);*} YILBAŞINDA NASIL BESLENMEM GEREK DİYENLERE!
  • 26 Aralık 2017, Salı 7:36
ŞahideORAL

Şahide ORAL

YILBAŞINDA NASIL BESLENMEM GEREK DİYENLERE!

İyisiyle kötüsüyle 2017 yılını geride bırakıp yeni bir yıla girmeye hazırlandığınız, planlar yaptığınız yılbaşı gecesinde nasıl beslenmeniz gerektiğinizi bilmeyenlerdenseniz şu şekilde açıklayım. Öncelikte yılbaşını evde veya dışarda kutlayıp hazırlık yapanlara verebileceğim öneriler arsında önceliğinizin sağlığınız olmasıdır. Midenizi ve kalbinizi yoracak olan ağır besinlerden uzak durmanız gerekmektedir. Yılbaşın da genellikle hamur işinin, tatlıların, yaprak sarmaların, et yemeklerin, asitli içeceklerin ve alkolün bol olduğu sofralar hayal ettiğinizi az çok tahmin edebiliyorum. Fakat kronik kalp ve damar rahatsızlığı olan bireyler, şeker hastası olan bireyler ve hiper tansiyonu gibi kronik rahatsızlığı olan bireyler yağlı, tatlı, tuzlu, asitli ve alkollü besinlere ekstra dikkat etmeleri gerekmektedir. Yılbaşında bu tarz besinleri alkolle beraber tercih eden bireylerde hazımsızlık, gaz şikâyetlerin yanı sıra ağır yemeklerin yenmesi sonucunda da kalbe daha fazla yük biner ve kalp krizi riskinin oluşmasına neden olabilir.

Yılbaşına mutlu girmek isteyenler kendinizi mutlu ve iyi hissettirecek besinler tercih etmeye özen gösteriniz. Sofraya çok aç oturmamaya dikkat ediniz. Yağsız et ve kompleks karbonhidratlar yani bulgur, pirinç, makarna, tam tahıllı ekmek gibi besinler tercih etmeye çalışınız. Yemeğe ilk salatayla başlayıp ızgara et, ızgara tavuk, ızgara balık gibi besinlerden seçip yemeğinize devem ediniz.

Yılbaşı tatlısı olarak sütlü tatlılar, dondurma cevizli kabak tatlısı ve hafif meyve tatlıları tercih etmeye çalışınız. Yemek sonrası gece devam ederken yüksek kalorili besinler tercih etmemek için atıştırmalık olarak meyve ve taze sebze tercih edebilirsiniz. Kuruyemiş olarak da kendinize küçük bir kâseye 5 adet fındık, 2 adet ceviz,5 adet fıstık biraz kuru üzüm, yarım çay bardağı beyaz leblebi den yana kullanıp bunu gece boyunca tüketebilirsiniz.

Alkolü de elinizden geldiği kadar az tüketmeye çalışın unutmayın alkolün bir gramında 7 kalori bulunmaktadır. 1 gram yağda da 9 kalori bulunmaktadır. Hemen hemene içtiğiniz alkol kadar vücudunuza yağ alıyorsunuz demektir. Gün boyu su tüketimini unutmayın. Özellikle alkol alan bireyler su tüketimine iki kat daha fazla özen göstermelidirler.

Benim yılbaşında ki beslenmeniz ile ilgili söyleyeceğim şeyler bunlar. Bütün yaşadığınız olumsuz, kötü şeylerin 2017’de kalması, yeni yılın sağlık, mutluluk, huzur, bol kazanç getirmesi dileğiyle…


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık