• 22 Ocak 2019, Salı 12:19
ŞahideORAL

Şahide ORAL

CİLDİNİZİN BESLENMEYLE İLİŞKİSİ NEDİR?

Cildinizin sağlıksız ve parlak görünmediğini düşünüyorsanız beslenmenizde değişiklik yapmanız gerekmektedir. Besinlerin vücudun her bölgesine farklı bir etkisi vardır. Bu yüzden  besinlerde çeşitlilik oldukça önem taşımaktadır. Vitamin ve mineraller sağlığımız ve  beslenmesi için oldukça önemlidir. Özellikle C, E, A, K ve B kompleks vitaminleri cilt sağlığı yardımcı olabilmektedirler.         

Beslenmenizde bol miktarda C vitaminden zengin olan turunçgiller, karnabahar, brokoli, yeşil yapraklı sebzeleri tüketebilirsiniz. E vitamini için de fındık, badem, zeytin, ve bitkisel yağlardan alabilirsiniz. A vitaminin cildi nemlendirme özelliği bulunduğundan ciltteki elastikiyeti artırır. Bu yüzden A vitamini cilt dokularının onarımı için önem taşıdığından tüketimi gerekmektedir. Ayrıca A vitamini ciltteki kırışık ve çizgileri azaltmasının yanı sıra yüzdeki aknelere karşı koruyucu etki göstermektedir. B kompleks vitamini deri, tırnak ve saç hücrelerinde bulunması gereken bir besin olduğundan muz, yumurta, yulaf ezmesi ve pirinç gibi besinlerden karşılanabilir. Selenyum deri kanserinde önemli olduğu düşünüldüğünden tam tahıllar, deniz ürünleri, sarımsak ve yumurtadan bu ihtiyaç karşılanabilir. Bakırın C vitaminiyle birlikte alınması derinin elastikiyetini sağlar. Akne problemi olan bireylerde çinko alımının önemli olmasının en büyük nedeni çinko eksikliğinin tek başına bile başlı başına akne oluşumuna neden olmasıdır. Yağsız et, tavuk, hindi ve bazı deniz ürünleri içerisinde çinko bulundurmaktadır.

Bütün bu vitamin ve minerallerin yanı sıra beslenmenizi suyla desteklemekte cilt sağlığınız için oldukça önemlidir. İnsanın vücut ağırlığının `’ı sudur. Fakat bu oran yaşımız ilerledikçe azaldığından ciltte kurumalar başlar. Bunun sonucunda cilt elastikiyetini kaybettiğinden ciltte sarkmalar ve kırışıklıklar oluşmaya başlar. Bu süreci yavaşlatmak için gün içerisinde en az 2 litre su için. Sabah uyanır uyanmaz ve gece yatmadan önce bir bardak ılık su tüketmeye çalışın.  Bu suyu yatmadan önce tüketin dememin nedeni gece boyunca vücudun su ihtiyacının karşılanması hem de bağırsak ve vücuttaki toksinleri temizleyerek cildin nem dengesini sağlanmasıdır.

Cildinizi korumak istiyorsanız alkollü içecekler, yağlı salata sosları, tuzlanmış samura, yağlı peynirler, mayonez, salam, sosis, sucuk, pastırma, gazlı içecekler, çok fazla miktarda kahve ve çay tüketimi, yağlı ve şekerli hamur işlerinden uzak durunuz.

Kendinizi sevin, mutlu olmak için cildinize iyi bakın ve sağlıcakla kalın…


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


YAZARLAR

tümü
yukarı çık