• 27 Kasım 2018, Salı 10:48
ŞahideORAL

Şahide ORAL

KADINLARIN KÂBUSU MEME KANSERİ VE BESLENME

Birçok ülkede olduğu gibi bizim ülkemizde de meme kanseri, kadınların korkulu rüyası haline  geldi. Yaklaşık sekiz kadından birine meme kanseri tanısı konulmaktadır. Kanser hücreleri hepimizin vücudunda olsa da çevresel faktörler kanser hücrelerin meydana çıkmasını tetikleyebiliyor. 

Sağlıklı ve normal olan meme hücresi değişime uğradığında diğer vücut hücrelerine yayılıp meme kanseri oluşumunu sağlar. Meme kanseri denildiğinde sadece kadınlar akla gelse de erkekler de meme kanseri olabilir. Fakat kadınlarda daha sık karşılaşılır bu kanser türüyle.

Meme kanserine neden olan sebepler kalıtım, hormonlar, yetersiz ve dengesiz beslenme olabilir.  30 yaşından sonra kadınlar banyo sırasında kendilerine yapacakları düzenli fiziksel muayene sonucunda meme kanseri gelişimini takip edebilir.  40 yaşını geçen bir kadın her yıl fiziksel muayeneyle beraber mamografi çektirmeli ve düzenli olarak doktor kontrolünden geçmelidir.

Kendi kendinize yapılan fiziksel muayene de aşağıdaki söyleyeceğim belirtiler varsa hemen doktorunuza başvurunuz. Bunlar;

  • Memede ağrı,
  • Meme veya memeye yakın olan kol altınla herhangi bir şişlik,
  • Meme başında yumuşaklık ve akıntı,
  • Meme derinizde buruşuk bir görünüm,
  • Meme de iki hafta veya daha fazla uzun süredir meydana gelen sertlik veya kitle

Peki, meme kanseri ve beslenmenin ne gibi ilişkisi var?

Beslenme birçok kanser türünde olduğu gibi meme kanserinde de önem taşımaktadır. Bazı besinlerin içerdiği maddeler kanser riskini artırttığı, kanser hastalığını araştıran uzmanlar tarafından belirtilmiştir.  Bu besinler;

  • Yağlı tüm hayvansal kaynaklı besinler
  • Tereyağı
  • Kızartılmış besinler
  • Tütsülenmiş besinler
  • Yağlı şarküteri besinler
  • Tuzlanmış ve salamura yapılmış besinler
  • Doğrudan mesafesi ayarlanmadan ateşte pişirilen besinlerdir.

Bu belirtilen besinler kanser riskini artırdığından tüketimi sınırlandırılmalı ve bazı önlemler alınmalıdır. Nasıl mı? Eğer kızartılmış besin veya şarküteri besinleri tüketecekseniz yanında C vitamini kaynağından zengin olan sebze ve meyveleri bol miktarda tüketmelisiniz.

Kanser riskini azalttığı yönünde yapılan araştırmalarda belirtilen besinler ise; meyve ve sebzeler, tam tahıl ürünleri, Kurubaklagiller, yumurta, az yağlı süt ve yoğurt, az yağlı peynir gibi besinlerdir.

Fiziksel aktivite ve su tüketiminin önemini unutmayın.  Yaşam bizim için oldukça önemli bu süreci olabildiğince kaliteli ve sağlıklı geçirmeyi hedefleyip kendinize iyi bakıp sağlıcakla kalın…

 


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık