);*} TATLI KRİZLERİNİNİZİN NEDENİ NE OLABİLİR?
  • 10 Temmuz 2018, Salı 7:35
ŞahideORAL

Şahide ORAL

TATLI KRİZLERİNİNİZİN NEDENİ NE OLABİLİR?

Yaşadığım problemlerden biri sevgili danışanlarımın tatlı krizlerinden dolayı diyete sıcak bakmamaları. Tatlıyı yemedikleri zaman sinirli veya konsantrasyon güçlüğü çektiğini  düşünüp bu durumdan yakınmaktalar. Eğer birey sürekli tatlı yeme eğiliminde bulunup kendini agresif hissediyorsa, yemekten 3-4 saat sonra acıkma ve gece tatlı yeme isteği  duyuyorsa bu bireyin insülin metabolizmasında bozukluk olduğu düşünülür.

Bazen tatlıyı yemediniz de canınız istemez hatta sizin için olmasa da olur. Bazı zamanlar gelir günlerce haftalarca aralıksız her gün tatlı yeme ihtiyacı duyarsınız. Her yemekten sonra vücudunuz tatlı ister. Tatlı yemeden doyduğunuzu hissetmezsiniz.  Bu durumun altında yatan nedenler damak tadınız veya beslenme alışkanlıklarınız, ya da psikolojik olabilir. Nasıl mı? Çikolatanın sizi daha mutlu ettiğini düşünüp fazla fazla yeme ihtiyacı duyabilirsiniz. Ya da insülin pankreas tarafından kontrolsüz şekilde salınıyor olabilir. Bütün bu problemleri çözmek mümkün mü? Elbette mümkün. Öncelikle bir endokrinoloji ve diyabet uzmanına danışınız. İnsülin ve glikoz metabolizmanıza baktırıp fazla kilolarınızın ve tatlı krizlerinizin altında yatan nedenleri tespit ettikten sonra yola devam etmeniz sizin ve sağlığınız açısından daha iyi olacaktır.

İnsülini tam bir baş belası olarak görüp ne olduğunu da tam olarak bilmiyorum diye yakınan bireylere şu şekilde açıklamak istiyorum. İnsülin, pankreasın beta hücrelerinde üretilen ve kan şekerini düşürmeye yarayan bir hormonumuzdur. Besin yoluyla aldığımız karbonhidratlar sindirim sistemi yoluyla glukoza yani şekere parçalanırlar. Hücrelerimizin en önemli enerji kaynağı glikozdur. Kana karışan glukoz tarafından pankreas uyarılır ve glukozun kas, karaciğer ve yağ dokusuna girmesine yol açan insülin adlı hormonu üretmeye başlar.  Sindirim gerçekleştikten sonra insülin ve glukoz damarlarınız da dolaşmaya başlar. Hücre çeperinde bulunan insülin glukozun hücre içine girmesini sağlar. Bu anlattığım şekilde glukoz enerji kaynağı olarak kullanılır. Hücre içerisine girmezse kan şekerin de artış meydana gelir. Kan şekerinizin düşme durumu da bunun tam tersidir.  Tatlı isteğinizle baş etmenizin en önemli yolu değerlerinize baktırıp beslenme alışkanlıklarınızı değiştirmeniz gerekmektedir.

Kan şekerinizi dengede tutmanızı sağlayacak birkaç önerim azar azar sık sık beslenmenizdir. Basit karbonhidratlar yerine kompleks karbonhidratlar tercih etmeniz. Posa içeriği yüksek besinler tüketmeniz.

Tatlı ve huzurlu sağlıklı yaşam için tatlıyı güler yüzünüz de gösterip bol kahkahayla kalın…


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yukarı çık