• 13 Kasım 2018, Salı 8:12
ŞahideORAL

Şahide ORAL

MOTİVASYONUN DİYETTEKİ ÖNEMİ

İnsanlar kilo vermek için her zaman bir mucize bekler.  Mucize beklemek yerine zayıflama sürecinde sabır ve gayret gösterin. Sürekli zayıflamak isteyip bir yola çıkan sonrada tam hedefe ulaşmadan diyeti yarı yolda bırakan bireyler olabiliyor. Kişi kesinlikle sonuç odaklı olmalı. Diyet programı kesinlikle kişinin yaşam tarzına uygun olmalı ki pes etmek kolay olmasın. Bugüne kadar kilo vermek için bir şeyler yapmış ve başarısız olmuş olabilirsiniz. Bu durumda sakın pes edip karamsarlığa düşmeyin. Durup bir düşünün nerde hata yapıyorum diye. Size doğru gelen ve uzun zaman uyguladığınız yöntemler yanlış ve sağlığınızı olumsuz yönde etkiliyor olabilir.

Motivasyonla ilgili verebilecek önerilerim şunlardır;

  • İlk yapmanız gereken şey karar verip diyet programını ertelememeniz. Yarın başlayayım deyip o yarının bir türlü gelmeyişini beklemeyin. Bu sizin sanki gerçekten yarın başlayacakmış gibi fazlasıyla kaçamak yapmanıza ve daha sonra kilolarınızın daha da artmasına yol açacaktır.
  • Diğer bir önerim vücudunuzu tanımanız. Kişi diyete yeni başladığında beslenme alışkanlıklarının değişmesinden ve hayatlarına egzersizleri eklemesinden dolayı hızlı kilo verebilir.  Ama belli bir zaman sonra vücut beslenme programına ve yapılan fiziksel aktiviteye alıştığında ilk haftalarda olduğu kadar kilo veremeyebilir. Bu da artık ne diyet nede spor işe yarıyor deyip bir anda sporla diyeti bırakıp sil baştan aynı şeyleri yaşamanıza neden olabilir.  Bu durumda yapmanız gereken vücudunuzu tanıyıp her tartıya çıktığınızda farklı farklı sonuçlarla karşılaşacağınızı benimsemenizdir.
  • Hayatta her zaman bir hedefiniz olsun ki ulaşmak için bir çabanız olsun. Aynı şey kilo vermekte de geçerli olsun. Eğer kilo vermede kendinize bir hedef koyar ve bunun için çabalarsanız hedefe vardıkça kendinizi daha mutlu ve motive hissedersiniz.  Emin olun ki algınızda ben bu kiloya ulaştıysam şu kiloya da ulaşmam zor değil düşüncesi olursa diyetinize daha bir motiveyle devam edersiniz.
  • Doğru programı seçmeniz ve uzmandan yardım alıp yaşam tartınıza uygun bir programla devam etmeniz önemli.
  • Sonuç odaklı olmanızda yarar var. Hayal etmekten ve kendinizi görmek istediğiniz kilodan asla vazgeçmeyin.  Giymek isteyip de giyemediğiniz kıyafetleri, taşıdığınız fazla yağ paketlerinden kurtulup kuş gibi hafiflediğinizin hayalini kurun. Bir de sağlığınızı düşünün. Fazla kiloların getirdiği rahatsızlıkların yaşam kalitenizi ne kadar düşüreceği ve yapmak istediğiniz şeylerin önüne geçeğini düşünüp hedefe ulaşmak için elinizden gelenin en iyisini yapın.

Diyet yaparken hikâyenizin yarım kalmasına izin vermeyin ki keşkeniz olmasın…


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık