- Makaleyi Paylaş
- Facebook'ta Paylaş
- Twitter'da Paylaş
- 01 Şubat 2015, Pazar 10:15
- 1478 kez okundu
Bid'at ve hurafelerle mücadele konusunda İslâm âlimlerinin bir kısmı fitneye sebep olabileceği endişesiyle müsamahalı davranmayı uygun bulurken, genellikle selef âlimleri özellikle Hanbeli gruplar ve İbn Teymiyye, bid’atlara karşı sert bir tutum sergilemişlerdir.
İbn Teymiyye yaşadığı asrı sünnetten uzaklaşan ve bidatlere dalan bir çağ olarak nitelendirmekte ve bidatlerle en sert şekilde mücadele etmenin gerektiğine inanmaktadır. Vahhabilik hareketinin bidatlarla mücadele konusunda İbn Teymiyye'nin katılığını daha da artırdığını söylemek mümkündür. Ancak bu katı tutum bir taraftan bidatle mücadele alanında başka bir aşırılığı gündeme getirmiş, diğer taraftan Müslümanları sünnet çerçevesinde birleştirmek yerine bidatçıların kendi mezheplerine olan taassuplarını körüklemiştir. İslâm âlimlerinin çoğunluğu bidatla mutlaka mücadele edilmesinin lüzumuna inanmakla birlikte bu mücadelede katılığa başvurmayıp çeşitli ikna yollarıyla bidatların ortadan kaldırılmasını uygun bulmaktadır.
Katip Çelebi, halk arasına yerleşen bidatları ortadan kaldırmanın çok zor olduğunu, bu konuda din ve devlet adamları tarafından gösterilen gayretlerin boşa gittiğini, bu sebeple bidatlara ve bidat ehline karşı yürütülecek mücadelenin müsamahalı olmasının gerektiğini belirtmektedir.( )
Katip Çelebi'nin de bahsettiği gibi, bidat ve hurafelerle mücadele konusu, Kamu Kurum ve Kuruluşlarını ve toplumun bütün kesimini ilgilendiren bir konudur.
Bidat ve Hurafelere Karşı Alınması Gereken Tedbirler
1- Toplum fertlerini inanç boşluğundan kurtarmak, onlara İslâm'ın gerçek inanç sistemini tanıtmak. Hurafe, sahih inancın, geçerli imanın bulunmadığı ortamda ancak yeşerir, filizlenir. İnsanın inanç dünyasında hurafenin yer bulması, sahih ve nezih itikadın bulunmamasından veya sağlam yer tutmamasından kaynaklanır. Su kapları misali, boş kap mutlaka doldurulur. Nezih itikattan boşalan yere ancak hurafeler gelebilir.
İnanan insanın veya öyle olması gereken insanın yücelmesi nezih, temiz, şahsiyetine uygun bir itikatla ancak mümkündür. Çünkü İslâm Dini, İnsan aklını evham ve hurafelerin pisliğinden temizler, birtakım zanlara tabi olmaktan men eder. Cehaleti en büyük düşman bilir, ilim ve fenni teşvik eder. Gerçeği arayıp bulmayı emreder. Efsaneleri, bid'at ve hurafeleri tamamen zemmeder. Bütün ilahi hükümlerde akla hitap eder.
2- Bid’at ve Hurafelerin cazibesine kapılmamak için, sağlıklı bir din eğitimi ve öğretimi gerekir. İstikbalde neler olacağını öğrenme merakının temelinde eğitim-öğretim yetersizliği ile inanç zayıflığı yatmaktadır. Akıllı bir şekilde düşünülürse imanı bütün, kendine güveni tam olan insanların, hayatlarında karşılaşacakları, problemler ve belirsizlikler, sabır, metanet, inanç ve tevekkül gibi İslam’ın ruhunda mevcut olan güzel hasletlerle belli bir zaman dilimine yayılarak giderilebilir.
3- Müslümanlara düşen önemli bir görev de, sağlam ve eleştirici bir tarih şuuruyla geçmişlerini ve kültür miraslarını ciddi tetkiklere tabi tutarak araştırmalara girişmek; yabancı kültürleri taklitten ve hurafelerden arınıp yeniden yaratıcı ve hamleci vasıflarına kavuşmaktır. Bunun ise bir tek yolu vardır: Sağlam metotlara dayalı araştırıcı tarih şuuruna sahip, ciddi araştırmalar yapabilecek yeni nesiller yetiştirmektir.( )
4- Bid'at ve hurafeler konusunda halkı aydınlatmak bakımından din görevlilerine de önemli bir görev düşmektedir. Onların yalnız sağlam bir din eğitimi almış olmaları artık zamanımızda yeterli olmamaktadır. İçinde yaşadıkları çağı ve dünyayı, hem İslam dünyasını hem onun dışındaki dünyayı iyi tanıyan, meselelerini takip edebilen, geniş bir genel kültüre sahip ve ayrıca modern eğitim metotlarını çok iyi tanıyan kişiler olmaları gerekir.
Türkiye’deki din görevlilerimiz, vaaz ve hutbelerinde ve bir kısım yaptıkları yazılı yayınlarda, sadece hurafelere karşı çıkmışlar, uzun listeler vererek, bunların İslâm’la ilgisi bulunmadığını söylemekle yetinmişlerdir. Bu yolun pek faydalı olacağını sanmıyorum. Kanaatimce önemli bir metot hatası işlenmektedir. Bu hata, bid'at ve hurafe denilen halk inançlarının, mahiyetlerini, köklerini tanımamak, onların toplum içindeki fonksiyon ve rollerini hesaba katmamaktır. Bu ciddi ve bilimsel bir meseledir.
Modern sosyolojik ve antropolojik araştırmalar şunu ortaya koymuştur ki, hurafe ve bidatler (efsaneler, mitoloji, menkıbeler, başka inançlar vs.) toplumların, insanların durup dururken iş olsun diye ortaya attıkları tesadüfî bir takım inanç ve adetler değildir. Genellikle ürünü oldukları toplumun dünya görüşünü, sosyal yapı teşkilatlanmasını, ahlâk ve değer yargılarını izah ve temsil ederler. İşte din görevlilerinin önce onlara bu açıdan yaklaşmaları ve dikkatle inceleyip analiz etmeleri gerekir. Bunu yapmadan onları ortadan kaldırıp, İslâm’ın yüksek esaslarını gereği gibi kavratabilmeleri kesinlikle mümkün değildir. Her asırda gelen ve dini anlayışı ihya etmek konusunda önemli hizmetler gerçekleştiren ıslahatçı bilginlerin çalışmalarının dikkatle araştırılması gerekir.( )
5- Falcılık, büyücülük ve gaibten haber verme gibi, dinin tecviz etmediği şeyleri yasaklayan ve yukarıda zikri geçen kanun işletilmeli, caydırıcılığını artırıcı yeni düzenlemeler yapılmalıdır.
6- Yurdumuzda her alanda olduğu gibi, dini alanda da yayınların her geçen gün artan bir tempoyla çoğalması, dini yayınların tür ve miktarının gözle görülür bir şekilde artış göstermesi ve grafiğinin günbegün yükselmesi sevindirici bir gelişmedir. Ancak doğruluk, sıhhat, samimiyet ve verim bakımından hepsinin aynı kategoride olduğunu söylemek mümkün değildir. Çekici adlar ve göz kamaştırıcı kapaklarla piyasaya sürülen bir kısım yayınların boş, bir kısım yayınların da nahoş olduğu ehlince bilinmektedir. Ayrıca hakikatlerden çok hurafelere yer veren; yenilik yapayım derken yersiz görüşlere yönelen ve toplumda tutunmak için tavizkar tavırlar takınan şahısların eserlerinin az olmadığını söylemek, acı da olsa bir gerçeği dile getirmek olur.
Basın ve fikir hürriyeti, herkesin düşüncesini serbest olarak dile getirmesine imkan tanır. Ancak hürriyet, başkasının hürriyetini ihlal edecek şekilde sınırsız ve sorumsuz olmamalıdır. Düşüncelerin ifade edilmesi, diğerlerini yanıltmaya yönelik olmamalıdır. Bu itibarla dini alanda neşredilen eserlerin denetlenmesi ve uygun olmayanların yayınının önlenmesi için kanuni düzenlemelere ihtiyaç vardır.
Dipnotlar:
1- Katip Çelebi, Mizanü'l-hak, s.72-73; T.D.V İslam Ansiklopedisi, C.6, s.13
2- Pof. Dr. A.Yaşar OCAK; a.g. makale 3- A.Yaşar OCAK; a.g. makale
MAKALEYE YORUM YAZIN

-
05.12.2019 Örf ve Adetleri Kaynaştıran Düşünce Sistemi: Ahilik (4)
-
28.11.2019 Örf ve Adetleri Kaynaştıran Düşünce Sistemi: Ahilik (3)
-
21.11.2019 Örf ve Adetleri Kaynaştıran Düşünce Sistemi: Ahilik (2)
-
14.11.2019 Örf ve Adetleri Kaynaştıran Düşünce Sistemi: Ahilik (1)
-
07.11.2019 Temizlik Anlayışı
-
31.10.2019 İbadette Devamlı Olmak (2)
-
24.10.2019 İbadette Devamlı Olmak (1)
-
17.10.2019 İslâm’da Eğitim ve Öğretimin Önemi (5)
-
10.10.2019 İslâm’da Eğitim ve Öğretimin Önemi (4)
-
03.10.2019 İslâm’da Eğitim ve Öğretimin Önemi (3)
-
26.09.2019 İslâm’da Eğitim ve Öğretimin Önemi (2)
-
19.09.2019 İslâm’da Eğitim ve Öğretimin Önemi (1)
-
12.09.2019 İSLÂM VE SAĞLIK (2)
-
05.09.2019 İSLÂM VE SAĞLIK (1)
-
29.08.2019 İSLÂMDA HAYVAN SEVGİSİ VE HAKLARI (3)
-
22.08.2019 İSLÂMDA HAYVAN SEVGİSİ VE HAKLARI (2)
-
15.08.2019 İSLÂMDA HAYVAN SEVGİSİ VE HAKLARI (1)
-
08.08.2019 Hac (3)
-
01.08.2019 Hac (2)
-
25.07.2019 Hac (1)
-
18.07.2019 KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI (3)
-
11.07.2019 KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI (2)
-
04.07.2019 KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANMAK (1)
-
27.06.2019 DİNİN TOPLUM HAYATINDAKİ YERİ (3)
-
20.06.2019 DİNİN TOPLUM HAYATINDAKİ YERİ (2)
-
13.06.2019 DİNİN TOPLUM HAYATINDAKİ YERİ (1)
-
30.05.2019 KADİR GECESİ
-
23.05.2019 SADAKA-İ FITIR
-
16.05.2019 RAMAZAN AYI VE ORUÇ (2)
-
09.05.2019 RAMAZAN AYI VE ORUÇ (1)
-
02.05.2019 MÜBAREK RAMAZAN YAKLAŞIRKEN (2)
-
25.04.2019 MÜBAREK RAMAZAN YAKLAŞIRKEN (1)
-
18.04.2019 BERAT KANDİLİ (2)
-
11.04.2019 BERAT KANDİLİ (1)
-
04.04.2019 Geçmişten İbret Almalıyız
-
28.03.2019 Depremden Çıkarılması Gereken Sonuçlar (3)
-
22.03.2019 Depremden Çıkarılması Gereken Sonuçlar (2)
-
14.03.2019 Depremden Çıkarılması Gereken Sonuçlar (1)
-
07.03.2019 Deprem ve Şehitlik
-
28.02.2019 Deprem ve Tevekkül
-
21.02.2019 TABİİ AFETLER VE TEVEKKÜL (2)
-
14.02.2019 TABİİ AFETLER VE TEVEKKÜL (1)
-
07.02.2019 Eğitim Sorumluluğu ve Aile (2)
-
01.02.2019 Eğitim Sorumluluğu ve Aile (1)
-
24.01.2019 İSLÂM’DA AİLE
-
17.01.2019 Bid'at ve Hurafelerle Mücadele Edilmeli?
-
10.01.2019 Toplum ve Hurafeler
-
03.01.2019 ÇAĞIMIZIN KORKUNÇ HASTALIĞI AIDS (3)
-
27.12.2018 ÇAĞIMIZIN KORKUNÇ HASTALIĞI AIDS (2)
-
20.12.2018 ÇAĞIMIZIN KORKUNÇ HASTALIĞI; AIDS (1)
-
13.12.2018 Allah’ın Arslanı Hz. Ali (k.v.) (4)
-
29.11.2018 Allah’ın Arslanı Hz. Ali (k.v.) (2)
-
22.11.2018 Allah’ın Arslanı Hz. Ali (k.v.) (1)
-
15.11.2018 YAŞLILARA SAYGI (2)
-
08.11.2018 YAŞLILARA SAYGI (1)
-
01.11.2018 ÇEVRE VE TEMİZLİK (4)
-
25.10.2018 ÇEVRE VE TEMİZLİK (3)
-
18.10.2018 ÇEVRE VE TEMİZLİK (2)
-
11.10.2018 ÇEVRE VE TEMİZLİK (1)
-
04.10.2018 AHİLİK (4)
-
27.09.2018 AHİLİK (3)
-
20.09.2018 AHİLİK (2)
-
13.09.2018 AHİLİK (1)
-
06.09.2018 KARDEŞLİK
-
30.08.2018 ZAFERLERİMİZ VE AĞUSTOS AYI (4)
-
16.08.2018 ZAFERLERİMİZ VE AĞUSTOS AYI (3)
-
09.08.2018 ZAFERLERİMİZ VE AĞUSTOS AYI (2)
-
02.08.2018 ZAFERLERİMİZ VE AĞUSTOS AYI (1)
-
26.07.2018 İSLÂM’DA ÂİLE PLÂNLAMASI (5)
-
19.07.2018 İSLÂM’DA ÂİLE PLÂNLAMASI (4)
-
05.07.2018 İSLÂM’DA ÂİLE PLÂNLAMASI (3)
-
28.06.2018 İSLÂM’DA ÂİLE PLÂNLAMASI (2)
-
21.06.2018 İSLÂM’DA ÂİLE PLÂNLAMASI (1)
-
14.06.2018 Bayramlar da Sevinç ve Neşe
-
31.05.2018 MUHTEŞEM FETİH (3)
-
24.05.2018 MUHTEŞEM FETİH (2)
-
17.05.2018 MUHTEŞEM FETİH (1)
-
10.05.2018 TEVHİD (2)
-
03.05.2018 TEVHİD (1)
-
26.04.2018 ALIŞ-VERİŞTE DÜRÜSTLÜK (2)
-
19.04.2018 ALIŞ-VERİŞTE DÜRÜSTLÜK (1)
-
12.04.2018 Bid'at ve Hurafelerle Nasıl Mücadele Edilmeli? (2)
-
05.04.2018 Bid'at ve Hurafelerle Nasıl Mücadele Edilmeli? (1)
-
29.03.2018 Toplum'da Hurafelere Neden Değer Veriliyor?
-
15.03.2018 DİNİ HAYATIMIZ VE HURAFELER (2)
-
08.03.2018 DİNİ HAYATIMIZ VE HURAFELER (1)
-
01.03.2018 İSLÂM’DA AİLE HAYATI (3)
-
22.02.2018 İSLÂM’DA AİLE HAYATI (2)
-
15.02.2018 İSLÂM’DA AİLE HAYATI (1)
-
08.02.2018 Şehitlik Ruhu ve Millet Sevgisi
-
01.02.2018 Vatanı Korumak Dinimizin Emridir
-
25.01.2018 Vatan Sevgisinin Mukaddesliği
-
18.01.2018 ŞEHİTLİK VE GAZİLİĞİN ÖNEMİ (3)
-
11.01.2018 ŞEHİTLİK VE GAZİLİĞİN ÖNEMİ (2)
-
04.01.2018 ŞEHİTLİK VE GAZİLİĞİN ÖNEMİ (1)
-
28.12.2017 HZ. MEVLÂNA VE İNSAN SEVGİSİ (3)
-
21.12.2017 HZ. MEVLÂNA VE İNSAN SEVGİSİ (2)
-
14.12.2017 HZ. MEVLÂNA VE İNSAN SEVGİSİ-1
-
07.12.2017 DİNİMİZ AÇISINDAN ORGAN BAĞIŞI VE NAKLİ (4)
-
30.11.2017 DİNİMİZ AÇISINDAN ORGAN BAĞIŞI VE NAKLİ (3)
-
23.11.2017 DİNİMİZ AÇISINDAN ORGAN BAĞIŞI VE NAKLİ (2)
-
18.11.2017 DİNİMİZ AÇISINDAN ORGAN BAĞIŞI VE NAKLİ (1)
-
02.11.2017 Büyük Tehlike ALKOL ve UYUŞTURUCU (2)
-
26.10.2017 Büyük Tehlike ALKOL ve UYUŞTURUCU (1)
-
19.10.2017 İslâm?ın Eğitim-Öğretime Verdiği Önem (5)
-
12.10.2017 İslâm?ın Eğitim-Öğretime Verdiği Önem (4)
-
05.10.2017 İslâm?ın Eğitim-Öğretime Verdiği Önem (3)
-
28.09.2017 İslâm?ın Eğitim-Öğretime Verdiği Önem (2)
-
21.09.2017 İslâm?ın Eğitim-Öğretime Verdiği Önem (1)
-
14.09.2017 İSLÂM VE SAĞLIĞIMIZ (2)
-
07.09.2017 İSLÂM VE SAĞLIĞIMIZ (1)
-
24.08.2017 AĞUSTOS AYI VE ZAFERLERİMİZ(3)
-
17.08.2017 AĞUSTOS AYI VE ZAFERLERİMİZ (2)
-
10.08.2017 AĞUSTOS AYI VE ZAFERLERİMİZ (1)
-
03.08.2017 ÇOCUK EĞİTİMİNDE AİLENİN SORUMLULUĞU(2)
-
27.07.2017 ÇOCUK EĞİTİMİNDE AİLENİN SORUMLULUĞU(1)
-
20.07.2017 İSLAM?DA SOSYAL DAYANIŞMA VE VAKIFLAR(3)
-
13.07.2017 İSLAM?DA SOSYAL DAYANIŞMA VE VAKIFLAR(2)
-
06.07.2017 İSLAM?DA SOSYAL DAYANIŞMA VE VAKIFLAR(1)
-
29.06.2017 Ramazan Ayında Yıkanan Gönüller
-
22.06.2017 SADAKA-İ FITIR
-
15.06.2017 Oruç Sağlıktır
-
01.06.2017 Oruç Öze Dönüştür
-
30.04.2017 İNSAN HAKKI VE ONURU KUTSALDIR (3)
-
23.04.2017 İNSAN HAKKI VE ONURU KUTSALDIR (2)
-
16.04.2017 İNSAN HAKKI VE ONURU KUTSALDIR (1)
-
09.04.2017 MÜBAREK ÜÇ AYLAR (2)
-
26.03.2017 Çanakkale Zaferinin Sonuçları (2)
-
12.03.2017 DİNİMİZİN EĞİTİM-ÖĞRETİME VERDİĞİ ÖNEM (4)
-
05.03.2017 DİNİMİZİN EĞİTİM-ÖĞRETİME VERDİĞİ ÖNEM (3)
-
26.02.2017 DİNİMİZİN EĞİTİM-ÖĞRETİME VERDİĞİ ÖNEM (2)
-
19.02.2017 DİNİMİZİN EĞİTİM-ÖĞRETİME VERDİĞİ ÖNEM (1)
-
12.02.2017 İslâm ve Aile Plânlaması (3)
-
05.02.2017 İslâm ve Aile Plânlaması (2)
-
29.01.2017 İslâm ve Aile Plânlaması (1)
-
22.01.2017 VAAZ VE İRŞATTA METOD (3)
-
15.01.2017 VAAZ VE İRŞATTA METOD (2)
-
08.01.2017 VAAZ VE İRŞATTA METOD (1)
-
01.01.2017 HZ. MEVLÂNA VE İNSAN SEVGİSİ-3
-
25.12.2016 HZ. MEVLÂNA VE İNSAN SEVGİSİ-2
-
18.12.2016 HZ. MEVLÂNA VE İNSAN SEVGİSİ-1
-
04.12.2016 ÇAĞIMIZIN KORKUNÇ HASTALIĞI AIDS-1
-
27.11.2016 KUR?AN-I KERİM BİR HİDAYET REHBERİDİR (3)
-
20.11.2016 KUR?AN-I KERİM BİR HİDAYET REHBERİDİR (2)
-
13.11.2016 KUR?AN-I KERİM BİR HİDAYET REHBERİDİR (1)
-
06.11.2016 TEVHİD BİLİNCİ (2)
-
30.10.2016 TEVHİD BİLİNCİ (1)
-
23.10.2016 İslâm?da Hayvan Sevgisi ve Hakları (2)
-
16.10.2016 İslâm?da Hayvan Sevgisi ve Hakları (1)
-
09.10.2016 İslâm?da Çevrenin Önemi
-
02.10.2016 İman ve Takvâ Sembolü Hz.Ali (k.v.) -3
-
25.09.2016 İman ve Takvâ Sembolü Hz.Ali (k.v.) -2
-
18.09.2016 İman ve Takvâ Sembolü Hz.Ali (k.v.) -1
-
04.09.2016 AĞUSTOS AYI VE ZAFERLERİMİZ (4)AĞUSTOS AYI VE ZAFERLERİMİZ (4)
-
28.08.2016 AĞUSTOS AYI VE ZAFERLERİMİZ (3)
-
21.08.2016 AĞUSTOS AYI VE ZAFERLERİMİZ (2)
-
14.08.2016 AĞUSTOS AYI VE ZAFERLERİMİZ (1)
-
07.08.2016 DİNİMİZİN İLİM VE İLİM ADAMLARINA VERDİĞİ ÖNEM (5)
-
31.07.2016 Dinimizin ilim ve ilim adamlarına verdiği önem (4)
-
24.07.2016 DİNİMİZİN İLİM VE İLİM ADAMLARINA VERDİĞİ ÖNEM (3)
-
17.07.2016 Dinimizin ilim ve ilim adamlarına verdiği önem (2)
-
03.07.2016 İslâm'da sosyal dayanışma ve zekât (2)
-
26.06.2016 İslâm'da sosyal dayanışma ve zekât (1)
-
19.06.2016 MUKABELE GELENEĞİ (2)
-
12.06.2016 Mukabele geleneği (1)
-
05.06.2016 Ramazan ayı yaklaşırken?
-
29.05.2016 Muhteşem Fetih
-
22.05.2016 Kutlu ordu muhteşem fetih
-
15.05.2016 Gençliğin Etrafındaki Büyük Tehlike (4)
-
08.05.2016 Gençliğin Etrafındaki Büyük Tehlike (3)
-
01.05.2016 Gençliğin Etrafındaki Büyük Tehlike (2)
-
24.04.2016 Gençliğin Etrafındaki Büyük Tehlike (1)
-
10.04.2016 Örnek Peygamber Hatemü?l Enbiyâ
-
27.03.2016 Yaşlılara saygı bütün insanlığa saygı demektir (1)
-
20.03.2016 Çanakkale zaferi
-
13.03.2016 Tarihimizi Bilmeli ve Geçmişten İbret Almalıyız
-
06.03.2016 Gençliğin Etrafındaki Büyük Tehlike
-
21.02.2016 Şehitlik ve Gaziliğin Fazileti
-
14.02.2016 Dünyada ayıplanmak ahirette mahcup olmaktan hayırlıdır
-
31.01.2016 İnsan hakkı ve onuru kutsaldır
-
17.01.2016 Tevhid bilinci (1)
-
10.01.2016 Kur?an-ı Kerim Bir Hidayet Rehberidir (2)
-
03.01.2016 Kur?an-ı Kerim Bir Hidayet Rehberidir (1)
-
27.12.2015 Doğumu Önleme (Kürtaj) nin Dinî Hükmü
-
20.12.2015 Hz. Mevlânâ?ya göre hayatın anlamı (2)
-
13.12.2015 Hz. Mevlânâ?ya göre hayatın anlamı (1)
-
06.12.2015 İslâm?da Aile ve Çocuk
-
29.11.2015 Çocuk eğitiminde ailenin sorumluluğu (2)
-
30.11.-0001 İslâm ve sağlık (2)
-
30.11.-0001 İslâm ve sağlık (1)
-
01.11.2015 Alış-verişte dürüstlük
-
25.10.2015 Üretimde kalite ve standart
-
18.10.2015 Camiler haftası ve din görevlileri
-
11.10.2015 Şehitlik Makamı
-
30.11.-0001 Çağımızın Korkunç Hastalığı AIDS ve Kur?an?ın getirdiği Koruyucu pre
-
04.10.2015 Camiler islam yurdunun simgesidir
-
20.09.2015 Eşitliğin ve Fedakârlığın Sembolü HAC ve KURBAN (3)
-
13.09.2015 Hac ve kurban-2
-
30.11.-0001 Eşitliğin ve Fedakârlığın Sembolü HAC ve KURBAN-1
-
30.08.2015 Şehitlik Ruhu ve Millet Sevgisi
-
23.08.2015 Vatanımızı Korumak Dinimizin Emridir.
-
16.08.2015 İnsan Vatanını Sever
-
09.08.2015 Vatan Sevgisinin Mukaddesliği
-
02.08.2015 İbadette devamlılık
-
26.07.2015 Ramazan Ayında Yıkanan Gönüller
-
28.06.2015 Orucun hikmet ve faydaları
-
21.06.2015 Oruç İle Öze Dönüş
-
14.06.2015 Hazırmıyız Sultan Geliyor?
-
07.06.2015 Temizlik ve çevre
-
31.05.2015 Bağışlanma Gecesi
-
24.05.2015 Muhteşem Fetih
-
17.05.2015 Kutlu Gece Mîrac kandili
-
10.05.2015 Dinin fert ve toplum hayatındaki yeri-2
-
03.05.2015 Dinin fert ve toplum hayatındaki yeri-1
-
26.04.2015 Mübarek Üç Aylar ve Geceler-2
-
19.04.2015 Mübarek üç aylar ve geceler-1
-
12.04.2015 Şehitlik ve Gaziliğin Fazileti
-
05.04.2015 Kitap okuma alışkanlığı-2
-
29.03.2015 Kitap okuma alışkanlığı-1
-
22.03.2015 Tarihimizi Bilmeli ve Geçmişten İbret Almalıyız
-
15.03.2015 Şehitlik ve Gazilik
-
08.03.2015 Çanakkale Zaferinin Sonuçları
-
22.02.2015 Ailenin Eğitim Sorumluluğu-2
-
15.02.2015 Ailenin Eğitim Sorumluluğu-1
-
08.02.2015 İslâm da aile hayatı
-
25.01.2015 Toplum'da Hurafelere Neden Değer Veriliyor?
-
18.01.2015 Değişim Sürecinde Dini Hayatımız ve Hurafeler-2
-
11.01.2015 Değişim Sürecinde Dini Hayatımız Ve Hurafeler-1
-
04.01.2015 Hz. Mevlâna ve insan sevgisi-4
-
28.12.2014
-
21.12.2014 Hz. Mevlâna ve insan sevgisi-2
-
14.12.2014 Hz. Mevlâna ve insan sevgisi-1
-
30.11.-0001 Çağımızın Korkunç Hastalığı AIDS ve Kur?an?ın getirdiği Koruyucu pre
-
30.11.2014 Çağımızın Korkunç Hastalığı AIDS ve Kur?an?ın Getirdiği Koruyucu Pre
-
23.11.2014 İslâm dini açısından organ bağışı ve nakli-3
-
16.11.2014 İslâm dini açısından organ bağışı ve nakli-2
-
09.11.2014 İslâm dini açısından organ bağışı ve nakli-1
-
02.11.2014 Ahi Birliklerinin Ahlâk Eğitimi
-
26.10.2014 Devlet-Millet İşbirliği ve AHİLER
-
19.10.2014 Ahilik
-
12.10.2014 Dinimizin Eğitim-Öğretime Verdiği Önem-3
-
30.11.-0001 Dinimizin Eğitim-Öğretime Verdiği Önem-2
-
30.11.-0001 Dinimizin Eğitim-Öğretime Verdiği Önem-1