• 05 Aralık 2017, Salı 7:48
ŞahideORAL

Şahide ORAL

YAŞ İLERLEDİKÇE SUYUN HAYATIMIZDAKİ ÖNEMİ

Yaşamamızı sürdürebilmemiz için vücudumuzun en önemli ögelerinden biri sudur. Vücut ağırlığının `-70 ‘ı sudur. Bu oran bireylerde yaşa, cinsiyete ve yağ oranına göre değişir.  Yaş ilerledikçe yetişkin bireyleri su oranın da azalma olur. Yetişkinlikte ortalama `-70  olan beden ağırlığının su oranı yaş ilerledikçe düşer. Bu azalma daha çok hücre içi su kaybından kaynaklanır. Bunun nedeni aktif hücrelerdeki yaşa bağlı kayıptır.

Suyun görevleri arasında besinlerin kolay sindirilmesi, besinlerin emilimi ve taşınması, eklemlerin kayganlığının sağlanması, elektrolitlerin taşınması, vücudumuzda ki artık maddelerin atılması, Vücut ısının denetimi yer almaktadır.

Su eksikliğim var, ne gibi problemlerle karşılaşırım diyenlere şu şekilde açıklamak istiyorum. Su eksikliği önceden bulunan hastalıklarınızın ilerlemesine neden olur. Yaşın ilerlemesiyle midenizde oluşan bozukluk suyun eksikliğiyle ilerleyerek kusma ve ishale neden olur. Benzer olaylar bağırsaklar içinde söz konusudur. Özellikle yaşın ilerlemesinden kaynaklanan unutkanlık ve bunama gibi sorunları olan yaşlılarda bu durumlara daha sık rastlanmıştır. Yaşınız ilerledikçe daha fazla hastalıkla mücadele etmek zorunda kaldığınız için bu duruma paralel olarak ilaç kullanımı da fazladır. Su eksikliği ise ilaçların toksik etkisini artırır. Su eksikliği sonucu vücuttaki elektrolit dengesi bozulduğundan dolayı hastalıkların artmasına neden olabilir.

Yaş ilerledikçe su eksikliğinden kaynaklanan problemler arasında hareketsizlik, görme bozukluğu, depresyon, iştahsızlık, ishal, ateş, terleme ve diyabet gibi problemlerle karşılaşabilirsiniz. Ateş, kusma ishal gibi su kaybının artığı durumlarda su alımına özen gösterilmelidir. Bu durumda olan bireyler çorba, ayran, süt, yoğurt, taze sıkılmış meyve suyu sebze ve meyve ile su gereksinmesinin bir bölümünü karşılayabilir.

Vücudumuzdaki suyun bir kısmı deriyle, bir kısmı akciğerle, bir kısmı idrar yoluyla bir kısmı da bağırsaklardan atılır.  Deri yoluyla ortalama 500 ml, Akciğerlerden (nefes alıp verirken ) ortalama 300 ml, İdrar yoluyla (Böbreklerden) ortalama 1500 ml, Bağırsaklardan da ortalama 200 ml su atılır. Kaybedilen suyun geri vücuda alınması gerekmektedir. Yetişkin bir birey günde 2-2,5 Litre su tüketmelidir.  Eğer su tüketmeyi unutuyorsanız kendinize hatırlatıcı notlar yazabilir, dikkat çekici su şişeleri kullanıp suyun dikkatinizi çekmesini sağlayabilirsiniz.


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


ANKET

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?

yukarı çık