaşatılırsa yansıtılırsa hissedilen “BİR ŞEYLER”de bu olsa gerekti.

Bir taşı suya attığınızda neler olduğunu bir dakika düşünün. Hızla batan taş su yüzeyini delip her yöne dalgalar oluşturur. Yaşadığınız duygular da hayatınızdaki insanlar üzerinde etrafa dalgalar yayan taşla aynı etkiye sahiptir.

TEŞEKKÜR EDERİM KONEVİ ANADOLU LİSESİ

Yorumlar

  • yorum avatar
    Pınar Kart
    22-10-2021 10:03

    Okulumuzu ziyaret edip bize ve öğrencilerimize verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederiz. Sizi okulumuzda görmekten her zaman mutluluk duyarız, başka çalışmalar için de bekliyoruz inşallah.

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.